Στον εσωτερικό τουρισμό «ποντάρουν» φέτος το καλοκαίρι οι παράγοντες του τουρισμού, αφού οι κρατήσεις από το εξωτερικό βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση.
Οι οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού, σαφώς και θα επηρεάσουν τη διάθεση και τη δυνατότητα των Ελλήνων να κάνουν τις διακοπές τους, ωστόσο εκτιμάται ότι ένας μεγάλος αριθμός δεν θα στερηθεί έστω και μερικές ημέρες ανάπαυλας, από την προβληματική καθημερινότητα των τελευταίων μηνών.
Μάλιστα, από την τελευταία έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο χρονικό διάστημα 23-25 Απριλίου 2020 προκύπτει ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Αύγουστο (65%), εκ των οποίων το 90% δήλωσε ότι θα επιλέξει προορισμό εντός της χώρας. Σε ό,τι αφορά στη διαμονή, το 46% δηλώνει ότι θα μείνει σε ξενοδοχείο, το 14% σε σπίτι φίλων, το 29% στο εξοχικό ή πατρικό τους και το 19% σε Airbnb.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι μισοί Έλληνες (50%) θεωρούν ότι θα ξοδέψουν τα ίδια ποσά για τις καλοκαιρινές διακοπές τους όπως και πέρυσι, ενώ οι κύριοι λόγοι για τους οποίους δεν θα κάνει διακοπές το 19% του δείγματος είναι λόγω έλλειψης χρημάτων (36%), λόγω κορωνοϊού (32%) και λόγω φόρτου εργασίας (22%).
Ο προβληματισμός όμως που προκύπτει, είναι πόσο μεγάλο μέρος του εσωτερικού τουρισμού μπορούν να απορροφήσουν τα Δωδεκάνησα, με δεδομένο ότι η μετακίνηση προς τα νησιά μας κοστίζει μια… μικρή περιουσία.
Όπως ανέφερε στη «δ», κορυφαίος τουριστικός παράγοντας της περιοχής μας, όσες προσφορές και να κάνουν τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, αν δεν υπάρξει μέριμνα για μείωση στις τιμές των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, δεν πρόκειται να επωφεληθούμε ως προορισμός από αυτή την τάση. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι αυτή είναι κατά κύριο λόγο η βασική αιτία που «καταποντίστηκε» ο εσωτερικός τουρισμός στη Ρόδο στα τελευταία χρόνια, αφού ο Ελληνας τουρίστας χρειάζεται να ξοδέψει πολλά περισσότερα χρήματα για τις μετακινήσεις του από και προς τη Ρόδο και τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα απ΄ό,τι να μετακινηθεί στο εξωτερικό. Περαιτέρω, σημείωσε ότι τα πακέτα all inclusive, που περιλαμβάνουν μετακινήσεις, διαμονή και φαγητό, είναι σε πολλές περιπτώσεις φθηνότερα από τα χρήματα που θα δαπανήσει ο Ελληνας επισκέπτης μόνο για την μετακίνησή του!
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Πάππου, μεταξύ των προτάσεων που υπέβαλε στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, στο πλαίσιο εκπόνησης σχεδίου δράσης για την επόμενη ημέρα της άρσης των περιοριστικών μέτρων, επισημαίνει την ανάγκη διερευνητικών επαφών με αεροπορικές εταιρείες για πραγματοποίηση πτήσεων με κρατική στήριξη.
Η ανάκαμψη του εσωτερικού τουρισμού μετά από τη «βουτιά» στην περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης, δεν αφορά στα Δωδεκάνησα τα οποία εξαιτίας των ακριβών αεροπορικών εισιτηρίων δεν απορροφούν μεγάλο κομμάτι της πίτας.
Οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες δεν επαρκούν για να κάνουν τη διαφορά, σε μια περίοδο, όπως αυτή της μετά κορωνοϊού εποχής, που οι Ελληνες τουρίστες θα μπορούσαν να τονώσουν την τοπική αγορά. Όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, ικανοποιητικά νούμερα στις αφίξεις εσωτερικού τουρισμού, τα Δωδεκάνησα έχουν να καταγράψουν πάνω από μια δεκαετία.
Ο κυριότερος λόγος είναι τα ακριβά αεροπορικά και πλέον και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που καθιστούν απαγορευτικό κυρίως για οικογένειες, το ταξίδι προς τη Ρόδο από τα μεγάλα αστικά κέντρα απ΄όπου οι κάτοικοι ψάχνουν ευκαιρία να αποδράσουν όχι μόνο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους αλλά και τα τριήμερα που αξιοποιούν για ανάπαυλα από την απαιτητική καθημερινότητα.
Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων λειτουργούν αποτρεπτικά, ενώ και τα πλοία δεν ενδείκνυνται ως μέσο μεταφοράς όταν η διάρκεια των διακοπών είναι ίσης ή μικρότερης της μιας εβδομάδας, καθώς ναι μεν οι Ελληνες σκοπεύουν να ταξιδέψουν αλλά εκτιμάται ότι θα περιορίσουν σημαντικά το χρόνο διαμονής.
Η διαμορφωθείσα στα τελευταία χρόνια κατάσταση στις τιμές των εισιτηρίων και στις περιορισμένες επιλογές των νησιωτών, που θα περιοριστούν ακόμα περισσότερο στην μετά κορωνοϊού εποχή, γεννούν πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο που διαμορφώνονται.
Αξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός, πώς είναι δυνατόν να κοστίζει φθηνότερα μια πτήση που διαρκεί περισσότερες ώρες, που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνει και γεύμα και που προσγειώνεται επίσης σε διεθνή αεροδρόμια.
Η χλιαρή μέχρι σήμερα αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού –πλέον- προβλήματος, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για διαφοροποίηση στην μετά κορωνοϊού εποχή, γι αυτό και οι τοπικοί τουριστικοί παράγοντες κρατάνε μικρό καλάθι για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού προς τα νησιά μας.
Όπως λένε αν συνεχιστεί η ίδια τακτική, που επιτρέπει στις εταιρείες να συνεχίσουν την ίδια οικονομική πολιτική, χωρίς να λαμβάνεται καν υπ΄όψη η περιβόητη νησιωτικότητα που πλέον έχει απωλέσει κάθε έννοια και κάθε υπόσταση, όταν για να ταξιδέψει ένας νησιώτης πρέπει να καταβάλει μισό τουλάχιστον μισθό, τότε για τα Δωδεκάνησα, η εξίσωση του καλοκαιριού θα έχει ακόμα έναν βαθμό δυσκολίας παραπάνω.
Επωφελημένοι εκτιμάται ότι θα βγουν φέτος οι εγχώριοι προορισμοί που η οδική πρόσβαση είναι εφικτή, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται και πιο εύκολα και φθηνότερα.
https://www.dimokratiki.gr/08-05-2020/apagoreytikos-gia-ti-rodo-o-esoterikos-toyrismos-logo-akrivon-eisitirion/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Κατά προσωπική άποψη είναι απαράδεκτο να είναι τόσο ακριβά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για Ρόδο σε σχέση με το χρόνο και τις υπηρεσίες που παρεχουν
Ι Ροδος εχι τα πιο ακριβα εισιτιρια
Μήπως τα 23.000 ευρώ που απεφάσισε η Περιφέρεια Νοτιου Αιγαίου να δώσει στην αδιόρθωτη AEGEAN να τα έδινε καλύτερα στα ΜΜΕ των Δήμων(εφημερίδες,τοπικά κανάλια κλπ.) ανα την Επικράτεια για διαφήμιση ώστε να ενημερωθούν οι κάτοικοι και να προσελκύσουμε επισκέπτες απ όλη την Ελλάδα? Την διαφήμιση στα αεροπλάνα θα την βλέπουν μόνο όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς και είναι λίγοι σε σχέση με αυτούς που μένουν στην ηπειρωτική Ελλάδα και κινούνται οδικώς!