Η επισκεψιμότητα των δικτυακών τόπων αποτελεί το «κλειδί» των εφημερίδων για τη διαφημιστική αγορά στην νέα ψηφιακή εποχή, συμπληρώνοντας, και σταδιακά αντικαθιστώντας, τις παραδοσιακές μετρήσεις πώλησης φύλλων. Ενάντια σε προβλέψεις παραγόντων της αγοράς ότι το τοπικό περιεχόμενο δεν μπορεί παρά να έχει και περιορισμένη απήχηση, αρκετές τοπικές εφημερίδες βλέπουν κάθε μήνα αύξηση των επισκεπτών στα sites τους τα οποία περιλαμβάνονται στους πρώτους σε επισκεψιμότητα δικτυακούς τόπους στο σύνολο της χώρας.
Στην μέτρηση Αυγούστου του reforme.gr, με βάση τις τάσεις επισκεψιμότητας όπως διαμορφώνονται από το alexa.com, το Top 4 των Περιφερειακών Εφημερίδων παρέμεινε σταθερό, αλλά καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις από την πέμπτη θέση και κάτω, σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση.
Στην πρώτη θέση παραμένει η εφημερίδα Δημοκρατική, η οποία καταλαμβάνει την 269η θέση στο σύνολο των sites στην Ελλάδα, ενώ δεύτερη είναι η Πατρίς Πύργου (378η θέση στο σύνολο) και τρίτη η Ροδιακή (474η θέση στο σύνολο). Τέταρτη είναι η Ελευθερία της Μεσσηνίας (627η θέση στο σύνολο), ενώ στην πέμπτη θέση ανέβηκε η Κοινή Γνώμη η οποία καταλαμβάνει την 780η θέση στο σύνολο των sites στη χώρα.
Likes στο Facebook
Πως θα αυξηθούν οι επισκέπτες του site; Πως θα έρθουν νέοι χρήστες του διαδικτύου να γνωρίσουν το περιεχόμενο που δημοσιεύεται; Πως θα γίνουν ευρύτερα γνωστά τα θέματα τα οποία δημοσιεύονται; Πως οι πολίτες θα έρθουν πιο κοντά με το μέσο; Στα ερωτήματα αυτά δίνει απαντήσεις το Facebook.
Για εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα το web ή το internet είναι σχεδόν συνυφασμένα με το Facebook. Εκεί βρίσκουν τις αφορμές ώστε να επισκεφθούν νέα sites, εκεί βρίσκουν ενδιαφέρον περιεχόμενο να διαβάσουν, εκεί προτείνουν θέματα στους φίλους τους, εκεί επικοινωνούν και σχολιάζουν. Ενισχυμένοι βγαίνουν όσοι επενδύουν στο δημοφιλέστερο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης, ανεβάζοντας τον αριθμό των εγγεγραμμένων στις Σελίδες τους μέσω των Likes και μετρώντας όλο και περισσότερους επισκέπτες στους δικτυακούς τους τόπους.
Στον κλάδο των Περιφερειακών Εφημερίδων, ο ανταγωνισμός δημοφιλίας στο Facebook δείχνει παγιωμένος. Στην μέτρηση Αυγούστου του reforme.gr δεν παρατηρείται καμία αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση.
Δημοφιλέστερη περιφερειακή εφημερίδα στο Facebook είναι η Ελευθερία της Μεσσηνίας με 63.505 Likes. Ακολουθεί η Δημοκρατική της Ρόδου με 26.880 και αμέσως μετά η Ροδιακή με 25.462 Likes. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το Θάρρος της Μεσσηνίας με 19.947 και στην πέμπτη η Πατρίς Πύργου με 17.602 Likes.
Followers στο Twitter
Ποιο ΜΜΕ και ποια εφημερίδα δεν έχουν στόχο να βρίσκονται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης; Στην νέα ψηφιακή εποχή και στην εποχή της δεύτερης γενιάς του διαδικτύου η συζήτηση φιλοξενείται στο Twitter. Θέματα Πολιτικής, Κοινωνίας, Οικονομίας, Τηλεόρασης, Lifestyle, Τεχνολογίας και όλη η επικαιρότητα αναλύεται και σχολιάζεται διεξοδικά στο Twitter, με τη συμμετοχή παραγόντων, ειδικών, αλλά και απλών χρηστών.
Για τον Περιφερειακό Τύπο το Twitter παραμένει ανεκμετάλλευτο, με αποτέλεσμα οι τοπικές εφημερίδες να απέχουν από τη δημόσια συζήτηση στο διαδίκτυο. Ενδεικτική είναι και η μέτρηση Αυγούστου του reforme.gr στην οποία δεν καταγράφεται καμία διαφοροποίηση στις πρώτες δέκα σε απήχηση στο Twitter περιφερειακές εφημερίδες, σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση.
Στην πρώτη θέση του Top 10 βρίσκεται η εφημερίδα Χανιώτικα Νέα με 4486 followers στο λογαριασμό της ενώ ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Δημοκρατική της Ρόδου με 3793 followers. Τρίτη είναι η Ελευθερία της Μεσσηνίας με 2986 followers, τέταρτη η Ροδιακή με 2968 followers και πέμπτη η εφημερίδα Θάρρος της Καλαμάτας με 2259 followers.
Η μέτρηση αφορά το σύνολο των ημερήσιων περιφερειακών εφημερίδων της χώρας-μελών του Συνδέσμου Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων και της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερήσιων Επαρχιακών Εφημερίδων.
Πηγή: reforme.gr