Ολοένα και περισσότεροι πολίτες – καταναλωτές επιλέγουν το διαδίκτυο για να «κλείσουν» τις διακοπές τους ή τα εισιτήριά τους σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ.
Το Ινστιτούτο Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ επιχειρώντας να αναδείξει τον ολοένα και σημαντικότερο ρόλο που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τόσο στην εξέλιξη των επιχειρήσεων όσο και στη βελτίωση της ελληνικής Οικονομίας εν γένει, πραγματοποίησε βιβλιογραφική έρευνα αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης.
Η επεξεργασία, από πλευράς Ινστιτούτου, των δημοσιευμένων πρωτογενών δεδομένων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και της ELTRUN (Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου), καταδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη δυναμική που αναπτύσσει ο συγκεκριμένος κλάδος, κατατάσσοντάς τον στους πλέον ανερχόμενους.
Ακολουθούν τα βασικότερα συμπεράσματα των ερευνών που εκπονήθηκαν από τους προαναφερθέντες φορείς/αρχές με έτος αναφοράς το 2014 . Η αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου εμφάνισε σημάδια βελτίωσης το 2014, αφού οι Έλληνες online καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών που αγόρασαν online το 2014, σύμφωνα με έρευνα .
Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών, αφού από μια αγορά ανά μήνα στη διάρκεια του 2013, η εν λόγω αναλογία αυξήθηκε σε τρεις αγορές ανά δίμηνο το 2014. Οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές, από τη στιγμή που εκτιμάται πως 6 στους 10 online καταναλωτές θα αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 θα προβούν σε μείωσή τους.
1α. Τα προϊόντα/ υπηρεσίες που έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών (online αγορές) είναι:
· Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (81%)
· Η διαμονή σε καταλύματα (69%)
· Τα εισιτήρια για εκδηλώσεις (69%)
· Ο εξοπλισμός για Η/Υ (68%)
· Τα είδη ένδυσης/ υπόδησης (59%)
· Οι ηλεκτρονικές συσκευές / κινητά (48%) 1β.
1β.Οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (+10% όσον αφορά τα ποσοστά των online αγοραστών) είναι:
· Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
· Εισιτήρια για εκδηλώσεις
· Ασφάλειες
· Παρα – φαρμακευτικά · Είδη λιανεμπορίου / Super Markets
2. Η επιλογή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος από τους καταναλωτές, επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων/κριτηρίων, κυριότερα εκ των οποίων είναι:
· Η ασφάλεια πληρωμών μέσω γνωστού φορέα (44%)
· Η άμεση εξυπηρέτηση, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την πραγματοποίηση της αγοράς (37%)
· Η ταχύτητα και η ευκολία στην εύρεση και πλοήγηση των ζητούμενων προϊόντων και υπηρεσιών (33%)
· Η σαφής και ξεκάθαρη περιγραφή των όρων χρήσης, π.χ. επιστροφή προϊόντων (33%)
· Οι χαμηλές τιμές και προσφορές (32%)
3. Οι κυριότεροι προβληματισμοί των on-line αγοραστών, συνοψίζονται ως εξής:
· Τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσοστό ως προς τη συνολική αξία του προϊόντος (24% ή 1 στους 4 καταναλωτές)
· Το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προστατεύει τον καταναλωτή σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με τη μεταφορά των προϊόντων (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
· Καθυστέρηση στην αποστολή εμπορευμάτων ή μη τήρηση των υπεσχημένων χρονικών διοριών (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
· Παραγγελία μικρής αξίας προϊόντων, υπό το φόβο ανάκυψης προβλημάτων κατά τη διάρκεια αποστολής τους (19% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
· Εγείρονται ζητήματα ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων του καταναλωτικού κοινού (16% ή 1 στους 6 καταναλωτές)
4. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων για το digital marketing δικαιολογούνται και από τις παρακάτω καταναλωτικές τάσεις των online αγοραστών:
· το 1/3 των online καταναλωτών ακολουθούν κάποια μάρκα προϊόντος στα social media
· 1 στους 5 αξιολογούν/ προτείνουν στους φίλους τους κάποιο προϊόν μέσω των social media
· 1 στους 4 είναι πιθανόν να αγοράσουν ένα προϊόν που ακολουθούν στα social media.
bluebirds.gr