Σε ικανοποιητικά επίπεδα κινούνται τα εμπορικά καταστήματα της Ρόδου την περίοδο που διανύουμε. Αυτό τόνισε χθες, σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κωνσταντίνος Σπανός.
Αναλυτικότερα, δήλωσε τα εξής:
«Μπορούμε να πούμε ότι έχουμε κίνηση στην αγορά, μετά από μια μικρή πτώση η οποία υπήρχε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.
Μπαίνουμε πλέον στην high season όπου αναμένεται ο περισσότερος κόσμος και η μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση στην αγορά. Βεβαίως, η αγορά του νησιού έχει διαφορετικές ταχύτητες στα σημεία υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος.
Πέραν των δημοφιλών τουριστικών σημείων, έχουμε το κέντρο της πόλης της Ρόδου, όπου παρατηρείται μια μικρή αύξηση στην κίνηση.
Επιπλέον, υπάρχει η περιφερειακή αγορά (σε όλα τα άλλα σημεία του νησιού) η οποία κινείται με σταθερούς ρυθμούς, μιας και οι περισσότεροι πελάτες είναι ντόπιοι οι οποίοι επιλέγουν από εκεί να κάνουν τις αγορές τους».
Ερωτηθείς σχετικά με τον μεγάλο αριθμό των ξένων επισκεπτών στο νησί και αν αυτό αναλογεί στα αναμενόμενα έσοδα για τα εμπορικά καταστήματα, ο κ. Σπανός δήλωσε:
«Είναι ένα πολύ καλό ερώτημα, στο οποίο θα απαντήσουμε σε δεύτερο χρόνο. Κι αυτό γιατί, όπως διαπιστώνουμε, αλλιώς κινείται η αγορά για τα ξενοδοχεία, αλλιώς για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, αλλιώς για τα πρακτορεία και αλλιώς, φυσικά για την αγορά.
Είναι γεγονός πως έχουμε κόσμο, εφόσον υπάρχει αύξηση στις αφίξεις.
Ωστόσο, παρά την ποσότητα, οι επισκέπτες μας διαμένουν λιγότερο στο νησί για τις διακοπές τους κι έχουν μικρότερο προϋπολογισμό.
Αυτό σημαίνει ότι ο τουρίστας, θα μοιράσει τον χρόνο του: πρώτα θα κάνει επισκέψεις στα σημεία ενδιαφέροντος του νησιού και μετά θα πάει στην αγορά. Από τους υπολογισμούς μας, αναμένουμε ένα θετικό αποτέλεσμα –όχι λόγω των δαπανών, όσο λόγω της ποσότητας. Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί τους επόμενους μήνες…».
ΕΣΡ: ΑΛΛΟ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ, ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Κληθείς να σχολιάσει τις ‘εκπτώσεις’ στις οποίες προβαίνουν πολλά εμπορικά καταστήματα της πόλης μας, ο κ. Σπανός ξεκαθάρισε κάτι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις:
«Επειδή έχουμε παρατηρήσει σε πολλά καταστήματα –κυρίως στο κέντρο της πόλης- ότι κάνουν ‘προσφορές’ θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα εξής: η επικοινωνία των προσφορών δεν μπορεί να γίνει με την λέξη ‘εκπτώσεις’ (Sales).
Αυτό χρησιμοποιείται ΜΟΝΟΝ κατά την διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων. Αυτή την περίοδο και στους μήνες που διανύουμε μπορούν να χρησιμοποιούν τις λέξεις ‘προσφορές’ (Offers). Αυτό το λέμε, διότι δεν επιτρέπεται από το νόμο η λέξη ‘εκπτώσεις’.
Οπότε εάν γίνουν έλεγχοι από τις υπεύθυνες υπηρεσίες, θα επιβληθούν και πρόστιμα».
Τέλος, ανέφερε πως ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου, θα αποστείλει στο προσεχές διάστημα, σχετικές επιστολές προς όλες τις υπηρεσίες ζητώντας να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι που αφορούν στην επαιτεία, στις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων, στις καταλήψεις θέσεων στάθμευσης κ.ο.κ. ώστε να υπάρξει μια καλύτερη κατάσταση στο νησί.
Περιορισμένη η κίνηση στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου
«Η σεζόν άνοιξε νωρίτερα αλλά οι αφίξεις δεν μεταφράζονται σε έσοδα!». Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό της τρέχουσας κατάστασης που βιώνουν οι επιχειρηματίες στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου -ένα από τα πλέον δημοφιλή αξιοθέατα του νησιού και σήμα κατατεθέν για τους τουρίστες που έρχονται, είτε μέσω της κρουαζιέρας, είτε με άλλους τρόπους.
«Η προσέλευση των επισκεπτών στο νησί μας και σύμφωνα με όσα δείχνουν τα στοιχεία των αφίξεων, είναι μεγάλη. Υπάρχει κόσμος και αφίξεις. Όμως, αυτός κόσμος, έχει χαμηλό εισοδηματικό επίπεδο. Δεν καταναλώνουν όσο θα θέλαμε ή περιμέναμε. Αυτό, δημιουργεί μια ανησυχία, αφού διανύουμε ήδη το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και οι εισπράξεις δεν είναι οι αναμενόμενες για τα δεδομένα της εποχής. Βέβαια, συνειδητοποιούμε κι εμείς ότι η κρίση που διανύουμε (πληθωρισμός, ακρίβεια κ.λπ.) και οι επιπτώσεις της, είναι παγκόσμιο φαινόμενο, και αντιλαμβανόμαστε πως ό,τι κερδίζουμε, οφείλεται στην ποσότητα. Επηρέασε πολύ και ο καιρός που δεν μας βοήθησε καθόλου μέχρι και πριν από μία εβδομάδα» υπογράμμισε στην ‘δημοκρατική’ η Μαρία Αγγέλου, αντιπρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου, με αρμοδιότητες Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων.
«Αν κάνεις μια βόλτα μετά τις 7 το απόγευμα στην Παλιά Πόλη, θα διαπιστώσεις ότι είναι… σχεδόν άδεια! Αν εξαιρέσεις την Σωκράτους, οι παράδρομοι είναι άδειοι και τα καταστήματα κλείνουν πολύ νωρίς. Αυτή, δυστυχώς είναι η πρώτη εικόνα του Ιουνίου. Η σεζόν ξεκίνησε νωρίς και καλώς ξεκίνησε, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι –απαραίτητα- μεταφράζεται σε έσοδα. Μέχρι στιγμής έχουμε πολλά ‘σκαμπανεβάσματα’. Για παράδειγμα, οι εισπράξεις την περίοδο του Πάσχα ήταν σαφώς πιο ανεβασμένες σε σχέση με του Μαΐου. Είναι θέμα ποιότητας, πάντα. Όταν βλέπουμε ένα ή τέσσερα κρουαζιερόπλοια, δε σημαίνει ότι έχει γεμίσει η Παλιά Πόλη. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως πολλοί επιβάτες της κρουαζιέρας, φτάνουν στην κεντρική αρτηρία της Σωκράτους ή φτάνουν μέχρι το κεντρικό Σιντριβάνι και φεύγουν. Δείχνουν πως δεν ενδιαφέρονται για αγορές, πηγαίνουν βόλτες, επισκέπτονται το Παλάτι των Ιπποτών ή άλλους χώρους, αλλά δεν κάθονται ούτε για φαγητό, ούτε κάνουν ψώνια. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό. Μας δημιουργεί απορίες πάντως. Ήμασταν εξ αρχής αισιόδοξοι λόγω της ποσότητας –αφού οι αφίξεις είναι πολύ αυξημένες. Δεν γίνεται οι εισπράξεις να περιοριστούν σε ενάμιση μήνα (Ιούλιο – Αύγουστο). Ευελπιστούμε ότι θα βελτιωθεί η ποιότητα των τουριστών μετά τα μέσα του Ιουνίου. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα… σε τι επισκέπτες στοχεύουμε. Αν δούμε και την ανθρωπογεωγραφία των επισκεπτών μας, είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με άλλες χρονιές (κυρίως κατά την περίοδο των ετών της πανδημίας). Πλέον, έχουμε πολλούς από το πρώην ανατολικό μπλοκ, πρώην πρόσφυγες που ζουν στις βόρειες χώρες της Σκανδιναβίας και άλλους που έρχονται, αλλά δεν ξοδεύουν. Ελπίζουμε να αλλάξουν τα δεδομένα μετά τα μέσα Ιουνίου…» -ανέφερε η κ. Αγγέλου.