Ειδήσεις

Αεροδρόμιο Αθήνας – Στο -34,1% προσγειώθηκε ο Σεπτέμβριος – Οι τάσεις για το 2022

Οι παράγοντες της αεροπορικής αγοράς ελπίζουν – Covid επιτρέποντος – και σε έναν καλό Οκτώβριο

Η ώθηση που έφερε το καλοκαίρι στο αεροδρόμιο της Αθήνας συνεχίστηκε ελαφρώς «προσγειωμένη» και τον Σεπτέμβριο, που φέτος κατέγραψε διπλάσια επιβατική κίνηση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2020. Οι τρεις τελευταίοι μήνες, με αιχμή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, βελτιώνουν την εικόνα της φετινής δεύτερης πολύ δύσκολης χρονιάς μετά το χτύπημα της πανδημίας, ενώ οι παράγοντες της αεροπορικής αγοράς ελπίζουν – Covid επιτρέποντος – και σε έναν καλό Οκτώβριο.

Μέχρι σήμερα, το 2021 καταγράφει για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μείωση 57,9% σε σχέση με το 2019, κινούμενο στα όρια των προβλέψεων που εξ αρχής έβλεπαν σταδιακή επαναφορά στα ταξίδια, χωρίς τη μεγάλη εκτόξευση. Με τους citybreak προορισμούς να φαίνεται πως θα ξαναμπούν στον ταξιδιωτικό χάρτη από το 2022, οι προβλέψεις για το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι αισιόδοξες.

Οι αερομεταφορείς αποτιμώντας ως θετική τη φετινή θερινή σεζόν αναμένεται να διατηρήσουν ενισχυμένα προγράμματα και το επόμενο καλοκαίρι, ενώ η Delta Air Lines ανακοίνωσε ήδη μία νέα σύνδεση με την Αθήνα από το αεροδρόμιο Logan της Βοστώνης.

Επιβραδύνουν οι ρυθμοί
Ειδικότερα, η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν μειωμένη κατά 34,1% τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αποτέλεσμα που, αν και συνολικά́ αποδεικνύει τη σταδιακή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε από τον Ιούνιο, αποτελεί ένδειξη επιβράδυνσης της βελτίωσης που κατέγραψε το αεροδρόμιο κατά την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής. Στην εγχώρια αγορά, η επιβατική κίνηση ήταν κατά 24,2% μειωμένη σε σχέση με το 2019, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 38,4% σε σύγκριση με το 2019.

Συνολικά, στο εννεάμηνο, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» διακίνησε 8,4 εκατ. επιβάτες και, αν και ξεπέρασε τα επίπεδα του 2020 κατά 22,5%, σε σχέση με το 2019 κατέγραψε -57,9%. Οι επιβάτες εσωτερικού́ ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2020 κατά 27,1%, ενώ οι διεθνείς επιβάτες κατά 19,8%, αλλά τόσο οι επιβάτες εσωτερικού, όσο και οι εξωτερικού, παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά́ 46,9% και 62,8% αντίστοιχα.

Ως προς τις πτήσεις, από τον Ιανουάριο ως και τον Σεπτέμβριο, αυτές ανήλθαν σε 114.800 περίπου, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 27%) σε σχέση με το 2020. Σε σχέση βεβαίως με το 2019, η πτώση ανέρχεται στο 35,2%. Οι πτήσεις εσωτερικού ξεπέρασαν μεν τα επίπεδα του 2020 κατά 30,1% και αντίστοιχα οι πτήσεις εξωτερικού κατά 24,3%, όμως παρέμειναν μειωμένες σε σύγκριση με το 2019, κατά́ 27,1%, και 41,1% αντίστοιχα.

Οι τάσεις για τα ταξίδια
Η χώρα μας φαίνεται πως με τις θετικές επιδόσεις του φετινού καλοκαιριού έχτισε μια καλή βάση για επιστροφή στην κανονικότητα από το 2022. Η επόμενη χρονιά θα είναι η πρώτη κατά την οποία οι ταξιδιώτες αναμένεται να είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν, καθώς ο εμβολιασμός και το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό έχουν χτίσει ένας τείχος άμυνας απέναντι στην πανδημία.

Ειδικότερα, οι Ευρωπαίοι φαίνεται πως θέλουν να επιστρέψουν στα ταξίδια, όπως δείχνει και η πιο πρόσφατη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ταξιδίων (ΕΤC). Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, για το διάστημα Ιούλιος 2021 – Ιανουάριος 2022, οι 7 στους 10 Ευρωπαίους έχουν στο σχεδιασμό τους τα ταξίδια και μάλιστα η Ελλάδα είναι από τις βασικές χώρες όπου θα ήθελαν να ταξιδέψουν. Επίσης, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες νιώθουν μεγαλύτερη αισιοδοξία για τα ταξίδια λόγω των εμβολίων, ενώ μόλις 21% δηλώνει σκεπτικισμό.

Επίσης, 53% των Ευρωπαίων εκδηλώνει την επιθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό, σε μία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, έστω κι αν τα ταξίδια εσωτερικού παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις για το 35%. Στις χώρες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Κροατία. Εντωμεταξύ, οι κρατήσεις παραμένουν μια απόφαση της τελευταίας στιγμής, πράγμα που δεν φαίνεται να αλλάζει, διατηρώντας τον κύκλο των κρατήσεων σε ένα διάστημα 15-20 ημερών πριν το ταξίδι.

Εκτιμάται, παράλληλα, ότι μετά την απόλυτη καθίζηση που επέφερε η πανδημία στους citybreakπροορισμούς, αυτοί θα αρχίσουν να ανακάμπτουν σταδιακά. Σε αυτή την εκτίμηση προχώρησε πρόσφατα μάλιστα, και ο πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφέροντας ότι η Αθήνα θα αρχίσει να ανακάμπτει -ακόμα και ως ενδιάμεσος σταθμός- μετά και τα ιστορικά χαμηλά που καταγράφηκαν κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Μάλιστα, αποκάλυψε πως η στρατηγική της εταιρείας για το επόμενο διάστημα περιλαμβάνει την περαιτέρω ενίσχυση του προορισμού της Αθήνας, καθώς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί κόμβο διασύνδεσης των προορισμών του εξωτερικού τόσο με μικρότερους νησιωτικούς, όσο και με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), η επιβατική κίνηση το 2022 θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2014! Ο συνολικός αριθμός των επιβατών αναμένεται να ανέλθει στα 2,3 δισ. το 2021 και στα 3,4 δισ. το 2022, παρόμοια επίδοση με τα επίπεδα του 2014 και σημαντικά κάτω από τα 4,5 δισ. ταξιδιώτες του 2019. Το μέγεθος της κρίσης για τις αεροπορικές εταιρείες είναι επίσης τεράστιο, με τις συνολικές απώλειες, κατά την περίοδο 2020-2022, να αναμένεται ακόμα και να ξεπεράσουν τα 200 δισ. δολάρια.

Πηγή ΟΤ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου