Τοπικές Ειδήσεις

Την ανάγκη να γίνει προσβάσιμη και ελκυστική η αγορά του κέντρου επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος

Μετά τη λήξη της τουριστικής σεζόν, ήρθε η ώρα του ταμείου. Η Ρόδος αυτή τη χρονιά έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, υπερβαίνοντας τα 3 εκατομμύρια αφίξεις, ωστόσο το γεγονός αυτό δεν αποτελεί αφορμή πανηγυρισμού στην τοπική αγορά. Τουλάχιστον δεν συμμερίζεται όλη η αγορά τον ίδιο ενθουσιασμό, καθώς υπάρχουν κλάδοι που δεν πέτυχαν τους στόχους που είχαν θέσει. Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου, οι τζίροι κυμαίνονται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με την περσινή σεζόν. Παρά την αύξηση των αφίξεων κατά 14% αυτή τη φορά, δεν αυξήθηκε η εμπορική κίνηση, γεγονός που αποδίδεται σε μία σειρά από λόγους.

Οι επισκέπτες, όπως επισημαίνουν καταστηματάρχες και έμποροι ήταν πιο επιφυλακτικοί σε σύγκριση με άλλες χρονιές, καθώς και στην Ευρώπη η ακρίβεια καλπάζει, περιορίζοντας το διαθέσιμο μπάτζετ των επισκεπτών. Επιπλέον, το τέλος ανθεκτικότητας που καταβάλλει ο τουρίστας κατά την άφιξή του, μειώνει ακόμη περισσότερο τον προϋπολογισμό τους. Επιπλέον, τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα συρρίκνωσαν τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων.
Καλύτεροι «πελάτες» χαρακτηρίζονται οι Ισραηλινοί και οι Τούρκοι οι οποίοι ενίσχυσαν την τοπική αγορά. Ποιοτικότεροι ήταν δε οι επισκέπτες της πρώιμης και όψιμης τουριστικής σεζόν. Στην high season τα πράγματα ήταν… χλιαρά με την κίνηση στην αγορά να είναι κατώτατη του μετρίου, γεγονός που παρατηρήθηκε σε πανελλήνιο επίπεδο.
«Η αγορά σημείωσε τις ίδιες ακριβώς επιδόσεις με πέρυσι, παρά την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Ήταν σαν να φτάσαμε ένα νοητό ταβάνι. Η έναρξη και η λήξη της σεζόν ήταν καλύτερη για την τοπική αγορά και όχι τόσο η high season. To τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ουσιαστικά τα εμπορικά καταστήματα και συγκεκριμένα όσα εμπορεύονται είδη ένδυσης και υπόδησης δεν είχαν την προσδοκώμενη κίνηση. Συγκριτικά με τις τοπικές επιχειρήσεις, τα υποκαταστήματα των πολυεθνικών είχαν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Τέλος ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σημείωσε υψηλότερες επιδόσεις λόγω της ανόδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστας Σπανός ο οποίος σημείωσε ότι η αγορά στο κέντρο της πόλης δεν είναι προσβάσιμη στον επισκέπτη (και στο μόνιμο κάτοικο), γεγονός που επιφέρει επιπτώσεις.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου θα επιδιώξει στο προσεχές διάστημα συνάντηση με το δήμαρχο και στελέχη της Δημοτικής Αρχής να συζητηθεί πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα προσβασιμότητας, έτσι ώστε η αγορά του κέντρου να γίνει και πάλι ελκυστική. Οι προτάσεις θα συζητηθούν και στη διημερίδα που διοργανώνει η αναπτυξιακή εταιρεία του δήμου Ρόδου «Κολοσσός 2047» στις 29 και 30 Νοεμβριου.
Σε ρυθμούς Black Friday
Όλη η τοπική αγορά ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του χειμώνα, τη Black Friday, προσφέροντας προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Φέτος η ξενόφερτη προωθητική ενέργεια η οποία έχει καθιερωθεί, θα πραγματοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου και οι επιχειρηματίες προσδοκούν να δελεάσουν τους καταναλωτές με τις ελκυστικές προσφορές προκειμένου να πάρουν ανάσα μέχρι την περίοδο των Χριστουγέννων κατά την οποία δεν αναμένεται να υπάρξουν θεαματικά αποτελέσματα.

«Η Black Friday έχει πλέον καθιερωθεί ως προωθητική ενέργεια, καθώς συμμετέχει όλη η τοπική αγορά. Επί της ουσίας έχουν ξεκινήσει ήδη οι προσφορές. Ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει ικανοποιητική κίνηση έτσι ώστε να εξασφαλίσει η αγορά μία καλή τονωτική ένεση μέχρι τα Χριστούγεννα», είπε ο κ. Σπανός.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου