Απίστευτη ταλαιπωρία, ατέλειωτες ουρές και πολύωρη αναμονή περίμεναν χτες, αρχή της εβδομάδας, τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας στον ΟΑΕΔ της Ρόδου. Αιτία ήταν ότι είχε ‘πέσει’ το σύστημα και δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.
Οι δικαιούχοι ξεκίνησαν να προσέρχονται στον ΟΑΕΔ από νωρίς το πρωί ενώ το σύστημα ήταν ήδη ‘πεσμένο’ με συνέπεια να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν. Μέχρι και αργά το μεσημέρι, οι ουρές συνεχίζονταν, ενώ η σειρά προτεραιότητας (που είναι με αριθμούς) δεν προχωρούσε με γοργούς ρυθμούς.
Κάποιες στιγμές επικράτησε εκνευρισμός ενώ πολλοί δικαιούχοι, που έπρεπε να παρουσιαστούν, αποχωρούσαν λόγω της ταλαιπωρίας και άλλοι δεν πήγαν καθόλου, όταν έμαθαν για τις ουρές που είχαν σχηματιστεί.
Οι δικαιούχοι που ήταν εκεί, δήλωσαν στην «δ» ότι ταλαιπωρήθηκαν πολλές ώρες καθώς το προσωπικό αδυνατούσε να τους εξυπηρετήσει.
Καθυστερεί η καταβολή
επιδομάτων
Την ίδια ώρα, δεν είναι μικρός ο αριθμός των δικαιούχων του επιδόματος ανεργίας που δεν έχουν λάβει ακόμη (!) χρήματα, ενώ είχαν καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και έγγραφα αμέσως μετά το κλείσιμο των ξενοδοχείων σε Ρόδο και Κω. Το γεγονός στάθηκε αφορμή να κάνουν παρεμβάσεις τα Σωματεία Εργαζομένων σε ξενοδοχεία της Ρόδου αλλά και της Κω, ζητώντας να αποκατασταθεί το πρόβλημα καθώς ταλαιπωρήθηκαν χιλιάδες εποχικοί απασχολούμενοι στον Τουρισμό στην περιοχή μας.
«Μέχρι σήμερα, αρχές Φεβρουαρίου, δεν έχουν λάβει όλοι οι δικαιούχοι τα χρήματά τους. Από την μία τους οφείλουν χρήματα κάποιοι ξενοδόχοι και από την άλλη δεν λαμβάνουν τα επιδόματα ανεργίας, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν ζήτημα επιβίωσης μέσα στον χειμώνα» δήλωσε στην «δ» δικαιούχος του ΟΑΕΔ, διαζευγμένη και μητέρα δύο ανήλικων τέκνων.
Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, κάποιοι κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους την ίδια ημερομηνία και οι μισοί έχουν λάβει χρήματα, ενώ οι άλλοι μισοί όχι.
«Ένα από τα ζητήματα της περιοχής σε Ρόδο και Κω, είναι ότι παρουσιάζονται τεχνικά προβλήματα και έλλειψη στελέχωσης. Ο ΟΑΕΔ της Ρόδου, έχει να αντιμετωπίσει περίπου 12.000 αιτήσεις που ξεκινούν κάθε χρόνο από τον Οκτώβριο και κορυφώνονται μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αλλά και τον Δεκέμβριο. Γι αυτό και δίνει αριθμούς προτεραιότητας και ημερομηνίες. Όταν έχεις να εξυπηρετήσεις 300 άτομα την ημέρα, σίγουρα υπάρχει πρόβλημα. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι υπάρχει θέμα με το σύστημα μηχανοργάνωσης, όπου τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα –για ποιους λόγους ‘πέφτει’ συνεχώς, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις. Ακόμη, έχει αλλάξει και η διαδικασία σε διοικητικό επίπεδο, που σημαίνει ότι οι αιτήσεις πρέπει να περνούν από έγκριση προϊσταμένου δημιουργώντας επιπρόσθετη καθυστέρηση. Η βασική αιτία όμως, είναι ότι τα χρήματα από τις εισφορές πηγαίνουν στον ΕΦΚΑ (Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) ο οποίος δεν τα αποδίδει στον ΟΑΕΔ, έχει κλείσει την… ‘κάνουλα’ πιθανόν για να παρουσιάζει πλεονάσματα ή για να κλείνουν άλλες ‘τρύπες’ με συνέπεια να μην καταβάλλονται στην ώρα τους τα επιδόματα. Εμείς έχουμε θέσει τα ζητήματα επανειλημμένως και θα τα επαναφέρουμε. Πρόσφατα κάναμε παρέμβαση και στο δ.σ. του ΟΑΕΔ σε κεντρικό επίπεδο, όπου αποκαλύφθηκε ότι το πρόβλημα είναι σε όλη την χώρα και όχι μόνον στην Ρόδο και στην Κω», όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του το μέλος του ΠΑΜΕ και απασχολούμενος στον Τουρισμό, κ. Κώστας Γιαννόπουλος.
Να σημειωθεί τέλος, ότι με αυτές τις καθυστερήσεις κινδυνεύουν να μείνουν πίσω και οι παρουσίες των δικαιούχων που είναι υποχρεωμένοι να εμφανίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ.