Ειδήσεις

«Φωτιά» τα αεροπορικά εισιτήρια – Αυξάνονται με υπερδιπλάσιο ρυθμό από τον πληθωρισμό

Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνονται με υπερδιπλάσιο ρυθμό από τον πληθωρισμό, καθώς οι αερομεταφορείς εκμεταλλεύονται την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια που έχει αψηφήσει τα ευρύτερα οικονομικά προβλήματα.

Οι μέσες τιμές εισιτηρίων σε περισσότερα από 600 από τα πιο δημοφιλή δρομολόγια παγκοσμίως αυξήθηκαν με ετήσιο ρυθμό 27,4% τον Φεβρουάριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, σηματοδοτώντας τον 15ο συνεχόμενο μήνα διψήφιας αύξησης, σύμφωνα με τα δεδομένα της αεροπορικής εταιρείας Cirium που παραθέτουν οι Financial Times.

Αντίθετα, ο πληθωρισμός των ΗΠΑ, ενδεικτικός του παγκόσμιου πληθωρισμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες, έχει αυξηθεί λιγότερο από το μισό από αυτό κατά την ίδια περίοδο.

Τα δεδομένα ανέλυσαν τις τιμές σε δημοφιλή δρομολόγια σε όλο τον κόσμο και χρησιμοποίησαν μέσους ναύλους απλής μετάβασης στην οικονομική θέση, εξαιρουμένων των φόρων και των τελών.

Η έρευνα εντόπισε σημαντικές αυξήσεις τιμών σε πολλά δρομολόγια φέτος, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Η μέση υπερατλαντική πτήση οικονομικής θέσης απλής μετάβασης από το Χίθροου του Λονδίνου προς το JFK της Νέας Υόρκης ήταν 343 δολάρια τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, 23% υψηλότερη από τον ίδιο μήνα του 2019.

Οι ναύλοι μεταξύ Νέας Υόρκης και Σιγκαπούρης ήταν 45% υψηλότεροι στα 887 δολάρια, ενώ τα εισιτήρια από Ντουμπάι προς Φρανκφούρτη αυξήθηκαν κατά 51% στα 360 δολάρια.

Εξήντα διαδρομές με τουλάχιστον ένα σκέλος στη Βόρεια Αμερική σε σύνολο περισσότερων από 300 δρομολογίων έχουν σημειώσει νέα υψηλά τους τελευταίους 12 μήνες, συμπεριλαμβανομένων επτά που σημείωσαν νέα κορύφωση τον Φεβρουάριο.

Οι αεροπορικές εκμεταλλεύονται τη «δίψα» για ταξίδια μετά την πανδημία

Η προθυμία των επιβατών να πληρώσουν υψηλούς ναύλους υπογραμμίζει τη… μανιώδη ανάκαμψη της ζήτησης για πτήσεις τον περασμένο χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν μια απότομη αλλαγή της τύχης τους μετά την πανδημία.

Η American Airlines ανέφερε έσοδα- ρεκόρ πρώτου τριμήνου στα πρόσφατα αποτελέσματα που ανακοίνωσε, ενώ η Lufthansa δήλωσε ότι αναμένει τα προσαρμοσμένα κέρδη να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019 αυτή την άνοιξη. Η ιδιοκτήτρια της British Airways, IAG και η Air France, προέβλεψαν και οι δύο αυξημένη καλοκαιρινή κίνηση.

Η υψηλή ζήτηση για ταξίδια έρχεται σε μια στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες μετακυλίουν αυξημένα κόστη στους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, των μισθών και του ισχυρού δολαρίου για εταιρείες εκτός ΗΠΑ.

Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί επειδή πολλοί αερομεταφορείς καθυστέρησαν να αναπροσαρμόσουν τα προγράμματα πτήσεων πριν από την πανδημία, εν μέρει λόγω της παγκόσμιας έλλειψης αεροσκαφών.

Οι αναλυτές είπαν ότι η συγκριτικά περιορισμένη προσφορά θέσεων σε μια περίοδο υψηλής ζήτησης βοήθησε στη στήριξη των τιμών και σταμάτησε μια υπερπληθώρα νέας χωρητικότητας που πλημμύρισε την αγορά και μείωσε τους ναύλους.

Ο Λουίς Γκαγιέγο, διευθύνων σύμβουλος της IAG, δήλωσε ότι «είναι προς το συμφέρον μας να προσφέρουμε ανταγωνιστικές τιμές». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να μετακυλίσουν το αυξανόμενο κόστος σε ένα περιβάλλον «υψηλού πληθωρισμού».

Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως προβλέπουν τη ζήτηση με «απίστευτη ακρίβεια», που σημαίνει ότι γνωρίζουν ένα χρόνο νωρίτερα ποιες πτήσεις θα είναι γεμάτες και μπορούν να χρεώνουν υψηλούς ναύλους από την πρώτη πώληση εισιτηρίων, δήλωσε ο Όλιβερ Ράνσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Airline Revenue Economics.

Ωστόσο, είπε ότι η πανδημία περιέπλεξε αυτό το μοντέλο, καθώς τα πρότυπα ζήτησης εξακολουθούσαν να διαμορφώνονται, πράγμα που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες συχνά επιστρέφουν σε ένα πιο «σκληρό» μοντέλο αύξησης των τιμών σύμφωνα με τις πωλήσεις και αύξησης των τιμών για άτομα που κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή.

Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ανοικοδομούν τα οικονομικά τους αφού έχασαν συνολικά σχεδόν 200 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2020 και 2022, σύμφωνα με τον βιομηχανικό οργανισμό Iata.

Οι υψηλές τιμές των εισιτηρίων προκύπτουν καθώς οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν τον υψηλό πληθωρισμό ως κάλυμμα για να αυξήσουν τις τιμές ευκαιριακά, ένα φαινόμενο που ονομάζεται «πληθωρισμός απληστίας».

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου