Σε μια δημοπρασία μεταχειρισμένων εταιρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, πωλείται ένα αυτοκίνητο του 2012 με 180.000 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο αυτό, κατά τον εκτελωνισμό του στην Ελλάδα, με ένα χαρτί ΚΤΕΟ φαίνεται να έχει 300.000 χιλιόμετρα, επομένως δικαιούται μεγαλύτερη μείωση των τελών ταξινόμησης.
Μετά τον εκτελωνισμό, το κοντέρ χιλιομέτρων γυρίζει, στα 80.000 χιλιόμετρακαι ο καταναλωτής θεωρεί ότι έχει πετύχει μια μεγάλη ευκαιρία έναντι 8.500 ευρώ αντί 10.000 ευρώ που κοστίζει το αντίστοιχο μεταχειρισμένο από την εγχώρια αγορά.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, σημειώνοντας δια του προέδρου τουΓ. Βασιλάκη κάθετη αντίθεση σε ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας των καυσίμων, αλλά και σε ενδεχόμενη επέκταση του ευνοϊκού καθεστώτος φορολόγησης το οποίο ίσχυε έως τις 31 Μαρτίου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro5 και Euro 4), περιέγραψε χθες μια εικόνα με πολλές στρεβλώσεις, στην αγορά μεταχειρισμένων.
Κατά τις πληροφορίες που επικαλέστηκαν μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η κυβέρνηση φέρεται να σχεδιάζει πρωτοβουλίες για παράταση των μειωμένων τελών ταξινόμησης για παλαιότερης τεχνολογίας εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Κατά τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου, τυχόν παράταση των μειωμένων συντελεστών τελών ταξινόμησης για εισαγόμενα μεταχειρισμένα παλαιότερης τεχνολογίας θα επέφερε ετήσια απώλεια εσόδων της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι θα αυξάνονταν οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων, οι οποίες αποδίδουν λιγότερα έσοδα στο δημόσιο, σε σχέση με τις πωλήσεις καινούργιων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης κατήγγειλε μάλιστα μεθόδους παραπλάνησης των καταναλωτών τις οποίες χρησιμοποιούν επιτήδειοι στην αγορά μεταχειρισμένων. Όπως είπε, αγοράζονται αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εταιρείες του εξωτερικού και αφού εκτελωνιστούν στην Ελλάδα,«γυρίζουν» τα κοντέρ.
Επικαλούμενος στοιχεία από δημοπρασίες αυτοκινήτων σε ξένες χώρες, υποστήριξε για παράδειγμα ότι εταιρικά αυτοκίνητα με 90.000 έως και 110.000 χιλιόμετρα από τη Γερμανία, πωλούνται στην Ελλάδα με τον πίνακα οργάνων του οχήματος να δείχνει έως 50.000 χιλιόμετρα.
Μάλιστα, η παραπλάνηση σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη είναι διπλή. Κατά τον εκτελωνισμό, με μια βεβαίωση από ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά εμφανίζονται να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα των πραγματικών ώστε να συρρικνώνονται όσο το δυνατό περισσότερο τα τέλη ταξινόμησης, ενώ στη συνέχεια μεσολαβεί «γύρισμα» του κοντέρ ώστε να αυξάνεται η τιμή πώλησης.
euro2day.gr