Η επικεφαλής της Υπηρεσίας του ΟΗΕ που είναι αρμόδια για την ισότητα των γυναικών θυμίζει ότι ένα κορίτσι που γεννιέται σήμερα θα είναι μία γιαγιά 81 ετών πριν να έχει την ίδια ευκαιρία με έναν άνδρα να αναλάβει θέση διευθύνοντα συμβούλου σε κάποια επιχείρηση.
Το ίδιο κορίτσι θα πρέπει να περιμένει να γίνει 50 ετών μέχρι να έχει την ευκαιρία να ηγηθεί μιας χώρας.
Είκοσι χρόνια μετά την υιοθέτηση ενός σχεδίου υπέρ της ισότητας των γυναικών από 189 χώρες του κόσμου, η Φουμζίλε Μλάμπο – Νγκτσούκα είπε στο Associated Press ότι ούτε μία χώρα δεν έχει επιτύχει ισότητα φύλων.
Τα σχόλιά της έρχονται λίγο πριν από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) του ΟΗΕ, οι γυναίκες θα συνεχίσουν να αμείβονται λιγότερο από τους άνδρες για τα επόμενα 70 χρόνια εάν το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων συνεχίσει να μειώνεται με τους σημερινούς ρυθμούς.
Σήμερα οι γυναίκες κερδίζουν το 77% όσων κερδίζουν οι άνδρες από τη δουλειά τους και σύμφωνα με τα στοιχεία του ILO αυτές που πλήττονται ιδιαίτερα είναι οι μητέρες και μάλιστα οι γυναίκες που έχουν περισσότερα του ενός παιδιά.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι γυναίκες έχουν και διαχειρίζονται το 30% των επιχειρήσεων, αλλά αυτές αποτελούν κυρίως μικρές επιχειρήσεις. Οι γυναίκες είναι μέλη Διοικητικών Συμβουλίων εταιριών σε ποσοστό 19% παγκοσμίως και μόνο το 5% ή και λιγότερο των διευθυνόντων συμβούλων είναι γυναίκες.
Στο Πεκίνο συλλαμβάνουν φεμινίστριες
Τη στιγμή που ο πλανήτης ετοιμάζεται να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Κίνα έθεσε υπό κράτηση τουλάχιστον δύο ακτιβίστριες για τα δικαιώματα των γυναικών, κατήγγειλε δικηγόρος. Το Πεκίνο αυξάνει τα μέτρα πριν από προγραμματισμένες συγκεντρώσεις το Σαββατοκύριακο για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Η Λι Τινγκτίνγκ, γνωστή με το ψευδώνυμο Λι Μάιζι κρατείται στο Πεκίνο, ενώ μία άλλη ακτιβίστρια η Τσενγκ Τσουράν κρατείται στην πόλη Γκουανγκτσού.
Ακτιβίστριες σχεδιάζουν να διαδηλώσουν κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης σε δημόσια μέσα μεταφοράς.
Και μία ξεχωριστή καμπάνια
Την ίδια στιγμή, ο Στρατός της Σωτηρίας στη Νότιο Αφρική χρησιμοποιεί το γνωστό φόρεμα που δίχασε το Διαδίκτυο (για το εάν είναι μαύρο και μπλε ή λευκό και χρυσό) ως ένα μήνυμα κατά της βίας κατά των γυναικών.
Στις αφίσες του, δείχνει μία γυναίκα ξυλοκοπημένη να φορά το φόρεμα σε λευκό και χρυσό με τη φράση: «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να δει κανείς μαύρο και μπλε».
Το περιβόητο «φόρεμα» συναντά την ενδοοικογενειακή βία
Από τη μία πλευρά, έχουμε μία ανώδυνη είδηση που έγινε viral και έκανε ένα σωρό κόσμο να ξύνει με απορία το κεφάλι του διαφωνώντας σχετικά με το εάν ένα φόρεμα είναι τελικά λευκό-χρυσό ή μαύρο-μπλε. Από την άλλη πλευρά έχουμε μία μη κυβερνητική οργάνωση που αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτή την ανάλαφρη είδηση για να περάσει ένα πολύ σοβαρό μήνυμα, καταστρώνοντας μία ευφυέστατη καμπάνια. Το νοτιοαφρικάνικο παράρτημα του Στρατού της Σωτηρίας δημιούργησε μία αφίσα με μία ξανθιά γυναίκα να φορά το περιβόητο λευκό-χρυσό φόρεμα. Η γυναίκα αυτή όμως φέρει πάνω στο σώμα της το μαύρο και το μπλε: σε μελανιές – προφανώς όχι από πτώση από σκάλες, αλλά από κακοποίηση- στο μάτι, το στόμα, τα γόνατα και τον μηρό. Η αφίσα συμπληρώνεται με τη φράση: «Γιατί είναι τόσο δύσκολο να δεις το μαύρο και το μπλε: Μία στις έξι γυναίκες πέφτει θύμα κακοποίησης. Και αυτό δεν είναι οφθαλμαπάτη».
Η εκστρατεία συμπληρώνεται από μία δεύτερη αφίσα με το μωλωπισμένο πρόσωπο μίας γυναίκας και με τη φράση «Επειδή τα καλύπτουν με λευκό και χρυσό», σε μία σαφή διαλεκτική σχέση με την πρώτη αφίσα. Η εκπρόσωπος του παραρτήματος του Στρατού της Σωτηρίας στην αφρικανική χώρα, Κάριν Χολμς, παραδέχτηκε στο Quartz πως σκοπός τους ήταν να κινητοποιήσουν το κοινό: «Η ενδοοικογενειακή βία αποτελεί τεράστιο πρόβλημα στη Νότια Αφρική και επηρεάζει σημαντικά τόσο την οικογενειακή ζωή, όσο και την κοινωνία. Ο Στρατός της Σωτηρίας στη Νότια Αφρική επιχειρεί να αυξήσει την επίγνωση του προβλήματος. […] Αυτή η καμπάνια βοηθά να διαδώσουμε το μήνυμά μας». Αν κρίνει κανείς από τον θόρυβο που δημιουργήθηκε στα ειδησεογραφικά sites και τα social media, η νέα εκστρατεία ενημέρωσης πέτυχε τον σκοπό της στο έπακρο, αφού δεν περιορίστηκε απλά σε μία μόνο χώρα, αλλά συζητείται σε όλες τις ηπείρους. Ιδανική τροφή για σκέψη ενόψει της Ημέρας της Γυναίκας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ και in.gr