«Για να προσελκύσουμε τουρίστες υψηλού επιπέδου πρέπει να αναβαθμίσουμε το προϊόν μας, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλους τους τομείς. Η Ρόδος έμεινε ένας κλασικός προορισμός ήλιου, θάλασσας, αρχαιοτήτων και τώρα τελευταία και all inclusive».
Στην ανάγκη αναβάθμισης του τουριστικού μας προϊόντος, αναφέρεται σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος.
«Η ποιότητα είναι μονόδρομος στον τουρισμό για να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς που ολοένα αυξάνονται. Έχουμε άριστες ξενοδοχειακές υποδομές αλλά υστερεί το νησί σ’όλες τις άλλες υποδομές, όπως καθαριότητα, οδικές, γηπέδων golf, Μαρίνας», εξηγεί ο κ. Ματσίγκος.
Σε ερώτηση σχετικά με τις προοπτικές της νέας τουριστικής σεζόν, ο κ. Γιώργος Ματσίγκος δηλώνει, πως θα σημειωθεί και πάλι ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών στο νησί μας.
«Δεν μπορεί να μιλάμε για αύξηση αφίξεων στην Ελλάδα χωρίς την παράλληλη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Πρέπει, επιτέλους, να αλλάξουμε πορεία, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν μας με άλλες εναλλακτικές μορφές και όχι μόνο ήλιο, θάλασσα αρχαιότητες και all inclusive», δηλώνει ο κ.Γ. Ματσίγκος.
Η συνέντευξη του κ. Γιώργου Ματσίγκου, αναλυτικά:
• Ποια είναι τα μηνύματα που φθάνουν στη Ρόδο από το εξωτερικό για τη νέα τουριστική σεζόν;
Τα μηνύματα μέχρι σήμερα είναι θετικά για τη νέα σεζόν. Πιστεύω ότι θα έχουμε και πάλι ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών στο νησί μας. Αρκεί φυσικά να έχουμε σταθερότητα και ηρεμία στην Ελλάδα. Όπως γνωρίζετε, ο τουρισμός είναι πολύ ευαίσθητος και επηρεάζεται από πολλά γεγονότα.
• Σε ποιες τουριστικές αγορές θα πρέπει φέτος να δοθεί έμφαση για να υπάρξει περαιτέρω αύξηση των αφίξεων;
Με τα στοιχεία που έχουμε σήμερα οι πωλήσεις στην Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία είναι θετικά. Το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχουν περισσότερες αεροπορικές θέσεις από πολλά κράτη για την επόμενη σεζόν. Από ορισμένα κράτη όπως Σκανδιναβικές Χώρες, Αυστρία, Ελβετία, είναι νωρίς ακόμη για να βγάλουμε συμπεράσματα. Από Ρωσία υπάρχει αύξηση αεροπορικών θέσεων, φυσικά είναι νωρίς για πωλήσεις. Παρόλα αυτά ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι πωλήσεις ξεκινούσαν τον Φεβρουάριο, ήδη φέτος ξεκίνησαν από τα μέσα Δεκεμβρίου, που σημαίνει ότι άλλαξαν σιγά -σιγά και οι Ρώσοι και κλείνουν νωρίς. Επίσης πρέπει να δώσουμε έμφαση στις καινούριες αγορές, όπως Ουκρανία, Τουρκία, Καζακστάν, Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία και Γεωργία, που ξεκινούν φέτος πτήσεις προς τη Ρόδο. Πιστεύω ότι θα πρέπει να είμαστε παντού, προβάλλοντας τον προορισμό μας.
• Γιατί παρότι οι αφίξεις το καλοκαίρι του 2013 ήταν περισσότερες τα εσόδα και πάλι δεν ήταν τα αναμενόμενα;
Απ’ ό,τι γνωρίζετε, λόγω της κρίσης και της αβεβαιότητας οι τιμές τα τελευταία 4 χρόνια έχουν μειωθεί σημαντικά. Ήταν η μόνη ελπίδα, να έχουμε αρκετές αφίξεις αλλά με μειωμένα έσοδα. Ο λόγος για την αύξηση των αφίξεων ήταν οι μειωμένες τιμές ενός καλού προϊόντος, όπως είναι η Ρόδος. Πιστεύω ότι φέτος, που έχουμε καλύτερες τιμές και περισσότερη ζήτηση, θα έχουμε και αύξηση των εσόδων ανάλογα με τις αφίξεις, ώστε να καλύψουμε μέρος των απωλειών που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια.
• Ποιες είναι οι προσδοκίες από την έναρξη του προγράμματος για τους τουρίστες της γ’ ηλικίας από την Γερμανία;
Οι προσδοκίες είναι πολλές διότι θα μπορούσαμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο. Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι οι φορείς, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, ώστε να πετύχει το πρόγραμμα διότι είναι η καλύτερη ευκαιρία αφού η γερμανική αγορά είναι πολύ μεγάλη και ταξιδεύουν πολλοί συνταξιούχοι ειδικά στην αρχή και στο τέλος της σεζόν.
• Υπάρχουν ελπίδες για την επιμήκυνση της σεζόν ή θα μείνουν όλα και πάλι στη σφαίρα της θεωρίας;
Πάντα υπάρχουν ελπίδες, ειδικά τώρα που κατάλαβαν όλοι οι φορείς την ανάγκη της επιμήκυνσης και ειδικά το Υπουργείο Τουρισμού. Δεν μπορεί να μιλάμε για αύξηση αφίξεων στην Ελλάδα χωρίς την παράλληλη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Πρέπει, επιτέλους, να αλλάξουμε πορεία, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν μας με άλλες εναλλακτικές μορφές και όχι μόνο ήλιο, θάλασσα, αρχαιότητες και all inclusive. Ειδικά αυτή την εποχή βλέπω ότι και οι τουριστικοί οργανισμοί ενδιαφέρονται, επομένως χρειάζεται η συνέχιση των προσπαθειών με συντονισμένες ενέργειες όλων των επιχειρήσεων και φορέων με ζήλο, ομοθυμία και συλλογικότητα, αλλάζοντας νοοτροπία, και προβάλλοντας όλες οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως γαστρονομία, συνεδρίων, μαθητικού, θρησκευτικού και άλλων.
• Με αφορμή την ανάληψη της προεδρίας της ΕΕ από την Ελλάδα, ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες για τον τουρισμό;
Νομίζω ότι είναι ευκαιρία τώρα να επιλύσουμε το πρόβλημα της έκδοσης visas από τρίτες χώρες. Είναι κοινό πρόβλημα όλων των ευρωπαϊκών κρατών και ευκαιρία επίλυσης ώστε να διευκολύνουμε τις διαδικασίες και το άνοιγμα των συνόρων στον τουριστικό τομέα. Αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της μετακίνησης και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ειδικά από Ρωσία, Ουκρανία, Κίνα, Τουρκία… κράτη που ταξιδεύουν χειμώνα-καλοκαίρι. Επίσης η θέσπιση ειδικών προγραμμάτων ανταλλαγής συνταξιούχων, μαθητών και φοιτητών μεταξύ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης , βοηθώντας την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Τέλος, θα πρέπει να εστιάσουμε και στην εκπαίδευση στελεχών στον τουριστικό τομέα με ανταλλαγές φοιτητών και μετεκπαίδευση σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Τι θα πρέπει να κάνουν οι φορείς του νησιού μας για να προσελκύσει η Ρόδος τουρίστες υψηλού επιπέδου;
Νομίζω ότι η Ρόδος έμεινε ένας κλασικός προορισμός ήλιου, θάλασσας, αρχαιοτήτων και τώρα τελευταία και all inclusive. Για να προσελκύσουμε τουρίστες υψηλού επιπέδου πρέπει να αναβαθμίσουμε το προϊόν μας, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλους τους τομείς. Έχουμε άριστες ξενοδοχειακές υποδομές αλλά υστερεί το νησί σ’όλες τις άλλες υποδομές, όπως καθαριότητα, οδικές, γηπέδων golf, Μαρίνας, όπως επίσης υστερούμε στην προβολή των εναλλακτικών μορφών που μπορούμε να προσφέρουμε. Νομίζω ότι η ποιότητα είναι μονόδρομος στον τουρισμό για να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς που ολοένα αυξάνονται. Ο Σύλλογός μας θα διοργανώσει σύντομα ημερίδα με θέμα την ποιότητα, πώς μπορούμε και τι πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε και να καθιερώσουμε τον προορισμό μας, σαν ένα ποιοτικό προορισμό! Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε αρκετές βελτιώσεις και σωστή προβολή του παράδεισου που διαθέτουμε αλλά δυστυχώς δεν προσέχουμε ούτε προβάλλουμε σωστά. Χρειαζόμαστε συνεχή εκπαίδευση, επιμόρφωση, ενημέρωση και βελτίωση. Ας μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα φέρνει την ζήτηση, και η ζήτηση την αύξηση των τιμών και την καθιέρωση ενός προορισμού! Δυστυχώς πουλάμε φθηνά τον παράδεισο που διαθέτουμε!