Ρεπορτάζ

Στους 140.000 αναμένεται να ανέλθουν φέτος σε Ρόδο και Σύμη οι επισκέπτες από το Ισραήλ

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Τη μεγάλη τους αγάπη για την Ελλάδα εκδήλωναν διαρκώς, χθες και προχθές οι Ισραηλινοί που επισκέφθηκαν τη διεθνή τουριστική έκθεση ΙΜΤΜ 06 – 07 February 2018, στο Tel Aviv Convention Center. Η Ρόδος είχε παρουσία, ωστόσο όχι τόση όση η δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς.
Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την IMTM 2018 είναι πως η Ρόδος φέτος θα πρέπει να αναμένει περίπου 130.000 έως 140.000 επισκέπτες από διάφορες περιοχές του Ισραήλ. Η διαμονή τους θα είναι κυρίως μικρής χρονικής διάρκειας, με τον μεγαλύτερο αριθμό των τουριστικών πακέτων να περιλαμβάνουν μόλις τέσσερις διανυκτερεύσεις. Αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως για τους Εβραίους η Ρόδος αποτελεί έναν τόπο γρήγορης φυγής από την καθημερινότητα. Ωστόσο η ζήτηση έδειξε ότι φέτος θα υπάρξει και σημαντικός αριθμός επισκεπτών που θα επιλέξουν μεγαλύτερη περίοδο διαμονής (έως και 14 ημέρες) και θα καταλύσουν σε μεγάλες και μικρές μονάδες υψηλών προδιαγραφών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ζήτηση που επιδείχθηκε για μικρά, πολυτελή καταλύματα στη Σύμη, η οποία ως προορισμός φαίνεται πως αργά αλλά σταθερά κερδίζει και τις καρδιές των Εβραίων.
«Αν δουλέψουμε σωστά τη συγκεκριμένη αγορά, τότε οι επισκέψεις τους εύκολα θα φτάσουν τις 200.000» δήλωσε, χθες από το Τελ Αβίβ, προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος των εστιατόρων Ρόδου Γιάννης Κλούβας. Ο ίδιος περιγράφει τους Εβραίους ως γλετζέδες, που σαν τουρίστες δεν τους ενδιαφέρει ο ήλιος ή η θάλασσα. «Θέλουν εκεί που θα πάνε να περάσουν καλά, να χορέψουν, να τραγουδήσουν, να διασκεδάσουν. Σε όλη την έκθεση ακούγονται ελληνικά τραγούδια και αυτό το περιμένουμε κάθε φορά που ερχόμαστε στην ΙΜΤΜ».
Είναι γεγονός πως σε ολόκληρο το Ισραήλ η ελληνική μουσική κυριαρχεί. Όχι μόνο στα κέντρα διασκέδασης, αλλά ακόμα και μέσα στα ταξί τα σουξέ του ελληνικού πενταγράμμου ανεβάζουν το κέφι και διαφημίζουν διαρκώς ένα γρήγορο ταξίδι προς την χώρα μας. Οι Εβραίοι τραγουδούν τους στίχους, έστω κι αν δεν γνωρίζουν ούτε μια ελληνική λέξη. «Οφείλουμε να διδαχθούμε από την αγάπη τους για την ελληνική μουσική και να προβληματιστούμε, διότι σήμερα στη Ρόδο είναι σε έλλειψη τα μαγαζιά που προσφέρουν ελληνικά τραγούδια και ελληνικό τρόπο διασκέδασης».
Γενικά, η Ρόδος ως προορισμός συμμετείχε και προβλήθηκε στη μεγάλη τουριστική έκθεση του Ισραήλ, μέσω της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου. Τα στελέχη της τελευταίας δούλεψαν από ανεξάρτητο γραφείο που είχαν εξασφαλίσει, με τη συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, μέσα στο περίπτερο του ΕΟΤ. Ολο το διαφημιστικό υλικό της Ρόδου έγινε ανάρπαστο.
«Θα ήθελα να έβλεπα περισσότερους επαγγελματίες του τουρισμού στην ΙΜΤΜ» δήλωσε ο κ. Γιάννης Κλούβας και εξήγησε ότι «δυστυχώς είναι ελάχιστοι οι ξενοδόχοι και οι πράκτορες που έχουν έρθει για την έκθεση».
Υπενθυμίζεται ότι για τους Εβραίους η Ρόδος είναι ένας από τους πιο σημαντικούς, τουριστικούς προορισμούς λόγω της γρήγορης πρόσβασης, της ασφάλειας που παρέχει, της ύπαρξης καζίνο και ασφαλώς της ιστορίας που συνδέει τις δύο περιοχές.
Για τη σεζόν του 2018 το ποδαρικό θα κάνουν οι επισκέπτες από το Ισραήλ στις 19 Μαρτίου, οπότε το κρουαζιερόπλοιο Golden Iris, προερχόμενο από τη Χάιφα, θα προσεγγίσει για πρώτη φορά το λιμάνι της Ρόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου