Στον μετασχηματισμό του σε έναν σύγχρονο ψηφιακό οργανισμό που δύναται μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών να εξασφαλίσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια, με αιχμή τη βιωσιμότητα, επενδύει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).
Με δεδομένο ότι η ενίσχυση της καινοτομίας του ελληνικού τουρισμού αποτελεί στρατηγική του προτεραιότητα, ο ΕΟΤ αλλάζει προφίλ, ενισχύει τη digital παρουσία του και προχωρά στη ριζική αναμόρφωση τόσο της ψηφιακής του εικόνας, όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ακόμα πιο data driven οργανισμού έγινε πιο επιτακτική εξαιτίας των απαιτήσεων που προέκυψαν στο πλαίσιο διαχείρισης της πανδημίας Covid-19. Η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορικής μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στον ελληνικό τουρισμό, μέσω του ΕΟΤ, να διαχειριστεί πιο άμεσα και αποτελεσματικά την όποια κρίση.
Η βελτιστοποίηση των διαδικασιών λειτουργίας του ΕΟΤ και η περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς του μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία για την αποδοτικότερη επίτευξη των στόχων του Οργανισμού σε απαιτητικές συγκυρίες.
Άλλωστε, η υιοθέτηση μιας ισχυρής ψηφιακής τουριστικής ταυτότητας ενισχύει έτι περαιτέρω την εξωστρέφεια του, η οποία ήταν ανέκαθεν σημείο τομής για την προβολή του ελληνικού τουρισμού, μεγιστοποιώντας τη διείσδυσή του στις αγορές του εξωτερικού.
Στην κατεύθυνση αυτή, η καινοτόμα στρατηγική του ΕΟΤ αποτυπώνεται σε τρεις άξονες
• Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οικοσυστήματος προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού με επίκεντρο την πολύγλωσση και διαδραστική επίσημη ηλεκτρονική σελίδα του ΕΟΤ, Visit Greece, η οποία ανανεώνεται και αναβαθμίζεται πλήρως, με στόχο να αναδειχθεί σε διεθνές επίπεδο η κύρια και βασική πηγή πληροφόρησης για τον ελληνικό τουρισμό, με το πλέον λειτουργικό και τεχνικά άρτιο λογισμικό για τον χρήστη.
Στο πλαίσιο αυτό, και με στόχο η ναυαρχίδα του ΕΟΤ να ανταποκριθεί στα νέα ζητούμενα των επισκεπτών, προτάσσονται η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της ιστοσελίδας έτσι ώστε να γίνει πιο φιλική στον χρήστη, αλλά και η ενημέρωση του βασικού περιεχομένου, εμπλουτίζοντάς το με νέα δεδομένα. Στη λογική αυτή προωθείται και η ψηφιοποίηση του τουριστικού αποθέματος και του ιστορικού αρχείου του Οργανισμού.
• Ενισχύεται το ψηφιακό marketing του ΕΟΤ και η στρατηγική προβολής του ελληνικού τουρισμού αναπτύσσεται πλέον με βάση τα social media που διαδραματίζουν πια πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των προτιμήσεων των ταξιδιωτών όσον αφορά την επιλογή του τουριστικού προορισμού και της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την επιλογή του επόμενου προορισμού τους και το 45% του παγκόσμιου τουρισμού χρησιμοποιεί το κινητό για να διευθετήσει ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια για το ταξίδι του.
Στην κατεύθυνση διεύρυνσης του ψηφιακού του αποτυπώματος του Οργανισμού, το 75% της καμπάνιας της προβολής της Ελλάδας σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Καναδά απευθύνεται πλέον σε ψηφιακά μέσα, με τα παραδοσιακά να αποσπούν συνειδητά μικρότερο κομμάτι της πίτας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός με τη δυναμική ψηφιακή καμπάνια «Greek Summer Feeling», που στοχεύει στην προσέλκυση της ελίτ των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο, συνεργάστηκε φέτος για πρώτη φορά με το Bloomberg, προβάλλοντας την Ελλάδα στις πλατφόρμες του μεγαλύτερου ομίλου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης παγκοσμίως. Ο ΕΟΤ αξιοποίησε έναν από τους τεχνολογικά πιο εξελιγμένους οργανισμούς media και business intelligence στον κόσμο, κεφαλαιοποιώντας για την Ελλάδα την τεχνογνωσία του Bloomberg στον σχεδιασμό στρατηγικής και διαφήμισης.
• Αναμορφώνεται το περίπτερο με το οποίο ο ΕΟΤ θα συμμετέχει στις εκθέσεις. Το ελληνικό περίπτερο αποκτά μια άλλη αισθητική και με την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων εμπλουτίζεται με ψηφιακό περιεχόμενο. Το ανανεωμένο περίπτερο του ΕΟΤ θα αντανακλά μια νέα αισθητική αντίληψη και φιλοσοφία, που θα περιστρέφεται γύρω από το «ελληνικό φως».
Πηγή: tourismtoday.gr
του Χάρη Ντιγριντάκη