Ελλάδα αναγεννήθηκε και πάλι μέσα από τις «στάχτες» της, καταγράφοντας αυξήσεις ρεκόρ στις κρατήσεις του φετινού καλοκαιριού που ολοκληρώνεται δειλά δειλά, επαναφέροντας στο προσκήνιο τη χώρα μας στις πρώτες θέσεις τουριστικού προορισμού. Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος, που ήταν συνέπεια της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που πλήττει επί σειρά ετών τη χώρα μας, αποτέλεσε οργανωμένη προσπάθεια της Marketing Greece, η οποία ιδρύθηκε το 2103 από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), προκειμένου να αλλάξει η αντίληψη των διεθνών ΜΜΕ για την κατάσταση της χώρας.
Ήδη, περισσότερα από 900 δημοσιεύματα στα μέσα παγκοσμίου κύρους αποτελούν το πρώτο μέρος της στοχευμένης προσπάθειας αποκατάστασης και ανάπτυξης μιας πολυκάναλης επικοινωνίας, για εκατομμύρια αναγνώστες-επισκέπτες ανά τον κόσμο. Μόνο για την Αθήνα, η ισοδύναμη διαφημιστική αξία που επετεύχθη μέσω της δημοσιότητας υπολογίζεται στα 7,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το σύνολο της χώρας η ισοδύναμη διαφημιστική αξία εκτιμάται στα 21 εκατ. ευρώ. Δεκάδες δημοσιογράφοι από τα διεθνή μέσα, σε άμεση επαφή με το εξειδικευμένο τμήμα επικοινωνίας της Marketing Greece, στήριξαν την προσπάθεια προβολής ενός νέου «προσώπου» της Ελλάδας.
Κυρίαρχα media, όπως η βρετανική Guardian και η Sunday Times, η γερμανική εφημερίδα Die Zeit και η Suddeutsche Zeitung, το περιοδικό Grazia της Ρωσίας, το USA Today και οι New York Times, αποτελούν μέρος των εκατοντάδων δημοσιευμάτων υποστήριξης της χώρας μας τον τελευταίο χρόνο. Ομάδα Βρετανών δημοσιογράφων ενέταξε την πρωτεύουσα της Ελλάδας στους ιδανικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς για το επιχειρείν, καθώς συνδυάζει τις υψηλές απαιτήσεις των σύγχρονων συνεδριακών κέντρων με τις δυνατότητες αναψυχής. Ο ελληνικός πολιτισμός, η γαστρονομία και η νέα… «Αθηναϊκή Ριβιέρα» πρωταγωνίστησε στα διεθνή μέσα, επαναφέροντας δυναμικά μεγάλη μερίδα τουριστών στη χώρα μας. Η δημοσιότητα, που δημιούργησαν οι πρωτοβουλίες της Marketing Greece, κατέταξε την Αθήνα στην «52η θέση των πόλεων που πρέπει να επισκεφτείς το 2014» μέσω του έγκριτου New York Times, ενώ η βρετανική Guardian σε εκτενές άρθρο της έκανε ειδική αναφορά στα «Ειδυλλιακά παράλια της Αθηναϊκής Ριβιέρας».
Αγορές-στόχοι
«Βασικός στόχος της Marketing Greece, που ιδρύθηκε το 2013, ήταν να συνδράμει ενεργά προκειμένου να αλλάξει η εικόνα της Ελλάδα στα διεθνή ΜΜΕ -και ιδιαίτερα της Αθήνας, η οποία υπέστη και τις μεγαλύτερες πιέσεις από πλευράς επισκεψιμότητας στη διάρκεια της κρίσης», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece, Ιωσήφ Πάρσαλης, τονίζοντας πως «στοχεύσαμε στις μεγάλες αγορές, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Ρωσία καθώς και την Αμερική, προκειμένου να αλλάξει καθοριστικά η εικόνα της χώρας μας παγκοσμίως, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Δημιουργήσαμε γέφυρες επικοινωνίας με τα μέσα παγκοσμίου κύρους, παρέχοντας ολοκληρωμένη και διαρκή υποστήριξη. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους, καθώς δημιουργήθηκαν δημοσιεύσεις αξίας 21 εκατ. ευρώ σε ισοδύναμη διαφημιστική αξία, αλλάζοντας ταυτόχρονα καθοριστικά την εικόνα της Ελλάδας».
Τι δείχνουν οι αριθμοί
Η πορεία και η περαιτέρω εξέλιξη τόσο της Ελλάδας όσο και της Αθήνας ως διεθνούς ταξιδιωτικού προορισμού αποδεικνύονται στην πράξη από την αξία αλλά και τη δύναμη των συνεργιών που αναπτύχθηκαν με στόχο τη διεθνή αγορά. Τα στοιχεία κίνησης του οκταμήνου 2014 στην Αθήνα δείχνουν αύξηση της πληρότητας των μονάδων κατά 22,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2013, ενώ ανοδική πορεία είχε η μέση τιμή δωματίου (αυξημένα κατά 4,9%) και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) τα οποία αυξήθηκαν κατά 28,3%. Η αυξημένη ζήτηση και οι πληρότητες επιβεβαιώνονται και από τις έρευνες της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών» (δείγμα άνω των 1.500 επισκεπτών – ενοίκων ξενοδοχείων κατ’ έτος), όπου σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης μας θα συνιστούσαν την Αθήνα σε τρίτους αλλά και η συνολική αξιολόγηση του προορισμού «μάς προάγει» με «βαθμολογία» 7,8/10. Τα ως άνω στοιχεία επιβεβαιώνονται και από την αύξηση των τουριστικών αφίξεων στο Αεροδρόμιο της Αθήνας την ίδια περίοδο κατά 528.000 κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου επιπλέον 390.000 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία και μεταφράζεται σε 142.8 εκατ. ευρώ για την πραγματική οικονομία της Αθήνας.
Success story
Η Marketing Greece ιδρύθηκε το 2103 από τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ και την ΕΔΕΕ, προκειμένου να αλλάξει η αντίληψη των διεθνών ΜΜΕ για την κατάσταση της χώρας.
Ήδη, περισσότερα από 900 δημοσιεύματα στα μέσα παγκοσμίου κύρους αποτελούν το πρώτο μέρος της στοχευμένης προσπάθειας.
Μόνο για την Αθήνα, η ισοδύναμη διαφημιστική αξία που επετεύχθη μέσω της δημοσιότητας υπολογίζεται στα 7,5 εκατ. ευρώ
Στο σύνολο της χώρας η ισοδύναμη διαφημιστική αξία εκτιμάται στα 21 εκατ. ευρώ
Η Αθήνα φιγουράρει στην «52η θέση των πόλεων που πρέπει να επισκεφθείς το 2014» λέει το New York Times.
Ημερησία