Ομοφώνως (αν και με τρεις ψήφους ‘παρών’ της μειοψηφίας που όμως δεν προσμετρώνται με την νέα νομοθεσία) εγκρίθηκε χτες, η τουριστική προβολή της ΠΝΑι.
Η Οικονομική Επιτροπή, συζήτησε και ενέκρινε τους όρους διακήρυξης ανοιχτού δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την «Προβολή Φυσικής Κληρονομιάς, Πολιτισμού και Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου» προϋπολογισμού 998.387,10 € μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και των μελών της επιτροπής παραλαβής και αξιολόγησης προσφορών του ως άνω διαγωνισμού.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και φορέας χρηματοδότησής του θα είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Για το θέμα δημιουργήθηκε φραστικό επεισόδιο καθώς ο περιφερειακός σύμβουλος της μειοψηφίας κ. Παναγιώτης Κουνάκης, υπογράμμισε πως ‘σε ό,τι έχει να κάνει με τον τουρισμό εφόσον δεν υπάρχει επιτροπή τουρισμού της ΠΝΑι, θα ψηφίζω παρών. Εάν συσταθεί επιτροπή θα είμαι θετικός σε όλες τις δράσεις’.
Απαντώντας ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος προήδρευσε της συνεδρίασης, τόνισε κατηγορηματικά: «Μέσα από αυτό το έργο, λαμβάνουμε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση –διότι για τον τουρισμό ξοδεύουμε δικά μας χρήματα προκειμένου να στηρίξουμε όλες αυτές τις δράσεις που κάνουμε. Χρήματα από εθνικούς πόρους, δεν έχουμε πάρει από καμία κυβέρνηση. Εμείς, αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό με πολύ μεγάλη σοβαρότητα, με συνέπεια και με επαγγελματισμό. Κανένας δεν μπορεί να πει ότι κάνει μόνο σωστά πράγματα. Στον τουρισμό απέχουμε έτη φωτός σε έργο. Είναι μια συνειδητή απόφαση και μια πολιτική πράξη το να δαπανάμε μεγάλα ποσά για τον τουρισμό. Λυπούμαι που σε κάτι τόσο σοβαρό, ακούω κάτι τόσο παιδικό, είναι αφελές και υποκριτικό να λέει κάποιος ότι δεν το ψηφίζει επειδή δεν υπάρχει Επιτροπή Τουρισμού!!! Αυτή δεν είναι σοβαρότητα αντιμετώπισης του τουρισμού –της μοναδικής πηγής εσόδων που έχει αυτός ο τόπος. Σοβαρότητα σημαίνει ότι πηγαίνεις με σχέδιο, με προϋπολογισμό για να φέρεις αποτέλεσμα. Αυτό που κάνετε είναι πολιτικός εκβιασμός! Τα αποτελέσματα στον τουρισμό μιλάνε από μόνα τους. Είναι πρωτοφανής η υστερία συγκεκριμένων κύκλων μέσα στην περιφέρειά μας, από συγκεκριμένα πρόσωπα και συγκεκριμένα ΜΜΕ τα οποία είναι σε μια καμπάνια κατασυκοφάντησης της ΠΝΑι. Δεν μας εκπλήσσει, αυτό. Είναι η κλασική παθογένεια…»
Να σημειωθεί ότι από την συνεδρίαση, αποχώρησε ο κ. Κουνάκης κάτι που σχολίασε ο κ. Χατζημάρκος.
«Είναι ντροπή να ψηφίζουν κάποιοι αρνητικά για θέματα τουρισμού και τελικά να μην το μαθαίνει ο κόσμος», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Το ίδιο… κλίμα επικράτησε και για την Έγκριση πρακτικού αποσφράγισης οικονομικών προσφορών του διαγωνισμού για την «Κατασκευή Περιπτέρου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την έκθεση ITΒ του Βερολίνου 2020», όπου επίσης η μειοψηφία ψήφισε ‘παρών’.
ΟΙ ΟΡΟΙ
ΤΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ
Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει να το ολοκληρώσει μέσα σε διάστημα 18 μηνών και συγκεκριμένα να προχωρήσει στα εξής:
– Αναβάθμιση και διαχείριση του τουριστικού portal της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
– Σχεδιασμός, ανάπτυξη και διαχείριση blog της Περιφέρειας
– Δημιουργική απεικόνιση, creative brand story telling
– Διαχείριση και περαιτέρω ανάπτυξη των λογαριασμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης
– Σχεδιασμός και υλοποίηση πλάνου δημοσιότητας
– Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού 17 βίντεο για τις ανάγκες της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
– Παραγωγή 2.000 φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης για κάθε δυνατή χρήση σε έντυπη ή και σε ηλεκτρονική μορφή
– Προβολή σε εθνικής και τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικά δίκτυα
– Προβολή σε εθνικής και τοπικής εμβέλειας έντυπα
– Προβολή σε εθνικής και τοπικής εμβέλειας ραδιοφωνικά δίκτυα.
Σκοπός και στόχοι
του έργου
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως ενιαίος προορισμός έχει τις εξής ανάγκες:
• Ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της περιφέρειας,
• Υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.ά) της περιφέρειας.
• Ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου.
• Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Ως εκ τούτου, αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί, αποτελούν τα εξής:
Α. – Διαχείριση και προβολή της ψηφιακής ταυτότητας και καμπάνιας της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με σκοπό την καλύτερη και αποδοτικότερη διαχείριση των λογαριασμών που διαθέτει η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πιο συγκεκριμένα, αφορά την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών ψηφιακού μάρκετινγκ και προώθησης για την προβολή των προορισμών και των τουριστικών προϊόντων της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Β. – Παραγωγή βίντεο και φωτογραφιών υψηλής αισθητικής και τεχνικών προδιαγραφών, με σκοπό την ανάδειξη όχι μόνο του χαρακτηριστικού τριπτύχου: ήλιος-άμμος-θάλασσα, αλλά και των ιδιαίτερων δραστηριοτήτων που μπορούν οι επισκέπτες των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων να επιδοθούν. Πιο συγκεκριμένα, αφορά τη δημιουργία οπτικοακουστικού και φωτογραφικού υλικού, μέσω του οποίου θα προβάλλεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τουριστικό προϊόν των νησιών των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, δίνοντας έμφαση σε δραστηριότητες που ενισχύουν το βιωματικό αίσθημα των δυνητικών επισκεπτών της.
Γ. – Διαφημιστική καμπάνια σε ΜΜΕ πανελλήνιας και περιφερειακής εμβέλειας, η οποία θα καταμερίζεται σε τηλεοπτικό χρόνο, έντυπη και ραδιοφωνική προβολή.
Πιο συγκεκριμένα, αφορά τον σχεδιασμό και υλοποίηση πλάνου προβολής (media plan) σε Εθνικά και Περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Αbove The Line), για την προβολή των προορισμών και των τουριστικών προϊόντων της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην ελληνική αγορά, η οποία αποτελεί μια εκ των σημαντικότερων αγορών-στόχους της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.