Η Ρόδος κατέχει αρνητική πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα. Ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων (θανατηφόρων με ελαφρύ ή βαρύ τραυματισμό) είναι κάθε χρόνο υψηλός. Σε καθημερινή βάση, καταφθάνουν στο ειδικό τμήμα των επειγόντων περιστατικών του Νοσοκομείου έως και 50 τραυματίες τροχαίων ατυχημάτων. Την κατάσταση που επικρατεί στο Νοσοκομείο, περιγράφει με δηλώσεις του στη «δ» ο διευθυντής της ορθοπεδικής κλινικής, κ. Μιχάλης Σοκορέλος, δηλώνοντας ότι:
«Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μάστιγα για όλη την Ελλάδα. Σε ένα προορισμό όπως η Ρόδος, κατά την τουριστική περίοδο αυξάνεται κατακόρυφα ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο και η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων υψηλότερη. Σε καθημερινή βάση στο ορθοπεδικό τμήμα των ΤΕΠ του Νοσοκομείου, δεχόμαστε περίπου 50 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η προσέλευση αυτή θυμίζει κεντρικό νοσοκομείο των Αθηνών! Δεχόμαστε περιστατικά τόσο σοβαρά που μπορεί να μην δέχονται μεγάλα νοσοκομεία στην Αθήνα! Πέρυσι είχαμε 10 τραυματίες με κατάγματα λεκάνης τύπου ανοιχτού βιβλίου (open book) που θεωρούνται τα πιο βαριά και τα πιο επικίνδυνα. Πρόκειται για μία βαριά κάκωση που μπορεί να αποβεί μοιραία.
Στην αρχή της καριέρας μου, υπηρέτησα στο ΚΑΤ. Περιστατικό ανοιχτής λεκάνης είχαμε ένα το μήνα…. Πέρυσι το καλοκαίρι είχαμε 10 στη Ρόδο. Αυτό αποτελεί δείκτη της βαρύτητας της κατάστασης που επικρατεί στη Ρόδο».
Τα περισσότερα περιστατικά τραυματισμών αντιμετωπίζονται στη Ρόδο και σπάνια χρειάζεται κάποιος τραυματίας να διακομισθεί σε νοσοκομεία των Αθηνών για πιο περίπλοκες επεμβάσεις. «Το ’90 που ήρθα στο Νοσοκομείο της Ρόδου, σχεδόν όλα τα περιστατικά διακομίζονταν στην Αθήνα. Καταφέραμε και σταματήσαμε όλες τις διακομιδές.
Πλέον τις επεμβάσεις όλης της γκάμας της Ορθοπεδικής και της τραυματολογίας τις κάνουμε εδώ. Ελάχιστα περιστατικά καταλήγουν πλέον στην Αθήνα», είπε ο κ. Σοκορέλος.
Ο κ. Δημήτρης Νομικάριος, ορθοπεδικός και επιμελητής Β’ στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου, δήλωσε ότι: «Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα σύνθετο φαινόμενο. Χρειάζεται ευαισθητοποίηση και ενημέρωση. Υπάρχουν πλέον στην αγορά αυτοκίνητα προηγμένης τεχνολογίας, που αναπτύσσουν υψηλή ταχύτητα. Ωστόσο η απροσεξία των οδηγών και η υψηλή ταχύτητα, αποτελούν έναν άκρως επικίνδυνο συνδυασμό. Η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο λόγω της κατακόρυφης αύξησης των οχημάτων που κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν, ενώ συχνά αποδεικνύεται ότι η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί βασική αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων» και συμπλήρωσε ότι ένας τραυματισμός σε τροχαίο ατύχημα μπορεί να αλλάξει τη ζωή του ατόμου, να προκαλέσει σημαντική βλάβη.
«Πέρυσι υπήρξαν δύο ατυχήματα με βλάβες της σπονδυλικής στήλης. Επρόκειτο για δύο νέα παιδιά που υπέστησαν μόνιμες και μη επανορθώσιμες βλάβες και που θα ζουν διαρκώς σε ένα αναπηρικό καρότσι», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τέλος είπε ότι το ΓΝΡ, λόγω έλλειψης γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού και ταυτόχρονα λόγω του μεγάλου όγκου των περιστατικών (στη Ρόδο διακομίζονται τραυματίες και από άλλα νησιά), αντιμετωπίζει πίεση. «Το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου είναι αποδέκτης περιστατικών από όλη τη Δωδεκάνησο.
Προκειμένου να ανταποκριθούμε στις αυξημένες ανάγκες και στο μεγάλο όγκο περιστατικών, λείπουμε πολλές ώρες από το σπίτι μας», είπε ο κ. Νομικάριος.
Τέλος, ο κ. Σοκορέλος δηλώνει ότι οι οδηγοί πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι δρόμοι δεν είναι πίστες αγώνων ταχύτητας και ότι θα πρέπει να τηρείται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για να είναι όλοι ασφαλείς. Όσοι ενδιαφέρονται για τους αγώνες ταχύτητας ως άθλημα, καλό είναι να αναζητήσουν έναν εκπαιδευτή προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη εμπειρία.
Αναφερόμενος και στο δικό του παρελθόν ως οδηγός αγώνων ταχύτητας, δήλωσε ότι: «Υπήρξα στο παρελθόν οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων. Συμμετείχα στο πρωτάθλημα Ελλάδας. Αυτό που έχω να πω, είναι ότι οι δρόμοι δεν είναι πίστες αγώνων ταχύτητας. Χρειάζεται να ελέγχεις την ταχύτητα. Και πάνω από όλα χρειάζεται εμπειρία και σύνεση όταν κάθεσαι στο τιμόνι.
Όταν κανείς τηρεί τον Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, δεν έχει να φοβηθεί τίποτε. Και όποιος θέλει να τρέξει με 150 και 200 χλμ. την ώρα, θα πρέπει να γνωρίζει ότι υπάρχουν ειδικές πίστες στις οποίες μπορεί να το κάνει, αρκεί να εκπαιδευτεί σωστά. Η σωστή οδική συμπεριφορά, είναι βασικά θέμα παιδείας. Όποιος θέλει να αποδείξει ότι είναι δεινός οδηγός, καλό είναι να αναζητήσει έναν εκπαιδευτή, να αποκτήσει την εμπειρία και να τρέχει σε ειδικές πίστες, όχι στους δρόμους.
Θα πρέπει να τηρούμε τον ΚΟΚ, να σεβόμαστε τους άλλους οδηγούς και πάντα να έχουμε στο μυαλό μας την οικογένειά μας, τους δικούς μας ανθρώπους που μας περιμένουν να επιστρέψουμε στο σπίτι».
https://www.dimokratiki.gr/07-07-2023/50-travmaties-kathimerina-apo-trochaia-atychimata-sti-rodo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.