Πολλά είναι τα προβλήματα των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Από τη μία δημιουργείται μείζον ζήτημα με την πειρατεία και από την άλλη υπάρχει το άρθρο 14 του Μνημονίου που απελευθερώνει πλήρως την αγορά φορτηγών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου – Συνδέσμου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας χρήσης ο «Κολοσσός», κ. Κώστα Στυλιανού, δεδομένης της υποστελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών, δεν μπορεί να συσταθεί το μικτό κλιμάκιο για να διενεργήσει ελέγχους και έτσι το φαινόμενο των παράνομων μεταφορών παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις.
«Το Σωματείο μας αριθμεί συνολικά 150 μέλη, συνεπώς 150 οικογένειες ζουν από αυτή τη δουλειά. Δυστυχώς όμως τα προβλήματα του κλάδου είναι μεγάλα. Προσπαθούμε με νύχια και δόντια να κρατηθούμε στο επάγγελμα. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός από τους πειρατές… Προσπαθούμε με ίδιες δυνάμεις να περιορίσουμε, στο μέτρο του δυνατού το φαινόμενο. Όντως, το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό. Κυρίως πετύχαμε να σταματήσουν οι παράνομες αμμοληψίες από τους ποταμούς. Παρεμβαίνουμε όπου βλέπουμε να υπάρχει πρόβλημα, ανά πάσα στιγμή… Ζητάμε να γίνονται έλεγχοι από το μικτό κλιμάκιο, που αποτελείται από στελέχη της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, της Τροχαίας, του ΙΚΑ, της ΔΟΥ. Οι υπηρεσίες είναι δυστυχώς υποστελεχωμένες και έτσι οι έλεγχοι γίνονται με το …σταγονόμετρο.
Στο μεταξύ το πρόβλημα με την πειρατεία διογκώνεται. Κυρίως τα σαββατοκύριακα το φαινόμενο φουντώνει. Οφείλουμε να πούμε ότι η Τροχαία κάνει τα αδύνατα δυνατά. Όμως αυτό από μόνο του δεν φτάνει. Σε μία περίοδο που η δουλειά έχει μειωθεί κατά πολύ λόγω της κρίσης στην οικοδομή, ο αθέμιτος ανταγωνισμός δημιουργεί ασφυκτικές καταστάσεις στον κλάδο. Ευτυχώς με την ανέγερση των νέων ξενοδοχειακών μονάδων στη Νότια Ρόδο υπάρχει λίγη δουλειά για τα μεγάλα φορτηγά δημόσιας χρήσης. Αν δεν είχαμε και αυτό, τώρα όλος ο κλάδος θα ήταν σε κακή κατάσταση», είπε ο κ. Στυλιανού.
Αναστολή κινητοποιήσεων για την «απελευθέρωση»
Οι επαγγελματίες είναι έτοιμοι για κινητοποιήσεις με αφορμή το άρθρο 104 του Μνημονίου. Με το άρθρο 104 καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα και επιτρέπεται απεριόριστα η μίσθωση/αγορά Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Φ.Ι.Χ.) «χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών».
Επίσης, με το άρθρο 104 καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα και επιτρέπεται απεριόριστα η μίσθωση/αγορά Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Φ.Ι.Χ.) «χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών».
Οι παραπάνω είναι μόνο κάποιοι από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης είχαν αποφασίσει να προβούν σε κινητοποιήσεις. Ωστόσο η προγραμματισμένη για σήμερα κινητοποίηση αναβάλλεται για ένα δίμηνο τουλάχιστον. Συγκεκριμένα, την περασμένη Κυριακή 02-07-2017 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα μετά από πρόσκληση του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γενική Συνέλευση με την συμμετοχή προέδρων και μελών των Σωματείων και των Ομοσπονδιών του κλάδου. Στη Γενική Συνέλευση πήρε μέρος και ο πρόεδρος του Σωματείου της Ρόδου, κ. Κώστας Στυλιανού.
Αποφασίστηκε η αναστολή της προγραμματισμένης για σήμερα 08-07-2017 κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίου χρήσης. Μετά την τοποθέτηση του προέδρου του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. Πέτρου Σκουλικίδη, την ανταλλαγή των θέσεων και των απόψεων των μελών της Γ. Σ. αποφασίστηκε με οριακή πλειοψηφία η αναστολή της κινητοποίησης για δυο μήνες.
«Η απόφαση για την αναστολή αποφασίσθηκε κυρίως για δύο λόγους. Να εξυπηρετήσουμε τους συνεργάτες μας που βιώνουν, όπως και εμείς, την ζοφερή οικονομική πραγματικότητα τους δυο μήνες του αυξημένου τουρισμού και να δοθεί η δυνατότητα στο διάστημα αυτό στους εκπροσώπους του κλάδου να προσπαθήσουν με τους αρμόδιους υπουργούς να δώσουν λύση στα δίκαια αιτήματά μας», εξηγεί ο κ. Στυλιανού.