Το θέμα ελέγχεται απo το ΤΕΕ Δωδεκανήσου και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων – Ελήφθη το 2021 ενώ τα αιτήματα της εταιρείας δεν είχαν προχωρήσει στο προηγούμενο διάστημα
Μείζον θέμα με ανυπολόγιστες ακόμη εξελίξεις έχει προκληθεί από την διαπίστωση ότι στο 1046 τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε την 31η Δεκεμβρίου 2023 απόφαση για την τροποποίηση χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων του τουριστικού λιμένα της μαρίνας Ρόδου που προβλέπει μεταξύ άλλων την ανέγερση υπερμεγεθών κτηρίων στο θαλάσσιο μέτωπο από το Ζέφυρος ως τους μύλους με ύψος ως 28 μέτρα.
Οι αντιδράσεις πυκνώνουν ενώ από τις έρευνες που γίνονται αρμοδίως διαπιστώνεται το πρώτον ότι σχεδόν τριπλασιάστηκε το ύψος των προς δόμηση κτηρίων που είχαν εγκριθεί για την Β’ Φάση του έργου και είχαν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το έτος 2012 όπως και το γεγονός ότι η εταιρεία είχε στείλει αίτημα για τροποποίηση το πρώτον την 18η Αυγούστου 2020 στο γραφείο δημάρχου, την 22α Απριλίου 2021 νέο αίτημα και ακολούθως το τελευταίο την 24η Νοεμβρίου 2021 που προκάλεσε και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του 2021 που ενέκρινε την σχετική τροποποιημένη μελέτη.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο ως ο επίσημα θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, αλλά και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου κατέστησαν ήδη σαφές ότι πρόκειται για έργο μεγάλης κλίμακας με υπέρμετρη αύξηση των όρων δόμησης και του επιτρεπόμενου ύψους των κτηρίων που ισχύουν στην περιοχή σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ).
«Δημιουργείται μία νέα πόλη εντός του αστικού ιστού της υφιστάμενης με στοιχεία ανισόρροπης ανάπτυξης, Πολεοδομικής και Αστικής» τονίστηκε σε κοινή ανακοίνωση.
Το όλο ζήτημα επρόκειτο μάλιστα να απασχολήσει και συνεδρίαση του οργάνου για να μελετηθεί αν θα ασκηθεί προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης καθώς διαπιστώνεται μάλιστα ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη ούτε περιγράφει με τρόπο σαφή τους όρους δόμησης όπως αυτοί τροποποιήθηκαν!
Σε κάθε περίπτωση, η νέα χωροθέτηση αφορά κυρίως μία επένδυση κτηματομεσιτικού χαρακτήρα (real estate) και όχι μία ανάπτυξη που ενισχύει μόνο τη λειτουργία της μαρίνας, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Εν πάση περιπτώσει, το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ρόδου την 30ή Νοεμβρίου του 2021, έξι μέρες μετά το τελευταίο αίτημα της εταιρείας (τα προηγούμενα δεν είχαν απαντηθεί) συνήλθε με τηλεδιάσκεψη σε τακτική συνεδρίαση και χορήγησε σύμφωνη γνώμη για την τροποποίηση της χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα Ρόδου.
Στην περιγραφή που περιλαμβάνεται στην εισήγηση δεν αναφέρεται τίποτε για το ύψος των κτηρίων παρά μόνο μια σύνοψη της μελέτης ουσιαστικά αδιάφορη με τα όσα προβλέπονται.
Πλέον συγκεκριμένα τα όσα αναφέρονται στην εισήγηση που εγκρίθηκε και περιλαμβάνονται στο σώμα της απόφασης είναι τα ακόλουθα:
«Η αιτούμενη τροποποίηση συνοψίζεται, συνοπτικά, στα ακόλουθα αναφερόμενα σημεία:
-Δημιουργία πρόσθετων θέσεων ελλιμενισμού και αύξηση της χωρητικότητας του τουριστικού λιμένα σε 512 – 742 θέσεις (ανάλογα με το μέγεθος των ελλιμενισμένων σκαφών).
-Προσαρμογή των ορίων του τουριστικού λιμένα προκειμένου να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της περιφερειακής λεωφόρου Αυστραλίας εντός της πόλεως Ρόδου.
-Σύνδεση του τουριστικού λιμένα με την υπό κατασκευή περιφερειακή λεωφόρο Αυστραλίας.
-Δημιουργία 900 – 1000 θέσεων στάθμευσης εντός του χώρου του τουριστικού λιμένα.
– Δημιουργία πεζοδρόμων μήκους 4 – 5 χιλιομέτρων.
– Δημιουργία χώρων ξεκούρασης και αναψυχής.
-Οριοθέτηση εσωτερικού οδικού δικτύου.
-Καθορισμός οικοδομικών τετραγώνων και χρήσεις γης.
– Προσαρμογή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών δικτύων του τουριστικού λιμένα στα πλέον σύγχρονα, επικαιροποιημένα τεχνολογικά δεδομένα.
-Δημιουργία λοιπών δικτύων υποδομής.
– Ψηφιοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών του τουριστικού λιμένα.
-Δημιουργία χώρου στάθμευσης υδροπλάνων / υδατοδρομίου.
– Δημιουργία ελικοδρομίου.
-Αρχιτεκτονική προσαρμογή στον αστικό κλοιό της πόλεως Ρόδου.
Αίσθηση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι στην εταιρεία που έχει αναλάβει την επικοινωνία της εταιρείας Μαρίνες Ρόδου ΑΕ εκπρόσωπος είναι άτομο που έχει άμεση σχέση με την επικοινωνία της απελθούσης δημοτικής αρχής και η εταιρεία του μάλιστα είχε προσληφθεί ως σύμβουλος της αναπτυξιακής εταιρείας «Κολοσσός».