Μία «χρονιά – ρεκόρ» ήταν για το Νότιο Αιγαίο, ο τουρισμός. Αυτό υπογράμμισε σε συνέντευξη Τύπου η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κα Μαριέττα Παπαβασιλείου, η οποία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των προσπαθειών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον τομέα αυτόν, τα σχέδια, τον προγραμματισμό αλλά και τις νέες προτάσεις.
«Έκλεισε το 2018 και βρισκόμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα του νέου έτους. Το 2018 ήταν για το Νότιο Αιγαίο ήταν μια ‘χρονιά – ρεκόρ’ όπως αποδεικνύεται άλλωστε και από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος τα οποία έδειξαν ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι πρώτη σε εισπράξεις για το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου ήτοι 4 δισεκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχούν σε αύξηση 21,5 %. Η Κρήτη κατατάσσεται δεύτερη με 1,2 δις λιγότερες τουριστικές εισπράξεις, δηλαδή 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ και μείωση κατά 4%. Αυτή η επιτυχία δεν ήλθε τυχαία. Οφείλεται στην καλή, μεθοδική και συστηματική δουλειά, στις συνεργασίες και οπωσδήποτε στο τουριστικό μεγαλείο των νησιών μας.
Το Νότιο Αιγαίο αναγνωρίζεται ως η ατμομηχανή του ελληνικού τουρισμού και η εντυπωσιακή δυναμική που έχει αναπτυχθεί δίνει σημαντική ώθηση και στην επικείμενη τουριστική σεζόν» όπως τόνισε.
Τα αποτελέσματα
και οι εκθέσεις
Η αντιπεριφερειάρχης, είπε πως για το 2019 τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η ΠΝΑΙ, είναι ενθαρρυντικά: «Τα σλοτς παρουσιάζουν αύξηση. Σε κάθε περίπτωση, τα μηνύματα που εισπράξαμε από τις τουριστικές εκθέσεις στις οποίες συμμετείχε η Περιφέρειά μας την περίοδο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου, μας κάνουν να αισιοδοξούμε για μία ανοδική πορεία. Ακόμη πιο καθαρή εικόνα θα σχηματίσουμε όμως στις επόμενες εκθέσεις τουρισμού στις οποίες θα πάρουμε μέρος κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου.
Οι εκθέσεις αυτές είναι:
-Βρυξέλλες Salon de Vacance 7-10/2
-Μιλάνο BIT 10-12/2
-Τελαβίβ IMTM 12-13/2
-Βελιγράδι 21-24/2 IFT
Σε κάθε περίπτωση, στην ΙΤΒ στο Βερολίνο (6-10/Μαρτίου) θα έχουν λίγο-πολύ παγιωθεί οι τάσεις και θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, ώστε να πράξουμε αναλόγως. Είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε την κάθε κατάσταση».
Ξεκαθάρισε πάντως, πως η ΠΝΑΙ, δεν θα συμμετέχει στην έκθεση ‘GrecaPanorama’ στη Βαρσοβία, με ευθύνη της ιδίας της εταιρείας.
Το στρατηγικό
πλάνο προβολής
Όπως είπε η κα Παπαβασιλείου: «Η Περιφέρειά μας εφαρμόζει ένα πολυδιάστατο στρατηγικό πλάνο τουριστικής προβολής και προώθησης με καινοτόμες δράσεις, που δεν περιορίζονται στη συμμετοχή μας στις εκθέσεις τουρισμού. Μία από τις μεγάλες εκστρατείες προβολής έχει να κάνει με την νέα μας συνεργασία με το CNN International την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2018, που ήδη έχει ανακοινωθεί.
Η Περιφέρειά μας, ήταν η πρώτη ελληνική περιφέρεια που συνεργάστηκε το 2016 με το CNN το μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο στον κόσμο, ανοίγοντας το δρόμο και για άλλες περιφέρειες της χώρας να συνάψουν συνεργασία. Το 2018 συνεχίσαμε τη συνεργασία με το CNN International προκειμένου να ενισχύσουμε το brand awareness του προορισμού “Νότιο Αιγαίο” διεθνώς. Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας μας, προβλήθηκε διαφημιστικό βίντεο στα δίκτυα του CNN International και συγκεκριμένα στο CNN Airport (σε περισσότερα από 60 αεροδρόμια των ΗΠΑ), και στο CNN EMEA στις χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας (Europe, Middle East and Asia). Επιπλέον, στο CNN ΕΜΕΑ, προβλήθηκε ένα ειδικού περιεχομένου βίντεο (Vacation Vignettes), διάρκειας 60 δευτερολέπτων, μία μίνι εκπομπή επί της ουσίας, όπου αναδεικνύονταν οι ασύγκριτες ομορφιές των νησιών μας, οι παραλίες, η ιστορία και ο πολιτισμός. Ως bonus, το CNN συμπεριέλαβε φάσα με το λογότυπο της περιφέρειάς μας στην εκπομπή TRAVEL LUXE! Είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα της καμπάνιας αυτής.
Το διαφημιστικό μήνυμα συμπεριλαμβανόταν και στα διαλείμματα εμβληματικών εκπομπών του CNN με υψηλή τηλεθέαση (Amanpour, Quest Means Business, International Desk, Connect The World κ.α.) Εκτιμάται ότι τη διαφήμιση είδαν περί τα 23 εκατομμύρια ταξιδιώτες μόνο στο CNNAIRPORT (πάνω από 60 αεροδρόμια στις Ηνωμένες Πολιτείες) μέχρι τη λήξη της εκστρατείας, ενώ η αρχική εκτίμηση για την απήχησή της ανερχόταν στα 14 εκατομμύρια! Σύμφωνα με έρευνα του CNN International (μεταξύ 200 τακτικών τηλεθεατών του CNN σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία), η διαφημιστική προβολή στο CNN EMEA συνέβαλε στην ανάπτυξη μίας βελτιωμένης και θετικής αντίληψης γύρω από τον προορισμό.
Αναλυτικά:
– Συγκεκριμένα το 89% των ερωτηθέντων τηλεθεατών που μπόρεσε να ανακαλέσει στη μνήμη του το διαφημιστικό μήνυμα, το χαρακτήρισε ενδιαφέρον.
– Το 79% των τηλεθεατών απάντησε ότι το διαφημιστικό σποτ βελτίωσε την αντίληψή που είχαν για τον προορισμό.
– Το 79% αυτών που με ευκολία μπόρεσαν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους το διαφημιστικό μήνυμα, συμφώνησε ότι τους έχει κάνει να θέλουν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για τον προορισμό.
– Τέλος, το 83% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι είναι πολύ πιθανόν να επισκεφθούν κάποιο από τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου στο μέλλον.
Όπως βλέπετε, μιλάμε με συγκεκριμένα νούμερα και ποσοστά για τα αποτελέσματα των δράσεών μας. Ενισχύοντας μέσα από την καμπάνια του CNN brand awareness γύρω από τον προορισμό “Νότιο Αιγαίο”, την ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ του ελληνικού τουρισμού, ερχόμαστε να ενδυναμώσουμε τη θετική εικόνα με ένα πλούσιο πρόγραμμα φιλοξενιών δημοσιογράφων και bloggers στα νησιά μας, που θα ανακοινωθεί εν καιρώ.
Το διεθνές συνέδριο ‘ASTA Ιnternational Showcase’
Η αντιπεριφειάρχης Τουρισμού, ανακοίνωσε ακόμη πως η Ρόδος θα φιλοξενήσει στις 12 – 16 Μαΐου 2019 το διεθνές συνέδριο ‘ASTA Ιnternational Showcase’. «Όπως γνωρίζετε, η σχετική ανακοίνωση έγινε σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Αμερικανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων στη Φλόριντα των ΗΠΑ, όπου είχα παραβρεθεί προσωπικά. Πρόκειται για μία διοργάνωση που διεκδικούν κάθε χρόνο πάρα πολλοί προορισμοί ανά τον κόσμο και καταφέραμε να προσελκύσουμε στη Ρόδο. Για την πραγματοποίησή της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνεργάζεται με την Ένωση Αμερικανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ASTA), το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FEDΗΑΤΤΑ).
Οι εργασίες του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν στο ξενοδοχείο Rodos Palace, ενώ οι σύνεδροι θα επισκεφθούν σημαντικά αξιοθέατα της Ρόδου, τη Μεσαιωνική Πόλη και το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, τη Λίνδο και την Ακρόπολη, την Καλλιθέα και κοντινά νησιά. Στις 14 – 15 Φεβρουαρίου θα βρεθούν στη Ρόδο εκπρόσωποι της ASTA και της FED-HATTA για την προετοιμασία του συνεδρίου και θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να παραχωρήσουμε συνέντευξη τύπου κατά την οποία θα σας απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με τη διοργάνωση και το πρόγραμμα.
Να υπενθυμίσω ότι πέρα από το συνέδριο της ASTA στη Ρόδο, καταφέραμε να προσελκύσουμε στη Μύκονο και στη Σαντορίνη το ετήσιο συνέδριο του Collette Tours από τους μακροβιότερους και μεγαλύτερους τουρ οπερέιτορς των ΗΠΑ».
«Η Εναλλακτική Ρόδος / Η άλλη Ρόδος»
«Θα ήθελα τέλος να σας ανακοινώσω ένα καινοτόμο project μας που έχει να κάνει με την προβολή της εναλλακτικής Ρόδου, της άλλης Ρόδου, με σκοπό την προσέλκυση ενός κοινού με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα. Η Ρόδος είναι ένας προορισμός με πλούσια εναλλαγή τοπίων και με μία μεγάλη γκάμα τουριστικών προϊόντων.
Οι φυσικές ομορφιές του τόπου μας, η αυθεντικότητα των χωριών, η ιδιαίτερή τους χλωρίδα και οι τουριστικές εμπειρίες που προσφέρουν τα χωριά, θα αναδειχθούν μέσα από ένα καινοτόμο πρόγραμμα που ερχόμαστε να εφαρμόσουμε. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στον επισκέπτη μία ολοκληρωμένη πρόταση με πληροφορίες για τις δραστηριότητες (π.χ. μονοπάτια πεζοπορίας), τη σίτιση, τη στέγαση, την ψυχαγωγία κ.λπ. Όλα τα παραπάνω, θα επικοινωνηθούν μέσα από ένα έντυπο κατάλογο-οδηγό, κάποια διαφημιστικά βίντεο και ειδική ιστοσελίδα.
Το περιεχόμενο του καταλόγου-οδηγού και της ιστοσελίδας, θα αποτελείται κυρίως από νέο φωτογραφικό υλικό, στοχευμένα κείμενα και γραφιστική σχεδίαση σύμφωνα με τα νέα πρότυπα.
Ξεκινάμε το πρόγραμμα πιλοτικά από κάποια χωριά και σταδιακά θα προσθέτουμε και άλλα. Η στρατηγική τουριστικής προβολής που ακολουθούμε εστιάζει στην ανάδειξη των ξεχωριστών εμπειριών και της αυθεντικής ταυτότητας κάθε προορισμού. Θέλουμε ο επισκέπτης να επιλέγει συνειδητά τον προορισμό για όλες εκείνες τις ιδιαίτερες ταξιδιωτικές εμπειρίες που του προσφέρει.
Το συγκεκριμένο project απαντά ακριβώς στη φιλοσοφία αυτή. Ερχόμαστε να αναδείξουμε το άλλο πρόσωπο της Ρόδου, τις άλλες όψεις της πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα, που μπορεί μέχρι τώρα να μην βρίσκονταν στο προσκήνιο. Γοητεύουν όμως ένα ευρύ κοινό που αναζητά τέτοιου είδους εμπειρίες» κατέληξε η κα Παπαβασιλείου, ξεκαθαρίζοντας πως αυτό το project θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από φέτος σε 16 σημεία που θα αναδειχθούν.