Να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών επιδιώκει η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Συζήτηση για το θέμα αυτό έγινε στη συνάντηση που είχε χθες ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστόδουλου με το δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο .
«Ειδικά στη δυτική πλευρά της Ρόδου το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών είναι έντονο. Προσπαθούμε να χρηματοδοτήσουμε τα απαραίτητα έργα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα που είναι διαθέσιμα. Το κόστος των μελετών ανέρχεται σε 600.000 ευρώ και δεν μπορεί να καλυφθεί από το Δήμο Ρόδου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Έχουμε εντοπίσει ένα πρόγραμμα που μπορεί να χρηματοδοτήσει τις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν», δήλωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου και πρόσθεσε πως η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος αποτελεί προτεραιότητα για τη δημοτική αρχή.
«Το συγκεκριμένο φαινόμενο, που έχει επηρεάσει τις ακτές από το Ενυδρείο μέχρι και την Κάμειρο Σκάλα, με απασχολεί, από το 1973. Έχω στοιχεία που δείχνουν την εξέλιξή του. Σε ορισμένες ακτές η διάβρωση φθάνει και τα 114 μέτρα. Το 1998, που ξεκίνησε η εκπόνηση του σχεδίου της πόλεως Κρεμαστής διαπιστώσαμε πως το φαινόμενο είχε επηρεάσει πολύ τις ακτές στη συγκεκριμένη δημοτική ενότητα. Αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα θα χαθούν ιδιοκτησίες που είναι κοντά στις παραλίες . Πρέπει να επιταχύνουμε τους ρυθμούς μας και να δώσουμε λύσεις», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου αναφέρθηκε και στο θαλάσσιο τουρισμό.
«Δεν αναμένεται θεαματική αύξηση της κίνησης το έτος 2015. Οι κατάπλοι μπορεί να σημειώσουν αύξηση της τάξεως του 6%», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
Σε ερώτηση σχετικά με τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου ώστε το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου να καταστεί ξανά πύλη εισόδου- εξόδου για τους επιβάτες των εταιρειών κρουαζιέρας, ο κ. Χριστοδούλου δήλωσε:
«Δεν εξαρτώνται η κρουαζιέρα και το home port από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Από το 2009 η κίνηση άρχισε να παρουσιάζει μείωση. Γεωπολιτικοί παράγοντες επιδρούν αρνητικά στο θαλάσσιο τουρισμό. Σε συζητήσεις που είχα με τους ναυτικούς πράκτορες διαπίστωσα πως οι εταιρείες εξετάζουν πολύ και το κόστος των ταξιδιών. Οι υποδομές μας είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Εμείς προσπαθούμε για το καλύτερο δυνατό».
Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την κατασκευή του κτηρίου αναμονής επιβατών στη χερσαία ζώνη του λιμένα της Ακαντιάς. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες.
« Υπεγράφη και η σύμβαση για να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης στη χερσαία ζώνη της Ακαντιάς», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
«Μας απασχολεί το θέμα της μαρίνας Μανδρακίου. Θα γίνουν και εκεί παρεμβάσεις παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υποδομή έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Εμείς θέλουμε να αναβαθμιστεί», δήλωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου που αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις στο λιμανάκι των Φανών.
«Θα φροντίσουμε ώστε να επεκταθεί και ο ξύλινος πεζόδρομος μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς. Η προμελέτη έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Επιδιώκουμε να εντάξουμε το έργο στο νέο ΕΣΠΑ», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.