Προβληματισμός επικρατεί στην περιοχή μας σχετικά με το μέλλον της κρουαζιέρας, καθώς τα μηνύματα για το 2017 είναι πολύ αρνητικά για την Ελλάδα.
Όπως έγραψε η «δ» η μείωση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 30%, ενώ για τα νησιά της δικής μας περιοχής, μπορεί να αγγίξει και το… 40%, γεγονός που έχει «σημάνει» συναγερμό τον τελευταίο καιρό στους εμπλεκόμενους φορείς με τον τουρισμό.
Εκπρόσωποι από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμο Ρόδου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους, όχι μόνον για το 2017, το οποίο θεωρείται ‘χαμένη χρονιά’ εκ των προτέρων, αλλά και για το επόμενο έτος, το 2018, καθώς οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προετοιμάζουν τα προγράμματα των προσεγγίσεών τους από πολύ νωρίς.
Όπως έχει δηλώσει επανειλημμένως ο ίδιος ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, για να διεκδικήσει ένα μεγάλο μερίδιο από την κρουαζιέρα η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι αναγκαία η συνεργασία και η χάραξη εθνικής στρατηγικής σε όλα τα επίπεδα για να προχωρήσει αυτή η προσπάθεια, συνολικά: «Ενώ η ΠΝΑ έχει το πιο καλοδουλεμένο σχέδιο για τον τουρισμό, στο μεγάλο event για την κρουαζιέρα, που γίνεται κάθε χρόνο στο Μαϊάμι, δεν συμμετείχαμε –ούτε το 2015, ούτε και φέτος. Κι αυτό γιατί η παρουσία μας θα έπρεπε να είναι από κοινού μαζί με τα λιμάνια μας, που ανήκουν στα 13 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Αυτό είναι απολύτως αδύνατο. Γι αυτό αρνηθήκαμε να συμμετέχουμε. Σε αυτή την φάση, η συζήτηση με την κα Ελ. Κουντουρά γίνεται για να δούμε πώς θα πάμε ως Ελλάδα (διά της υπουργού Τουρισμού) μαζί με τα λιμάνια, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στο Νότιο Αιγαίο. Η συνεννόηση είναι ότι τον Μάρτιο του 2017 θα συμμετέχουμε μαζί (η ΠΝΑ και το Υπ. Τουρισμού) στην επόμενη έκθεση που θα γίνει στο Μαϊάμι με την προϋπόθεση ότι θα έχουμε προετοιμάσει όλες τις ενέργειές μας για να μειώσουμε τα πτωτικά ποσοστά αλλά και σε ένα γενικότερο σχεδιασμό που θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα», δήλωσε πρόσφατα ο κ. Χατζημάρκος.
Ο περιφερειάρχης υπογράμμισε ακόμη, ότι τα τρία κεντρικά λιμάνια για την κρουαζιέρα είναι η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Μύκονος και η ΠΝΑ στηρίζει οικονομικά με τους δικούς της πόρους τις δράσεις αυτές.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο Ceo 5 – Senses Project Manager που εργάζεται πάνω στο θέμα των υδατοδρομίων αλλά και της κρουαζιέρας για την ΠΝΑ κ. Γιάννης Μπρας, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων στην «δημοκρατική», πως αυτό που απαιτείται τώρα, είναι να χαραχτεί μια στρατηγική με ορίζοντα τριετίας –τουλάχιστον- για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή μας:
«Αυτά πάνω στα οποία πρέπει να προχωρήσουμε είναι:
Α) Cruise Clustering στους Ελληνικούς προορισμούς
Β) Συνεργασία με την Cosco για ανάπτυξη της νέας αγοράς των Κινέζων για την έναρξη και τερματισμό από Ελλάδα (Homeport)
Γ) Ανάπτυξη Ελληνικού Berth Allocation System
Δ) Ανάπτυξη της Κρουαζιέρας στις Εκθέσεις που συμμετέχει ο ΕΟΤ
Ε) Ανάπτυξη Εθνικής πλατφόρμας προώθησης των προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας
Ζ) Ανάπτυξη Εθνικού σχεδίου με κίνητρα για year round cruising
Η) Άμεση ουσιαστική λειτουργία της επιτροπής κρουαζιέρας (όχι συνεδριάσεις κάθε 2 μήνες με 28 άτομα…)
Θ) Εξερεύνηση δυνατότητας αφορολόγητης λειτουργίας (Καύσιμα, προμήθειες κ.λπ.) χωρίς την ανάγκη για κυκλικό ταξίδι σε χώρα εκτός Σέγκεν
Ι) Επανασχεδιασμός αποστολής και περιπτέρου στην Seatrade Global με ουσιαστικότατα
Κ) Δημιουργία Crisis Management Team για άμεση συμβουλευτική προς το Υπουργείο
Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας είναι ότι οι εκθέσεις όπως αυτή που γίνεται κάθε χρόνο στο Μαϊάμι, δεν είναι για να λάβουμε απλά μέρος. Δεν μπορεί να πηγαίνει ο ΕΟΤ σε τουριστικές εκθέσεις χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη διαφήμιση και προβολή για την κρουαζιέρα. Γι αυτό χρειαζόμαστε το Cruise – Cluster που θα αφορά ένα δίκτυο νησιών που θα συνδέονται για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Σε αυτές τις εκθέσεις δεν πηγαίνει κανένας για να μοιράσει… φυλλάδια. Θέλει πολύ καλή προετοιμασία και ενημέρωση για ό,τι διαθέτεις ως προορισμός στις εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να γίνεις ελκυστικός και φυσικά, να παρέχεις τις υπηρεσίες που ζητούν για να σε προτιμήσουν».
Από την άλλη, το κλίμα εμπιστοσύνης και ψυχολογίας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο: «Η κατάσταση στην γείτονα Τουρκία μπορεί να δείχνει ότι έχει ομαλοποιηθεί αλλά μετά την απόπειρα πραξικοπήματος η ψυχολογία και η εμπιστοσύνη των αγορών και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κρουαζιέρα, δεν έχει αποκατασταθεί. Αυτό επηρεάζει άμεσα την χώρα μας και κυρίως την περιοχή του Νοτίου Αιγαίου. Μην ξεχνάμε ότι παραμένει φορτισμένο το κλίμα και από την περιοχή της βορείου Αφρικής, ενώ τα μηνύματα αναφέρουν ότι ανοίγει σιγά σιγά η αγορά της Αιγύπτου. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά προς τα νησιά μας» λέει ο κ. Μπρας.
Τέλος, όσον αφορά το θέμα της μελλοντικής συνεργασίας με την κινεζική Cosco ο κ. Μπρας δηλώνει ότι μπορεί να γίνει μόνον με ορίζοντα πολλών ετών και φυσικά, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει πολύ καλή προετοιμασία σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
https://www.dimokratiki.gr/07-12-2016/chameni-ipothesi-krouaziera-gia-tin-ellada-mechri-toulachiston-ke-etos-2018/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.