Ειδήσεις

Γιατί όλες οι χώρες θέλουν τους Κινέζους για τουρίστες – «Εκτός» η Ελλάδα

Από ανερχόμενη τουριστική χώρα τα τελευταία χρόνια, κυρίαρχη δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού. Οι Κινέζοι τουρίστες βρίσκονται παντού και ξοδεύουν πολλά. Αυτό δείχνει η έρευνα για την αγορά της Κίνας CITM 2014 (Chinese International Travel Monitor), που έγινε για λογαριασμό μιας από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες ξενοδοχειακών κρατήσεων διεθνώς, της Hotels.com. Η μελέτη καταδεικνύει όχι μόνο την εκρηκτική αύξηση στον αριθμό των Κινέζων που επέλεξαν φέτος να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, αλλά και το γεγονός πως ταξιδεύουν με τα πορτοφόλια γεμάτα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Τουρισμού της Κίνας που επικαλείται η έρευνα, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών προς το εξωτερικό της χώρας αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ φέτος τα 100 εκατομμύρια. Φαίνεται μάλιστα πως οι Κινέζοι τουρίστες ταξιδεύουν φέτος πιο πολύ στο εξωτερικό από οποιαδήποτε άλλη χρονιά: κατά μέσο όρο θα πραγματοποιήσουν 4,6 ταξίδια, όταν το 2013 έκαναν 3,53.

Πολύ περισσότερο όμως εντυπωσιάζει η αγοραστική δύναμη των Κινέζων, οι οποίοι όσο μεγαλώνει το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημά τους, τόσο πιο «ανοιχτοχέρηδες» γίνονται στα ταξίδια τους. Όπως δείχνει η μελέτη, το 15% των ταξιδιωτών ξοδεύουν σε καθημερινή βάση, εξαιρουμένου του κόστους διαμονής, 1,619 δολάρια, το 28% από 324- 810 δολάρια, το 36% από 81- 324 δολάρια την ημέρα, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 2% που διαθέτει για αγορές και διασκέδαση πάνω από 8.000 δολάρια. Η μέση ταξιδιωτική δαπάνη ανά Κινέζο τουρίστα διαμορφώνεται στα 1,086 δολάρια, καθιστώντας την κινεζική αγορά πραγματικό χρυσωρυχείο. Οι τουριστικές δαπάνες εμφάνισαν μάλιστα αύξηση της τάξης του 40% σε σύγκριση με το 2011, ενώ το 96% όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό ήταν για αναψυχή.

Το γεγονός επίσης πως το 58% των τουριστών πραγματοποιούν 2-3 διανυκτερεύσεις σημαίνει ότι επισκέπτονται περισσότερους από έναν προορισμό ανά ταξίδι, επιλέγοντας ως επί το πλείστον συνδυαστικά πακέτα. Το «προφίλ» του Κινέζου τουρίστα δείχνει ακόμη πως τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής προορισμού είναι η ασφάλεια σε ποσοστό 48%, η πολιτιστική κληρονομιά σε ποσοστό 37%, η γαστρονομία σε ποσοστό 29% και η σχέση αξίας προς τιμή σε ποσοστό 26%.

«Εκτός» η Ελλάδα

Στην Κίνα τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να δημιουργείται μία μεσαία τάξη που διαθέτει την οικονομική δυνατότητα για να κάνει διακοπές στην Ευρώπη. Όπως δείχνει η έρευνα οι Κινέζοι τουρίστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τα αξιοθέατα, τα εστιατόρια και κυρίως για αγορές, εκεί όπου ξοδεύουν και τα περισσότερα χρήματα. Το 52% των ταξιδιωτικών δαπανών αφορούν το shopping, με τους Κινέζους να θεωρούνται λάτρεις των ακριβών αντικειμένων και των επώνυμων ειδών.

Πάντως στους δέκα «τοπ» προορισμούς που θα ήθελαν να ταξιδέψουν οι Κινέζοι τουρίστες, δεν συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα ως προορισμός. Αντίθετα, οι χώρες που επιθυμούν να επισκεφτούν οι Κινέζοι είναι η Αυστραλία, η Γαλλία, η Ν. Ζηλανδία, οι ΗΠΑ, η Ελβετία, ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και η Γερμανία.

Πέρυσι, οι Κινέζοι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους μόλις που ξεπερνούσαν τις 24 χιλιάδες, αριθμός εξαιρετικά μικρός σε σύγκριση με το μέγεθος της εξερχόμενης αγοράς και ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως υπάρχει πρόοδος στο κομμάτι της έκδοσης θεωρήσεων, πως οι Κινέζοι αγαπούν τον ελληνικό πολιτισμό και μαγεύονται από ελληνικά νησιά όπως η Σαντορίνη. Εντούτοις, το γεγονός πως μέχρι πέρυσι δεν υπήρχε απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με την Κίνα και πως η προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην κινεζική αγορά δεν ήταν συντονισμένη, στερεί μέχρι και σήμερα από τη χώρα το κινεζικό συνάλλαγμα.

Πηγή:capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου