Ειδήσεις

Κινητοποίηση Μαξίμου για τη διάσωση της τουριστικής σεζόν-Οι πρωτοβουλίες

Οι κυβερνητικές προτεραιότητες για την «ατμομηχανή» της οικονομίας. Οι πρωτοβουλίες Μητσοτάκη, οι διακρατικές συμφωνίες και η επικοινωνιακή καμπάνια. Την άλλη εβδομάδα το πλήρες σχέδιο του υπ. Τουρισμού.

Ως το κορυφαίο στοίχημα για την απαρχή της οικονομικής ανάκαμψης θεωρούν στην κυβέρνηση τη διάσωση της τουριστικής σεζόν. Ο συγκεκριμένος στόχος είναι μεγάλος και δύσκολος, αναγνωρίζουν στο Μέγαρο Μαξίμου, ωστόσο κοινή πεποίθηση είναι ότι εφόσον πάρει άμεσα μπροστά «η ατμομηχανή της οικονομίας μας», τότε μόνο η κατάσταση θα μπορεί να θεωρηθεί αναστρέψιμη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να αναλάβει προσωπικά πρωτοβουλίες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος και τη διαμόρφωση των πλέον κατάλληλων συνθηκών για την επιστροφή στην τουριστική… κανονικότητα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι διαρκείς επαφές των τελευταίων ημερών με την πολιτική ηγεσία της Ευρώπης και χωρών της Γηραιάς Ηπείρου, αρμόδιους φορείς και εκπροσώπους των επιχειρήσεων που εμπλέκονται με το ζήτημα. Χθες μάλιστα συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη με τους πρωθυπουργούς επτά χωρών που αντιμετώπισαν με επιτυχία το πρώτο κύμα της πανδημίας, όπου υπογραμμίστηκε η ανάγκη συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες και η δημιουργία «ασφαλών διαδρόμων» που θα επιτρέψουν τη μεταφορά ανθρώπων μεταξύ συγκεκριμένων χωρών, με βάση κανόνες, όπως πρότεινε ο κ. Μητσοτάκης.

Η καλύτερη εξέλιξη, λένε στο κυβερνητικό επιτελείο, θα ήταν να υπάρξει μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική στο θέμα του τουρισμού, κάτι πάντως που εμφανίζει δυσκολίες στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή του. Πιο εφικτό, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, θα ήταν η προώθηση διμερών διακρατικών συμφωνιών, ανάμεσα στη χώρα μας και την Κύπρο, το Ισραήλ ή κάποια άλλη χώρα, με καλές γενικά υγειονομικές επιδόσεις.

Το θέμα των τουριστικών ροών συζήτησαν χθες και οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Ρωσίας, Νίκος Δένδιας και Σεργκέι Λαβρόφ, αντίστοιχα, ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει πέσει και στην επικοινωνιακή καμπάνια στα μεγάλα ξένα ΜΜΕ, που «υμνούν» την Ελλάδα και τη συστήνουν ως ασφαλή τουριστικό προορισμό από την 1η Ιουλίου.

Αεροπορικές συνδέσεις

«Ο δικός μας στόχος για το 2020 είναι να περιορίσουμε, όσο το δυνατόν, τις αρνητικές συνέπειες, λαμβάνοντας υπόψη ότι το χρηστικό μας προϊόν έχει μία ιδιαιτερότητα. Ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών έρχεται στην Ελλάδα τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο», έχει δηλώσει σχετικά ο πρωθυπουργός, ο οποίος συσχετίζει τις εξελίξεις και με τις αεροπορικές εταιρείες και την επανέναρξη των αεροπορικών συνδέσεων το συντομότερο δυνατόν, καθώς και τα «πολύ αυστηρά και εφαρμόσιμα πρωτόκολλα».

Το μήνυμα, όπως το διατύπωσε ο κ. Μητσοτάκης και στην πρόσφατη συνέντευξή του στο CNN, είναι ότι «η Ελλάδα θα είναι έτοιμη για την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών».

Το Μέγαρο Μαξίμου, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, μέχρι τις 15 Μαΐου αναμένεται να έχει εκπονήσει ένα πλήρες σχέδιο για τον τουρισμό σχετικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα για όσους προσέρχονται σε τουριστικούς προορισμούς, την ενίσχυση των υγειονομικών δομών και τα πρωτόκολλα σε περίπτωση κρούσματος. «Περιμένουμε από το μερικό άνοιγμα για να δούμε πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Κρίσιμη περίοδος αυτή ανάμεσα στις 15 και τις 20 Μαΐου. Ανεξάρτητα αν υπάρξει επιβράδυνση ή ελάφρυνση, εμείς τα κλαδικά σχέδια πρέπει να τα έχουμε έτοιμα», δήλωσε χθες (Alpha) ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.

Για τα τουριστικά και εποχικά καταλύματα, υποστηρίζουν στο κυβερνητικό στρατόπεδο, δεν αρκεί να δοθεί μια διοικητική εντολή για να ανοίξουν, αλλά το ζητούμενο είναι οι επιχειρηματίες «να έχουν τζίρο και να υπάρξουν επισκέπτες και αυτό θα γίνει αν απελευθερωθούν οι μεταφορές».

Πηγή : euro2day.gr

Φίλιππος Πανταζής

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου