Ειδήσεις

«Η ζωή είναι τέχνη»-Προγράμματα πρόληψης για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Δίοδος», συνεχίζει τις παρεμβάσεις πρόληψης, με στόχο την κατά το δυνατόν ενίσχυση και ολόπλευρη στήριξη του σύγχρονου ανθρώπου. Η βασική θεματική που θα διατρέχει τα προγράμματα για την τρέχουσα χρονιά, θα είναι η Τέχνη εντάσσοντας τα υπό το τίτλο: «Η ζωή είναι τέχνη».
Συνεκτιμώντας τόσο τις τοπικές όσο και τις ευρύτερες συνθήκες για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17 σχεδιάστηκαν νέες δράσεις, προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες των ομάδων, όπως διαμορφώνονται μέσα στις παραπάνω συνθήκες, εφόσον θεωρούμε τον άνθρωπο ως ολότητα και σε αδιάσπαστη ενότητα με το εν γένει περιβάλλον του.
Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας πρόκειται να υλοποιηθούν οι παρακάτω δράσεις σε εκπαιδευτικούς & μαθητές/ιες τηςA ΄βάθμιας εκπαίδευσης:

Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

1)Πρόγραμμα με θέμα: ¨ Οι 5 αισθήσεις, αφορμή για σύνδεση & σύνθεση¨

Σκεπτικό
Η βιωματική διασύνδεση διδασκαλίας και μάθησης στο σχολείο ενισχύει τον πολυσήμαντο ρόλο που αυτό παίζει και αποτελεί νέα παιδαγωγική μέθοδο, στην οποία εκπαιδεύεται κανείς εμπειρικά. Ο εκπαιδευτικός μπαίνοντας στην τάξη και αξιοποιώντας το προσωπικό του βίωμα, τον εαυτό του ως Άνθρωπο, τη συγκινησιακή διεργασία δημιουργεί και επιτρέπει πεδίο ελευθερίας νέων εμπειριών, συγκινήσεων, καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής και απόκτηση γνώσεων. Γίνεται από εκπαιδευτικός εκπαιδευτής ζωής, εμψυχωτής, παιδαγωγός και δρα καταλυτικά στο μεγάλωμα των μαθητών.

Στόχος προγράμματος.

• Με αφορμή τις 5 αισθήσεις στο άνθρωπο (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή), ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε δεξιότητες εμψυχωτή, όπως τι και πώς παρατηρεί, τί ονειρεύεται, πώς ακούει, τί αφουγκράζεται, τί αισθάνεται, πώς σχετίζεται.
• Κινητοποίηση και υποστήριξη για υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος στους μαθητές.

Ομάδα Στόχος.

Εκπαιδευτικοί Α΄βάθμιας (θα προηγηθούν όσοι δεν έχουν συμμετάσχει ξανά σε σεμινάρια της «Διόδου»).

Έναρξη: Τετάρτη 26 Οκτωβρίου και ώρα 5:30 -7:30 Συνολική διάρκεια 5 δίωρες συναντήσεις ( 1 ανά εβδομάδα).
Στην τελευταία συνάντηση θα διανεμηθεί έντυπο υλικό με βιωματικές ασκήσεις για τις 5 αισθήσεις.

Β΄Φάση
– Συναντήσεις follow – up με ομάδα εκπαιδευτικών (Φεβρουάριος – Μάιος 2017 ).

Τόπος διεξαγωγής: Κέντρο Πρόληψης «Δίοδος» (Ερυθρού Σταυρού 37)

Εξαιτίας του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες δε θα ξεπερνούν τα 20 άτομα.
Δηλώσεις συμμετοχής τηλεφωνικά στο τηλ. 22410-77205 έως Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

2)Πρόγραμμα με θέμα: ¨ Ομάδα αναστοχασμού και ονειρέματος στο Σχολείο¨.

Σκεπτικό
Η σχολική Κοινότητα στα πλαίσια της ως μέρος ενός ευρύτερου κοινωνικού συστήματος, βρίσκεται συχνά αντιμέτωπη με συνθήκες που ευνοούν τη ματαίωση και την αποδυνάμωση των ψυχικών αποθεμάτων
Η μέθοδος της καταξιωτικής διερεύνησης και ο αναστοχασμός αποτελούν εργαλεία που στηρίζονται στις δυνάμεις και τα αποθέματα του εκπαιδευτικού ως Ανθρώπου. Αποτελούν την εναλλακτική γλώσσα που δημιουργεί και ενισχύει τις θετικές δυνατότητες τις προσωπικές πηγές και τις αξίες.
Στο πρόγραμμα που προτείνεται, το άτομο, στο πλαίσιο μιας ομάδας ομοτίμων, συνδέεται και αναπλαισιώνει τη δυσκολία με νέα ερεθίσματα, αναγνωρίζοντας τελικά τη δύναμη του εαυτού.

Στόχος προγράμματος.

• Ευαισθητοποίηση στην προσέγγιση της καταξιωτικής διερεύνησης και του αναστοχασμού.
• Ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού ως Εμψυχωτή .
• Ανάπτυξη συνεργατικού πλαισίου διαμέσου της δικτύωσης της σχολικής Κοινότητας.

Ομάδα στόχος

Εκπαιδευτικοί Α΄βάθμιας από όλα τα Σχολεία του νησιού της Ρόδου.

Έναρξη:
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 5:00 -8:00
Συνολική διάρκεια: 6 τρίωρες συναντήσεις (1 ανά μήνα)

• Δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος και σε συλλόγους εκπαιδευτικών των σχολείων, κατόπιν αιτήματος της σχολικής μονάδας.

Τόπος διεξαγωγής: Κέντρο Πρόληψης «Δίοδος» (Ερυθρού Σταυρού 37)

Εξαιτίας του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες δε θα ξεπερνούν τα 20 άτομα.
Δηλώσεις συμμετοχής τηλεφωνικά στο τηλ. 22410-77205 έως Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

3) Πρόγραμμα με θέμα: ¨Παιχνίδια ας σκαρώσουμε …στον κύκλο να σιμώσουμε¨
(σε συνεργασία με τους εμπνευστές του προγράμματος ¨Ρώτα για την παράδοση¨ Κωνσταντίνο Παναγιωτίδη και Ελευθερία Σταυριανού).

Σκεπτικό
Η αξία του παιχνιδιού και του χορού ως κομμάτι κομβικής σημασίας στο μεγάλωμα του Ανθρώπου έχει διαπιστωθεί από πολύ νωρίς, εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Αποτελεί θεμέλιο λίθο επάνω στον οποίο οικοδομούνται τύπου σκαλωσιάς, οι περισσότερες δεξιότητες Ζωής.
Το βίωμα του παιδικού παιχνιδιού σε έναν ενήλικα του σήμερα (εκπαιδευτικό, γονιό, κ.α.) δεν έχει χαθεί επειδή απλώς αυτός μεγάλωσε ηλικιακά, ή επειδή ζει σε μια εποχή που τρέχει πίσω από οργανωμένες μηχανιστικές, γνωσιοκεντρικές διαδικασίες μάθησης και όχι αυτορυθμιζόμενες, αυτοενεργούμενες λειτουργίες κοινότητας και ζωής.
Ο εκπαιδευτικός γίνεται εκπαιδευτής ζωής όταν αξιοποιεί το βίωμα του και την αξία που υπηρετούσε το παιχνίδι των παιδικών του χρόνων αναζητώντας τους τρόπους και τους «χώρους» για να ενθαρρύνει τους μαθητές του σήμερα.
Αναζητά τις πανανθρώπινες αξίες και αρχές με τις οποίες πορεύεται ως ρόλος και ως Άνθρωπος.

Στόχος προγράμματος.

• Με αφορμή το παραδοσιακό παιχνίδι και το χορό ευαισθητοποίηση στην βιωματική μεθοδολογία και το ρόλο του εμψυχωτή.
• Κινητοποίηση και υποστήριξη για υλοποίηση project στο σχολείο σχετικά με το παραδοσιακό παιχνίδι και το χορό.
• Δικτύωση δομών, ομάδων, προσώπων, προγραμμάτων της Τοπικής Κοινότητας
• Τελικά διάχυση του προγράμματος σε όλη τη σχολική μονάδα και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων σε αυτήν ( μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς).

Ομάδα στόχος
– Εκπαιδευτικοί Α΄βάθμιας της σχολικής μονάδας. (Προϋπόθεση η συμμετοχή δασκάλου και γυμναστή της σχολικής μονάδας).

Διάρκεια: 2ήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε εκπαιδευτικούς (6 ωρών συνολικά).
Έναρξη Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 5:30 – 8:30 και Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 10:30 – 13:30 μ.μ.
• θα διανεμηθεί ηλεκτρονικό υλικό με 10 παραδοσιακά παιχνίδια και προτάσεις εναλλακτικών δράσεων για το project.

Β΄Φάση – Follow-up
5 μηνιαίες τρίωρες συναντήσεις .

Εξαιτίας του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες δε θα ξεπερνούν τα 20 άτομα.
Δηλώσεις συμμετοχής τηλεφωνικά στο τηλ. 22410-77205 έως Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

ΒΡΑΧΕΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄ΒΑΘΜΙΑΣ

1) Βραχείες παρεμβάσεις σε μαθητές Α΄βάθμιας με θέμα: «Οι 5 αισθήσεις στο σχολείο»

Σκεπτικό
Στόχος είναι η ανάπτυξη θεμάτων που αφορούν στη δυναμική της ομάδας, καθώς και την ευαισθητοποίηση σε προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες.

Ομάδα στόχος
– Μαθητές Α΄βάθμιας (όλων των τάξεων)

2) «Ομαδομαζέματα – θαλασσομαντέματα»

Σκεπτικό
Πρόκειται για υλικό Πρόληψης με τη μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού, δημιούργημα του Κ.Π. «Δίοδος». Αφορά στους μαθητές Δ΄& ΣΤ΄ τάξης και στόχο έχει την ανάπτυξη της συνεργατικότητας στην ομάδα, επικοινωνιακών δεξιοτήτων, αξιοποίηση της διαφορετικότητας και άλλων προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Ομάδα στόχος
– Μαθητές Α΄βάθμιας (Δ΄& ΣΤ΄ τάξη)

Τις βραχείες παρεμβάσεις ακολουθεί συνάντηση ανατροφοδότησης με τον εκπαιδευτικό.

• Σε περίπτωση που υπάρξουν αιτήματα από την σχολική Κοινότητα που δεν αφορούν στις παραπάνω θεματικές, μπορούν να διαμορφωθούν εκ νέου δράσεις.

Όλα τα σεμινάρια πραγματοποιούνται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους συμμετέχοντες.

Για οποιαδήποτε πληροφορία και διευκρίνιση επικοινωνείτε καθημερινά από 8:00 – 14:30

Ταχ. Δ/νση: Ερυθρού Σταυρού 37 851 00 Ρόδος
Tηλ: 22410-77205 Fax: 22410-33857
E-mail: Diod187@otenet.gr Δ/νση Διαδικτύου: www.kpdiodos.pblogs.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου