Τοπικές Ειδήσεις

Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο: Τελείωσε η ανοχή της Περιφέρειας

Πολύ σημαντική από κάθε άποψη θεωρείται η παρέμβαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για το οδικό δίκτυο. Το θέμα συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομοφώνως κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, που πραγματοποιήθηκε διά ζώσης, στη Ρόδο.
Από εδώ και στο εξής, τίθενται πολύ σοβαροί κανόνες για όποιον αποφασίζει να εκτελέσει έργα στο οδικό δίκτυο και θα υπάρξουν κυρώσεις, χωρίς καμία εξαίρεση (πλην του Στρατού, φυσικά).

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΣ
Έχει πάντως ιδιαίτερη σημασία η τοποθέτηση του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, ο οποίος (όπως είχε προαναγγείλει και σε άλλες δηλώσεις του) υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Αυτό το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς. Έχει να κάνει με τις παρεμβάσεις που γίνονται στο οδικό δίκτυο το οποίο είναι ευθύνη της ΠΝΑι και γίνονται από διάφορους φορείς, δήμους, εταιρείες κ.λπ. Έχει επικρατήσει η ‘χαλάρωση’ σε αυτή τη χώρα, και χωρίς να τηρούνται αυστηρώς οι κανόνες, κατάντησε το επαρχιακό οδικό δίκτυο, να είναι η εύκολη λύση για όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με τα πάσης φύσεως υπόγεια δίκτυα. Όμως, σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν κι άλλες επιλογές. Όμως, για όσους θέλουν να κατασκευάσουν κάτι στο δίκτυο, είναι πολύ πιο σύντομο, πιο εύκολο, να πας στη μέση του οδοστρώματος και να το κάνεις. Το βρίσκεις κλειστό από την αστυνομία, το βρίσκεις δωρεάν (αφού δεν έχει καμία απαλλοτρίωση) και περνάς ό,τι θέλεις –και μετά το κλείνεις με οποιοδήποτε τρόπο, κρίνεις σωστό(!). Κατά 99% των περιπτώσεων, το κλείσιμο των τομών, είναι τραγικό. Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά. Και μάλιστα, την αμέσως επόμενη μέρα φταίνε οι διαχειριστές –δηλαδή η ΠΝΑι… για βομβαρδισμένα τοπία κ.λπ.
Υπάρχουν προδιαγραφές στη νομοθεσία. Ο νόμος λέει ότι αυτός που κάνει την παρέμβαση είναι υποχρεωμένος να κάνει και την αντικατάσταση. Φταίμε κι εμείς, πρωτίστως, διότι εμείς (και το λέω αυτό και για τον εαυτό μου) επιτρέπαμε με την ανοχή μας στους φορείς να κάνουν ό,τι θέλουν στο οδικό δίκτυο», φέρνοντας διάφορα παραδείγματα σε νησιά της περιοχής ευθύνης της ΠΝΑι.
Και συμπλήρωσε, ξεκαθαρίζοντας πως από εδώ και στο εξής όλα θα αλλάξουν:
«Το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ήταν (και παραμένει) και θα συνεχίσει να είναι η εύκολη λύση για όλους. Από τώρα και πέρα όμως, θα αλλάξει η δική μας στάση και η ανοχή μας. Εννοώ ότι ΘΑ ΠΑΨΕΙ Η ΑΝΟΧΗ ΜΑΣ. Περάσαμε τα χρόνια της αθωότητας όταν υπήρχαν λεφτά, τα οδικά έργα έχουν ακριβύνει πάρα πολύ (ειδικά το 2022) και βεβαίως, οι εργολάβοι έχουν αλλάξει στάση. Δεν θέλουν να εκτελέσουν τα έργα. Προτιμούν ακόμη και να χάσουν την εγγυητική καλής εκτέλεσης –γιατί θα χάσουν λιγότερα χρήματα από ό,τι θα χάσουν εάν εκτελέσουν το έργο, λόγω των ανατιμήσεων των υλικών. Αυτή τη στιγμή σε όλα τα νησιά της ΠΝΑι έχουμε έργα –είτε με εγκατεστημένους εργολάβους, είτε σε εξέλιξη, είτε σε δημοπρατήσεις, είτε σε διαγωνισμούς κ.λπ.
Από εδώ και στο εξής, η νομοθεσία θα εφαρμοστεί. Είναι όμως και ανήθικο όταν ενώ υπάρχει προϋπολογισμός, μας ζητούν να φτιάξουμε κι άλλες παρεμβάσεις με χρήματα που πρέπει να βρούμε εμείς…».
Ξεκαθάρισε πάντως πως η ΠΝΑι, δεν θα αρνηθεί σε κανέναν να περάσει δίκτυο κοινής ωφέλειας, εφόσον δεν έχει άλλη εναλλακτική αλλά θα μπαίνουν όλοι στο δίκτυο, αφού υπολογιστεί το κόστος της αποκατάστασης στο σύνολο της επιφάνειας του οδοστρώματος και μας κατατεθεί προ της έναρξης των εργασιών και πριν δοθεί από τις δύο Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων (Κυκλάδων και Δωδεκανήσου) ισόποση εγγυητική. Όποιος δεν το κάνει τεχνικώς ορθά, η εγγυητική θα εκπίπτει και θα το φτιάχνουμε εμείς. Οι προδιαγραφές είναι σαφείς, από το Νόμο. Αν αυτό στοιχίσει την απώλεια έργου σε κάποιο νησί, ειλικρινά δεν θα κάνουμε πίσω. Θα μάθουν όλοι να κάνουν τα έργα ΣΩΣΤΑ! Ο μόνος που εξαιρείται από αυτούς τους κανόνες, θα είναι ο Ελληνικός Στρατός, επειδή υπάρχουν ειδικοί λόγοι».

ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΝΑι
Εξίσου βαρύνουσας σημασίας ήταν η εισήγηση που κατατέθηκε σε συνέχεια κοινής διαπίστωσης και των δύο Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων (Κυκλάδων και Δωδεκανήσου) επί του θέματος. Σύμφωνα με όσα δήλωσε –μεταξύ άλλων- ο κ. Νίκος Λυμπερόπουλος, διευθυντής Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου:
«Υπάρχει πληθώρα πλημμελών αποκαταστάσεων του οδοστρώματος κατόπιν εκτελέσεως υπόγειων έργων από παρόχους τηλεπικοινωνίας, δημοτικές επιχειρήσεις και εν γένει οργανισμούς κοινής ωφελείας. Καλούμεθα ως ΠΝΑι στο πλαίσιο του Τεχνικού Προγράμματος, ένα μεγάλο κονδύλι να κατευθύνεται σε αποκαταστάσεις κακοτεχνίας, που προκαλούνται. Πολλές φορές, οι ίδιες οι κακοτεχνίες προκαλούν πολύ μεγαλύτερες βλάβες σε μεταγενέστερο χρόνο –είτε με καταπτώσεις πρανών, είτε με μεγάλες καθιζήσεις του οδοστρώματος λόγω μεγάλης εισροής υδάτων. Συνεπώς, λόγοι δημοσίου συμφέροντος αλλά και οδικής ασφάλειας, μας αναγκάζουν να θεσπίσουμε κανόνες και προϋποθέσεις για τις άδειες τομής και διέλευσης».
Καταλήγοντας, υπογραμμίστηκε πως παρά το γεγονός η ΠΝΑι δεν έχει πολλές αρμοδιότητες επί του θέματος, αναλαμβάνει τις ευθύνες για να μπει ‘τάξη στην αταξία’.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου