Στις 4 και 5 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο, στις εγκαταστάσεις του 5ου Γυμνασίου Ρόδου το 4ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Στόχος του Φεστιβάλ και φέτος ήταν:
• η ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής αλλά και παρουσίασης της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,
• η ενημέρωση και διάδοση των μαθησιακών δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην ολόπλευρη μάθηση, μέσω ερευνητικών σχεδίων εργασίας (projects), μοντελοποίησης και επίλυσης πρακτικών προβλημάτων με την αξιοποίηση των Τεχνολογικών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) και τέλος
• η ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών μεταξύ των σχολικών μονάδων και η διάχυση τους στην τοπική μας κοινωνία.
Το Κολλέγιο Ρόδου ήταν εκεί με τρεις (3) εργασίες, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν τουλάχιστον εντυπωσιακές.
Οι εργασίες ήταν οι εξής:
ΡΟΜΠΟΤΙΚΟΣ ΕΚΤΥΠΩΤΗΣ
Στο γραφείο και το σπίτι οι περισσότεροι έχουμε από έναν εκτυπωτή.
• Ποια είναι η αρχή λειτουργίας των εκτυπωτών;
• Πως στέλνει ένας υπολογιστής τα αρχεία για εκτύπωση;
• Ποια είναι τα θέματα πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά την υλοποίηση μιας τέτοιας συσκευής;
• Μπορούμε να κατασκευάσουμε κάτι αντίστοιχο με δικά μας μέσα;
Αυτές οι ερωτήσεις βρήκαν απάντηση κατά την υλοποίηση του ρομποτικού εκτυπωτή από τους μαθητές της Β Γυμνασίου Παπαδημητρίου Απόστολο και Ρούσσο Νικόλαο.
Ο εκτυπωτής είναι σε θέση να εκτυπώσει οποιαδήποτε φωτογραφία συγκεκριμένων προδιαγραφών σε ασπρόμαυρη έκδοση.
Στο φεστιβάλ εκτυπώθηκε η Μόνα Λίζα, οι φωτογραφίες παρευρισκόμενων που τους δόθηκαν και σαν αναμνηστικά δώρα και γνωστά αστέρια της μουσικής σκηνής και του κινηματογράφου.
Όλοι εξέφρασαν τον θαυμασμό τους και ενδιαφέρθηκαν να μάθουν λεπτομέρειες για τον τρόπο υλοποίησης της συσκευής.
Μια άρτια εργασία από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση και την παρουσίασή της.
ΔΙΠΟΔΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Η κίνηση με ρόδες είναι ένα θέμα αρκετά κοινό στον κόσμο των ρομποτικών κατασκευών.
Τι γίνεται όμως όταν θελήσουμε να δημιουργήσουμε κάτι που να κινείται χωρίς ρόδες;
Στη φύση η κίνηση επιτυγχάνεται χωρίς τη χρήση τροχών. Μπορεί μια συνθετική κατασκευή να κινηθεί με αντίστοιχο τρόπο;
Ναι… Μπορεί… και το έδειξαν οι μαθητές της Γ Γυμνασίου Μπαρμπούτης Αλέξανδρος και Τσιγκουράκος Ιωάννης.
Δημιούργησαν ένα δίποδο ρομπότ, το οποίο μπορεί να σταθεί όρθιο στα δύο πόδια, να σταθεί στο ένα πόδι ισορροπώντας στην άκρη του τραπεζιού και να κάνει βήματα εμπρός.
Οι παρευρισκόμενοι είδαν το ‘μικρό μωρό-ρομποτάκι’ – έτσι το παρουσίασαν οι μαθητές – να κάνει τα πρώτα του βήματα μπροστά τους.
Όλοι εντυπωσιάστηκαν και χειροκρότησαν θερμά.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ, ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
Τέσσερις τελειόφοιτοι του Λυκείου μας η Καζούλη Μαρία, η Πιερή Ελίνα, Τριλλίδης Ραφαήλ και Χαστάς Γαβριήλ αποφάσισαν να πάρουν το σχολείο τους στα χέρια τους.
Το έναυσμα δόθηκε όταν είδαν από περσινούς μαθητές της Β Λυκείου την παρουσίαση της τεχνολογίας Επαυξημένης Πραγματικότητας που έγινε στο 3ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Είδαν ότι υπάρχει ο τρόπος να σηκώσουν κυριολεκτικά τις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου με τα δύο τους χέρια.
Τι έκαναν;
Μελέτησαν τις απαιτήσεις για την δημιουργία μιας απλής εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας και δημιούργησαν έναν δικτυακό τόπο που αφορά αυτή την τεχνολογία.
Υλοποίησαν ένα καταπληκτικό τρισδιάστατο Μοντέλο των Εγκαταστάσεων του Σχολείου. Η λεπτομέρεια του είναι τόσο μεγάλη, που μπόρεσαν να απεικονίσουν δέντρα, παράθυρα, γήπεδα, παιδική χαρά, θέσεις πάρκινγκ, σχολικά λεωφορεία ακόμα και το χώρο στον οποίο δούλευαν όλους αυτούς τους μήνες.
Έπειτα ενσωμάτωσαν το μοντέλο στην κατάλληλη εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας και κατάφεραν να δείξουν στους παρευρισκόμενους ότι μπορούν να σηκώσουν το σχολείο τους στα χέρια τους.
Όλοι χειροκρότησαν με ενθουσιασμό και θαυμασμό τους μαθητές. Πολλοί έσπευσαν στην περιοχή της έκθεσης του έργου για να βιώσουν από κοντά αυτή την νέα εμπειρία που προσφέρει η Σύγχρονη Τεχνολογία.