Εφεξής ή τουλάχιστον εως ότου οι τράπεζες επιστρέψουν στην ομαλότητα όσοι προγραμματίζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη μία ακόμη κρίσιμη παράμετρο. Εάν, δηλαδή, οι ξένες αεροπορικές εταιρείες κάνουν δεκτές τις ελληνικές τραπεζικές χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, καθώς μετά το σοβαρότατο πλήγμα της υποχρεωτικής αργίας που δέχτηκαν οι τράπεζες, οι ξένοι αερομεταφορείς-όπως εξάλλου μεγάλος αριθμός ξένων εταιρειών- αμφιβάλουν εάν θα εισπράξουν τα χρήματα για τις κρατήσεις που πραγματοποιούνται από την Ελλάδα.
Ως αποτέλεσμα, ήδη 35 ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν πάψει να συνεργάζονται με ελληνικά ταξιδιωτικά πρακτορεία και tour operators μέχρι το (οικονομικό) τοπίο στην Ελλάδα να ξεκαθαρίσει. Σε αυτές προστέθηκε, εσχάτως και η Lufthansa που με επιστολή της προς τα εγχώρια πρακτορεία ταξιδίων ζητεί την καταβολή της αξίας των εισιτηρίων μόνον μέσω πιστωτικής ή τοις μετρητοίς.
Χτύπημα στον τουρισμό
Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα ακόμη χτύπημα που δέχεται ο ελληνικός τουρισμός τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία δεν είναι σε θέση να πραγματοποιούν κρατήσεις για λογαριασμό των πελατών τους. Εξαίρεση αποτελούν, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα ταξιδιωτικά γραφεία που συνεργάζονται με ξένες τράπεζες ή με tour operators του εξωτερικού, όπως, μεταξύ άλλων, η TUI Hellas, το Viva.gr και η Aktina travel.
Ουσιαστικά, το πρόβλημα προκλήθηκε επειδή οι συναλλαγές που πραγματοποιούν tour operators με ξένες αεροπορικές εταιρείες μέσω ελληνικών τραπεζικών καρτών, παρουσιάζουν αυξημένο ρίσκο και βέβαια δεν εκτελούνται επειδή οι τράπεζες είναι κλειστές.
Έτσι, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να κάνουν άτυπα έρευνα αγοράς ώστε να εντοπίσουν το ταξιδιωτικό γραφείο που είναι σε θέση να πραγματοποιεί κρατήσεις μέσω καρτών. Εναλλακτικά, έχουν τη δυνατότητα να “κλείνουν” τα εισιτήρια μέσω των διαδικτυακών τόπων των αεροπορικών εταιρειών, αλλά και στην περίπτωση αυτή δεν είναι βέβαιο ότι το εγχείρημα θα στεφθεί με επιτυχία. Και αυτό επειδή οι περισσότερες ξένες αεροπορικές απορρίπτουν τη διαδικτυακή κράτηση εισιτηρίων με κάρτα που έχει εκδώσει ελληνική τράπεζα.
Υπενθυμίζεται ότι η μεταφορά των κεφαλαίων στις αεροπορικές από την πώληση των εισιτηρίων που πραγματοποιούν τα ταξιδιωτικά γραφεία πραγματοποιείται μέσω του αυτοματοποιημένου κεντρικού συστήματος BSP της Διεθνούς Ένωσης Μεταφορών (IATA) που επιτρέπει την κατανομή των εισπραχθέντων ποσών στους αερομεταφορείς. Στο πλαίσιο αυτό, η IATA έχει ζητήσει από τα τουριστικά γραφεία την εκκαθάριση των εισιτηρίων ανά εβδομάδα αντί εντός δεκαπενθημέρου.
Οι εταιρείες
Για την ώρα η λίστα περιλαμβάνει 35 αερομεταφορείς που έχουν σταματήσει να συνεργάζονται με τα εγχώρια ταξιδιωτικά γραφεία. Μεταξύ αυτών είναι η Emirates, η Turkish, η Pegasus, η China Airlines, αλλά και οι κρατικοί αερομεταφορείς της Ναμίμπια και της Βολιβίας της οποίας ο πρόεδρος Έβο Μοράλες χαιρέτισε τη νίκη της ελληνικής κυβέρνησης στο πρόσφατο δημοψήφισμα.
Αναλυτικά οι εταιρίες
Emirates, Virgin, Virgin Australia, Air Baltic, Pegasus, Air Transat, New Zealand, Ural, Siberia, Air Astana, Uzbekistan, Uter Aviation, Cathay, Garuda, Air Caraibes, Air Caledonian, China Airlines, Onur, Royal Air Maroc, TAAG Angola, Aigle Azur, Sri Lankan, Air Namimbia, Somon Air, Atlas Jet, Boliviana, Phillipine, Avianca, Copa, Vietnam, China Eastern, Qatar, Condor, Qantas, Turkish.
capital.gr