Μελέτη σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις στην παγκόσμια τουριστική αγορά αλλά και την ελληνική ξενοδοχία έδωσε στη δημοσιότητα το ΙΤΕΠ, κάνοντας απολογισμό του 2014 και καταλήγοντας σε αισιόδοξα συμπεράσματα σχετικά με το μέλλον της εγχώριας τουριστικής αγοράς.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, το 2014 αποτέλεσε ακόμη μία καλή χρονιά τόσο για τον ελληνικό όσο και για τον παγκόσμιο τουρισμό, ενώ τα, μέχρι τώρα, στοιχεία και προβλέψεις για το 2015 δείχνουν ότι η πορεία του κλάδου θα είναι θετική και την τρέχουσα χρονιά.
Από την άλλη, συνεχίζει να μειώνεται η μέση διάρκεια παραμονής των ταξιδιωτών από χώρες του εξωτερικού στην Ελλάδα, γεγονός που έχει αρνητικές συνέπειες στη δαπάνη ανά επίσκεψη των επισκεπτών. Συνεπώς, ενώ σημειώθηκε αύξηση των αφίξεων κατά 23,0% το 2014, η αντίστοιχη αύξηση των δαπανών περιορίστηκε σε 11,1%.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα του ΙΤΕΠ αποτελεί το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε αλυσίδα κατέγραψαν 67% υψηλότερα έσοδα ανά δωμάτιο το 2014, έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχειακών μονάδων, ενώ σημαντικά υψηλότερες ήταν οι πληρότητες και οι τιμές δωματίων τους.
Επίσης, σύμφωνα με τη μελέτη, για το 2015, το 27% των ερωτηθέντων Ελλήνων δήλωσαν ότι δεν θα πάνε διακοπές, ενώ το 74% από αυτούς που δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές προγραμματίζουν τις διακοπές σε προορισμούς μέσα στην Ελλάδα. Το ΙΤΕΠ τονίζει ότι πρέπει αφενός τα ξενοδοχεία να αξιοποιήσουν αυτή την τάση των ελλήνων τουριστών και αφετέρου η πολιτεία να ενισχύσει τις διακοπές τους με διεύρυνση των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού και άμβλυνση της εποχικότητας.
Στην έρευνα αποκαλύπτεται ότι ένα όλο και υψηλότερο ποσοστό ευρωπαίων τουριστών επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση την εμπειρία που αποκόμισαν φίλοι και συγγενείς τους. Επομένως, κρίνεται από το ΙΤΕΠ πολύ σημαντικό οι τουρίστες που φεύγουν από την Ελλάδα να μένουν με τις καλύτερες εντυπώσεις από όλο το φάσμα των παρεχομένων υπηρεσιών, ενώ απαραίτητη είναι η αναβάθμιση και ανάδειξη των ιστορικών, αρχαιολογικών μνημείων και χώρων με διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτά, επέκταση του ωραρίου κ.ο.κ.
Τέλος, παρατηρείται μία αυξανόμενη τάση τωντουριστών να οργανώνουν μόνοι τους τις κύριες διακοπές τους, κάνοντας χρήση του διαδικτύου, επομένως θα πρέπει, κυρίως τα μικρά ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών, να εκσυγχρονιστούν και να δικτυωθούν, ώστε να απεξαρτηθούν από τις επιλογές και επιταγές των τουριστικών πρακτόρων.
tourmarket.gr