Ρεπορτάζ

Ριζικές διαφωνίες μεταξύ Δήμου Ρόδου και ταξιτζήδων

Συνεχίζεται η «κόντρα» για την πιάτσα των ταξί στο Φαληράκι. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου πρόκειται να προβεί στην υποβολή καταγγελίας στις πολεοδομικές υπηρεσίες του δήμου ζητώντας να ελεγχθεί κατά πόσο είναι «νόμιμες» οι επιχειρήσεις που αντιδρούν στην ύπαρξη της πιάτσας στο Φαληράκι.
«Στην πιάτσα στο Φαληράκι βρισκόμαστε εδώ και 22 χρόνια. Ξαφνικά, οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Ρόδου -χωρίς να έχουν καμιά απολύτως αρμοδιότητα- έστειλαν αίτημα προς τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για να ξηλωθεί η πιάτσα στο Φαληράκι. Γενικώς, δεν έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα ο δήμος. Πώς θεωρούν ότι μπορούν να αποδείξουν ότι η πιάτσα είναι παράνομη, δεν μπορώ να το καταλάβω. Εμείς δεν πρόκειται να φύγουμε. Ξεκίνησε πριν από 22 χρόνια επί δημαρχίας Ιατρίδη για να μαζεύουμε από την πλατεία όλους τους μεθυσμένους και να τους μεταφέρουμε στα ξενοδοχεία. Αν φύγουμε από την πιάτσα…, θα έχουμε πάλι τέτοια φαινόμενα. Εμείς θα μείνουμε εκεί είτε με το καλό είτε με το κακό. Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Οι νομικοί μας σύμβουλοι θα προβούν σε καταγγελία στην Πολεοδομία… Δεν μπορούν οι τεχνικές υπηρεσίες να υποστηρίζουν ότι η πιάτσα μας είναι παράνομη επειδή δεν υπάρχει εσοχή και εξοχή και την ίδια στιγμή τα γύρω καταστήματα να μην έχουν επίσης εσοχή ή εξοχή. Γι’ αυτό θα προβούμε σε καταγγελία στις πολεοδομικές υπηρεσίες του δήμου για να δούμε κατά πόσο είναι νόμιμα ή παράνομα τα καταστήματα αυτά», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου, Θεοδόσης Καστανίδης, ο οποίος συμπλήρωσε σχετικά με τη στάση εργασίας που πραγματοποίησαν προχθές οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές τα εξής:
«Πραγματοποιήσαμε στάση εργασίας για μία σειρά από ζητήματα. Κύριό μας αίτημα ήταν η εντατικοποίηση των ελέγχων σε σχέση με τα ΕΙΧ. Πολλά ΕΙΧ δουλεύουν ως ταξί. Μπορούν ανά πάσα στιγμή να παραλάβουν πελάτες από οπουδήποτε και να τους μεταφέρουν οπουδήποτε. Δεν ξεχωρίζουν τα ΕΙΧ από τα ταξί. Προβλέπεται να κάνουν μεταφορές με κόστος πάνω από 36 ευρώ. Αλλά ποιος τους ελέγχει; Στις διάφορες σελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο διαφημίζουν και μεταφορές κάτω από το προβλεπόμενο αυτό ποσό. Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί το Υπουργείο Μεταφορών αρνείται να ξεχωρίσει τα ΕΙΧ από τα ταξί. Γενικώς τα ΕΙΧ δεν ελέγχονται από κανένα, δεν είναι καν συνδεδεμένοι με την ΑΑΔΕ».
Μειωμένη κίνηση
Παρά τις αυξημένες τουριστικές αφίξεις ο κλάδος των ταξί μετρά απώλειες, γεγονός που αποδίδεται στον αθέμιτο ανταγωνισμό. «Είναι μειωμένοι οι τζίροι μας κατά 20-30%. Αυτό που μας γλίτωσε είναι η πληρωμή με κάρτες. Κερδίσαμε κάποιους πελάτες που δεν τους είχαμε πριν. Όλοι οι Σκανδιναβοί πλέον χρησιμοποιούν και τα ταξί.
Οι πελάτες είναι χαμηλών οικονομικών δυνατοτήτων. Χρησιμοποιούν περισσότερο τα λεωφορεία. Επίσης τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν μικρά λεωφορεία για τράνσφερς με αποτέλεσμα να χάσουμε σημαντικό κύκλο εργασιών. Πέρυσι σε ξενοδοχείο που είχαμε 4000 κινήσεις παλαιότερα, κάναμε μόλις 500. Έχουμε προβεί στην υποβολή ασφαλιστικών μέτρων και πιστεύουμε ότι θα δικαιωθούμε», είπε ο κ. Καστανίδης. Ανέφερε επίσης ότι τα 9θέσια μινι βαν που εντάχθηκαν από πέρυσι στον στόλο των ταξί εξυπηρετούν σημαντικά τους τουρίστες και ιδιαίτερα τις οικογένειες και τα μικρά γκρουπ. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 70 9θέσια ταξί στη Ρόδο και μέχρι τέλος της σεζόν αναμένεται να φθάσουν τα 90. Το 2025 αναμένεται να προστεθούν άλλα 20.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου