Εξαιρετικές επιδόσεις πέτυχαν οι μαθητές των Δωδεκανήσων στις πανελλήνιες εξετάσεις. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι βαθμολογίες των μαθητών βελτιώθηκαν σημαντικά, ενώ ο μέσος όρος βαθμολογίας ξεπερνά κατά πολύ τον πανελλήνιο μέσο όρο. Παραδοσιακά στα Δωδεκάνησα και ειδικά στη Ρόδο το επίπεδο είναι ανεβασμένο. Η φετινή χρονιά ήταν όμως από τις καλύτερες του πρόσφατου παρελθόντος.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο μέσος όρος της βαθμολογίας που συγκέντρωσαν οι μαθητές της Δωδεκανήσου στις πανελλήνιες είναι μεγαλύτερος κατά 15% – 20% από τον πανελλήνιο μέσο όρο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στην περιοχή μας έδωσαν φέτος τον καλύτερό τους εαυτό και κατάφεραν να ξεπεράσουν τους συμμαθητές τους σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι έγραψαν χειρότερα από πέρυσι στα περισσότερα μαθήματα.
Όπως προκύπτει όμως από την καταγραφή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, το 36% από τους 818 μαθητές της 3ης Λυκείου στη Ρόδο έγραψε στα μαθήματα των πανελληνίων από 15 έως 20, επίσης από τα υψηλότερα ποσοστά πανελλαδικά. Βαθμολογίες από 15 έως 17,9 πήραν οι 270 από τους μαθητές. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μαθηματικά, που χαρακτηρίστηκε ως το πιο δύσκολο μάθημα στις φετινές Πανελλήνιες μόνο οκτώ μαθητές πανελλαδικά έγραψαν 20. Τα δύο από τα οκτώ εικοσάρια ανήκουν σε μαθητές της Ρόδου!
Με δηλώσεις του στη «δημοκρατική» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις των μαθητών, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος από τις επιδόσεις των μαθητών μας. Παρά τις όποιες δυσκολίες, τα παιδιά κατάφεραν να πετύχουν μεγάλες βαθμολογίες και να ξεπεράσουν κατά πολύ τον πανελλήνιο μέσο όρο. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά για τις τόσο σημαντικές επιδόσεις τους. Εύχομαι να έχουν ένα καλό καλοκαίρι και να κάνουν υπομονή μέχρι να ανακοινωθούν οι βάσεις στα τέλη Αυγούστου. Όσο για τους μαθητές οι οποίοι δεν πέτυχαν το στόχο τους αυτή τη φορά, έχω να πω ότι τίποτε δεν χάθηκε. Θα έχουν τη δυνατότητα να προσπαθήσουν ξανά. Οπωσδήποτε δεν θα πρέπει να αφήσουν καμία ευκαιρία να πάει χαμένη».
Τα σενάρια για τις βάσεις
Αν και η πορεία των βάσεων 2017 εξαρτάται κυρίως από το πώς οι υποψήφιοι συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά τους, οι κακές επιδόσεις σε πολλά μαθήματα δίνουν ένα πρώτο στίγμα για το πού θα κινηθούν. Αναμένεται πτώση στις υψηλόβαθμες πολυτεχνικές, καθώς συρρικνώθηκε ο αριθμός των αριστούχων σε μαθηματικά και χημεία.
Οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να κατρακυλήσουν στις οικονομικές σχολές και στα τμήματα πληροφορικής λόγω του ό,τι το 83,45% έγραψε κάτω από τη βάση στα μαθηματικά στην ομάδα προσανατολισμού οικονομίας και πληροφορικής, ενώ η αποτυχία είναι τεράστια και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που είναι μάθημα βαρύτητας. Πέρσι οι αριστούχοι (18-19) ήταν 20% φέτος μόλις 5%.
Στα ίδια περίπου επίπεδα θα κινηθούν οι βάσεις στις σχολές της ομάδας προσανατολισμού των θεωρητικών σπουδών, και ίσως θα σημειωθεί μικρή άνοδος, καθώς είναι ελαφρώς αυξημένοι οι αριστούχοι, ενώ μετά το περσινό βατερλό, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί άνοδος στα παιδαγωγικά τμήματα: Οι επιδόσεις κινήθηκαν μεν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι, ωστόσο οι υποψήφιοι διπλασιάστηκαν. Απογοητευτικές είναι οι βαθμολογίες πάντως στα Μαθηματικά και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ενώ έχει συρρικνωθεί κατά 50% και ο αριθμός των άριστων γραπτών. Οι χαμηλές βαθμολογίες στα Μαθηματικά εκτιμάται ότι θα ρίξουν τις βάσεις 2017 στις πολυτεχνικές σχολές και στα οικονομικά, ωστόσο δεν αποκλείεται να προκαλέσει οριακή άνοδο στην ιατρική. Ταυτόχρονα η μεγάλη ζήτηση για τα παιδαγωγικά, θα οδηγήσει σε σημαντική άνοδο των βάσεων 2017.
Παράλληλα, το γεγονός ότι η μεγαλύτερη συχνότητα βαθμολογιών, σε όλα σχεδόν τα μαθήματα, είναι κάτω του 10, αναδεικνύει τα ποσοστά κάτω της βάσης -ειδικά στην Ιστορία γενικής Παιδείας (90,3%) και τα Μαθηματικά προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (83,45%)- σε πρωταγωνιστές.
Αναλυτικά, οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων της ομάδας προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής σε Μαθηματικά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), αναμένεται να οδηγήσουν σε «εντυπωσιακή πτώση» των βάσεων των σχολών του 5ου πεδίου.
Εξάλλου, στις ιατρικές σχολές αναμένονται αυξήσεις στις βάσεις 2017. Στις περιζήτητες ιατρικές σχολές, με βεβαιότητα οι βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι πάνω από τα 19.000 μόρια, ενώ η βάση στην τελευταία ιατρική σχολή, της Αλεξανδρούπολης, θα είναι λίγο πιο πάνω από τα 18.700 μόρια.
Κενά στα σχολεία
Η κάλυψη των οργανικών κενών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος λίγο μετά τη λήξη και κυρίως με την έναρξη της σχολικής περιόδου. Στα Δωδεκάνησα τα οργανικά κενά κυμαίνονται στα 200. Υπάρχουν όμως διαβεβαιώσεις ότιτα κενά θα καλυφθούν πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι την 1η Σεπτεμβρίου τα κενά θα είναι καλυμμένα. Μακάρι να το δούμε και να το επικροτήσουμε», είπε ο κ. Παπαδομαρκάκης.
https://www.dimokratiki.gr/07-07-2017/dodekanisii-mathites-petychan-stis-panelladikes-tis-kalyteres-epidosis-ton-telefteon-eton/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.