Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ετοιμάζεται να προσφύγει η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ για να μπλοκάρει την παραχώρηση σε ιδιώτες των περιφερειακών αεροδρομίων.
Αυτό δήλωσε χθες στη «δ» ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος με αφορμή την προθεσμία που δόθηκε στους ενδιαφερόμενους, από το ΤΑΙΠΕΔ, για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών .
«Τελούμε σε αναμονή της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές για να προχωρήσουμε στις επόμενες κινήσεις μας. Προσανατολιζόμαστε να καταθέσουμε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Θεωρούμε επίσης πως δεν θα παραχωρηθεί τόσο εύκολα το αεροδρόμιο της Ρόδου σε ιδιώτες», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Το ΤΑΙΠΕΔ όρισε ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων την 30η Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις που θα συνοδευτεί με επενδύσεις αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των αεροδρομίων.
Οι υπό παραχώρηση αερολιμένες έχουν ενταχθεί σε δυο ομάδες.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μπορεί να επιλεγούν τρία από τα αεροδρόμια των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Από τους αερολιμένες της Ρόδου της Θεσσαλονίκης, της Κω, της Κέρκυρας και των Χανίων εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπονται επενδύσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
«Πιστεύουμε πως οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τους αερολιμένες δεν θα έχουν τα αναμενόμενα έσοδα. Θα δαπανήσουν πολλά χρήματα για να δημιουργήσουν τις υποδομές που επιθυμούν, αλλά δεν θα μπορέσουν να τα πάρουν πίσω τόσο εύκολα όσο νομίζουν. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να προχωρήσουν σε αυξήσεις τελών, γεγονός που θα λειτουργήσει αρνητικά για τον τουρισμό», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος, που για μια φορά ακόμη εξέφρασε την ανησυχία του για τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που θα κινδυνεύσουν να κλείσουν επειδή δεν θα ενισχύονται από το κράτος.
Η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ έχει προτείνει να παραχωρηθούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Ρόδου στην Αυτοδιοίκηση και να παραμείνει η ευθύνη της λειτουργίας τους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε ερώτηση σχετικά με τις περαιτέρω κινήσεις που θα γίνουν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε αντίδραση για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Αλεβιζόπουλος δήλωσε:
«Ενημερώσαμε όσο μπορούσαμε τους πολίτες για όλα όσα πρόκειται να συμβούν αν παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα περιφερειακά αεροδρόμια. Τώρα θα κάνουμε χρήση των δικαιωμάτων που μας δίνει ο νόμος και θα προσφύγουμε σε όλα τα αρμόδια όργανα. Δεν θα προχωρήσουν τόσο εύκολα οι παραχωρήσεις των αερολιμένων», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
«Δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για την υπόθεση της παραχώρησης του αεροδρομίου. Θα προβούμε σε ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες γιατί υπάρχει κινητικότητα και ακούγονται πολλά για το συγκεκριμένο θέμα», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζόμενων στο Αεροδρόμιο Ρόδου κ. Φώτης Λουλουδάκης.