«Το ‘ου γαρ έρχεται μόνον’ φαίνεται πως ισχύει και για το διασημότερο σήμα κατατεθέν της Αθήνας», την Ακρόπολη, αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της Frankfurter Rundschau
«Akropolis adieu?», είναι ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική έκδοση της γερμανικής Frankfurter Rundschau με αφορμή τη μελέτη μηχανικών αναφορικά με το πρόβλημα της πτώσης βράχων στην Ακρόπολη.
«Τη στιγμή που η Ελλάδα φέρεται να αφήνει πίσω την κρίση, συμβαίνει το εξής: το ‘ου γαρ έρχεται μόνον’ φαίνεται πως ισχύει και για το διασημότερο σήμα κατατεθέν της Αθήνας. Η Ακρόπολη, ο βράχος στο κέντρο της πόλης όπου ο Περικλής έχτισε τον Παρθενώνα, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και το Ναό της Αθηνάς Νίκης, μπορεί να απολέσει τη σταθερότητά του.
‘Akropolis adieu’ τραγουδούσε το 1971 η γαλλίδα τραγουδίστρια Μιρέιγ Ματιέ (…). Περισσότερες από τέσσερεις δεκαετίες μετά, υπάρχει κίνδυνος αυτό να γίνει πραγματικότητα εάν οι αρχαιολόγοι δεν αντιδράσουν εγκαίρως. Το ότι οι ηλικίας 2.500 ετών ναοί στην Ακρόπολη είναι ετοιμόρροποι δεν είναι κάτι καινούργιο. Από τη δεκαετία του 1960 γίνονται εργασίες αναστήλωσης προκειμένου να διαφυλαχτούν από ενδεχόμενη κατάρρευση. Παρά τα συνεχή έργα, ωστόσο, η Ακρόπολη παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα τουριστικά αξιοθέατα. Την περασμένη χρονιά περίπου 1,4 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφθηκαν το σήμα κατατεθέν της Αθήνας. Το 2014 αναμένεται νέο ρεκόρ επισκεπτών (…).
Πώς θα χρηματοδοτηθούν οι εργασίες;
Το άρθρο αναφέρεται στη συνέχεια τόσο στην πρόσφατη μελέτη μηχανικών μετά την πτώση βράχων τον Ιανουάριο, όσο και στο άρθρο των Times του Λονδίνου της περασμένης Πέμπτης υπό τον τίτλο «Η Ακρόπολη καταρρέει, προειδοποιούν έλληνες μηχανικοί». Η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη εμφανίζεται ωστόσο καθησυχαστική, σύμφωνα με το δημοσίευμα, εκτιμώντας ότι «δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος, ούτε κινδυνεύει να καταρρεύσει η Ακρόπολη».
«Οι ειδικοί ωστόσο παίρνουν το θέμα στα σοβαρά. Την περασμένη εβδομάδα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο συνέστησε τη λήψη μέτρων για τη σταθεροποίηση της νότιας πλευράς του βράχου. Ασαφές παραμένει πώς μπορεί να χρηματοδοτηθεί το πρόγραμμα αφού λόγω της οικονομικής κρίσης και του προγράμματος περικοπών των διεθνών δανειστών, ο προϋπολογισμός του ελληνικού υπ. Πολιτισμού μειώθηκε από το 2010 κατά το ήμισυ.»
Πηγή: dw.de