Του Μηνά Τσαμόπουλου
Ταμείο ετοιμάζονται να κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά το τέλος της θερινής περιόδου που περιλαμβάνει και τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία η τουριστική κίνηση παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 4%, η οποία οφείλεται κυρίως στους τουρίστες από το εξωτερικό.
Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν η κίνηση στις Κυκλάδες εκεί που δρομολογήθηκαν τρία νέα πλοία. Aπό τον Πειραιά το «Νήσος Σάμος» της HSW και από τη Ραφήνα το Tera Jet της Seajets και το Superferry της Golden Star Ferries.
Η Ελλάδα ελέγχει το 19% της ΕΕ
Τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία στην ΕΕ εκτελούν κάθε χρόνο 40 χιλιάδες δρομολόγια, μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, συνδέοντας 100 νησιά όντας.
Η Ελλάδα ελέγχει το 19% της Ευρωπαϊκής ακτοπλοϊκής αγοράς ενώ έχει μόνο το 2,2% του πληθυσμού της Ε.Ε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε. η ποσοστιαία κατανομή της συνολικής επιβατικής κίνησης μέσω θαλάσσης στις χώρες-μέλη της ΕΕ-28, για το 2016 δείχνει ότι η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία είναι τα κράτη-μέλη με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, καθώς η κάθε μία καλύπτει περίπου το 17-19% της συνολικής ακτοπλοϊκής διακίνησης επιβατών στην Ευρώπη, αν και στην Ελλάδα, λόγω της πληθώρας νησιών στη χώρα, οι ακτοπλοϊκές γραμμές είναι σαφώς περισσότερες σε σχέση με την Ιταλία.
newmoney.gr