Την αλλαγή του καθορισμένου χρόνου των ενδιάμεσων εκπτώσεων ζητά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και προτείνει να δοθεί στους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους το δικαίωμα να διαχειριστούν ελεύθερα δύο ή τρεις εκπτωτικές περιόδους σε συνεργασία με τις περιφέρειες τους.
«Οι διαπιστώσεις, ύστερα από τρία χρόνια εφαρμογής του μέτρου δείχνουν αναποτελεσματικότητα. Η γενικότερη εικόνα που προκύπτει είναι ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται να βοηθούν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων. Τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών της συνομοσπονδίας αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στον τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους κινητήριο δύναμη της αγοραστικής κίνησης» αναφέρει ανακοίνωση της ΕΣΕΕ. Επίσης, από την έρευνα της ΕΣΕΕ προκύπτει ότι ο μικρός τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών, αφού τα διαθέσιμα χρήματα των καταναλωτών είναι περιορισμένα.
Συμπερασματικά για την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου προκύπτει ότι το ποσοστό εκείνων που οι πωλήσεις τους κινήθηκαν σε «καλύτερα» επίπεδα μειώνονται μεταξύ των δύο περιόδων, ενώ αντίστοιχα ενισχύεται κατά πολύ το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «χειρότερα» επίπεδα.
«Η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου δεν συμφωνεί με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και αυτό είναι ένα εύρημα που επαναλαμβάνεται με σταθερό περίπου ποσοστό της τάξεως του 60%, σε όλες τις περιοδικές έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΣΕΕ τα τελευταία 2 χρόνια», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Επίσης, κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων φαίνεται ότι το ύψος του ποσοστού της έκπτωσης κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις παραδοσιακές περιόδους των θερινών και χειμερινών εκπτώσεων. Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επιλέγει να διαμορφώνει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 30%, ενώ δεν φαίνεται να προτιμούνται από τους επιχειρηματίες οι εκπτώσεις του 40%, κάτι που είναι λογικό καθώς βρίσκονται στην αρχή της χειμερινής «σεζόν».
Σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή, βασική διαπίστωση η οποία φαίνεται να επαναλαμβάνεται ως εύρημα σε κάθε ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο είναι ότι σταθερά υψηλό παραμένει το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν ότι το άνοιγμα μίας ακόμα Κυριακής δεν επηρεάζει τον τζίρο της αντίστοιχης εκπτωτικής περιόδου. Δηλαδή, ο μικρός τζίρος της Κυριακής φαίνεται ότι «απορροφά» εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών, αφού τα διαθέσιμα χρήματα των καταναλωτών είναι περιορισμένα.
Η αναλυτική έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε μεγάλο δείγμα εμπορικών επιχειρήσεων λιανικής με τα επικαιροποιημένα αποτελέσματα για το 2016 θα ολοκληρωθεί στις 11 Νοεμβρίου, ώστε να αναλυθούν τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία θα επανεξεταστούν οι προτάσεις για βελτιωτικές αλλαγές στο μέτρο των «μίνι» εκπτώσεων.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε: «Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία να συμβάλλουν στην τόνωση του τζίρου των καταστημάτων λιανικού εμπορίου. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η αγοραστική κίνηση του Σαββάτου σε μικρά και μεγάλα καταστήματα, σε εμπορικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα, ήταν σχεδόν τριπλάσια της Κυριακής. Η ΕΣΕΕ έχει προτείνει την αλλαγή του καθορισμένου χρόνου των ενδιάμεσων εκπτώσεων και ζητά να δοθεί στους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους το δικαίωμα να διαχειριστούν ελεύθερα, δύο ή τρεις εκπτωτικές περιόδους σε συνεργασία με τις περιφέρειες τους. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας του φετινού Νοεμβρίου για την επισκεψιμότητα και τον τζίρο στα καταστήματα λιανεμπορίου όλης της χώρας, θα επανέλθουμε τεκμηριωμένα στην πρόταση μας για τον “ανασχηματισμό” των ενδιάμεσων εκπτώσεων».
ΑΠΕ-ΜΠΕ