Ειδήσεις

Περιφερειακά αεροδρόμια: Eνα βήμα εμπρός και δύο πίσω

Σύσκεψη για τις εκκρεμότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, αλλά και για το ενδιαφέρον των Ρώσων επενδυτών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα. Ο Ελληνας πρωθυπουργός, παραμονές του ταξιδιού του στη Μόσχα, ενημερώθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για τα επενδυτικά ενδιαφέροντα των Ρώσων στην Ελλάδα. Ο κ. Τσίπρας ενημερώθηκε κυρίως για τα ανοικτά θέματα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ, για τις οποίες οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι έχουν εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Και οι δύο διαγωνισμοί, όπως είναι γνωστό, είναι ανοικτοί και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για μετά το Πάσχα. Γίνεται σαφές ωστόσο ότι τόσο οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί αποκρατικοποιήσεων, όσο και μια σειρά άλλων, π.χ. περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΛΠ, ΟΔΙΕ κ.λπ., αποτελούν θέμα πολιτικών αποφάσεων οι οποίες δεν έχουν ακόμη ληφθεί. Κάτι τέτοιο θα συμβεί αν και εφόσον η κυβέρνηση καταλήξει σε συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας. Και επειδή μια τέτοια συμφωνία δεν θεωρείται εφικτή πριν από το τέλος του μήνα, οι τελικές αποφάσεις για τις αποκρατικοποιήσεις θα ληφθούν αμέσως μετά.

Πάντως στην κυβέρνηση φαίνεται να προετοιμάζονται για μια συμφωνία με τους επενδυτές. Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται η πρώτη συνάντηση της κυβέρνησης με στελέχη της Fraport για το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων. Η κυβέρνηση στο θέμα αυτό φαίνεται να ακολουθεί μια τακτική του «ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω», με τη διακίνηση διαφόρων σεναρίων που την εξυπηρετούν, είτε πολιτικά είτε επικοινωνιακά. Ενα εξ αυτών προβλέπει η κυβέρνηση να αποκτά συμμετοχή στην εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, παράλληλα με την απόκτηση δικαιώματος βέτο στις αποφάσεις του επενδυτή.

Η συμφωνία που έχει αποδεχτεί το ελληνικό Δημόσιο με την κοινοπραξία των εταιρειών Fraport AG και Slentel Α.Ε. προβλέπει τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών των αεροδρομίων στον προτιμητέο επενδυτή και τη δυνατότητα συμμετοχής (ρήτρα earn-out υπέρ) του ελληνικού Δημοσίου στο 28% των λειτουργικών κερδών (EBITDA) της εταιρείας. Ετσι μια αλλαγή των βασικών όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού, όπως π.χ. είναι το επιδιωκόμενο δικαίωμα βέτο, κάλλιστα μπορεί να οδηγήσει σε ναυάγιο τη 40ετούς διάρκειας παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που συμφωνήθηκε το περασμένο φθινόπωρο.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου