Οι ταξιδιώτες έχουν αλλάξει τον ορισμό της πολυτέλειας στις αποδράσεις τους. Πλέον αναζητούν λιγότερο τα υλικά αγαθά και περισσότερο τις εμπειρίες.
Αυτό υπογραμμίζει μεταξύ άλλων η Pegi Amarteifio, αντιπρόεδρος παγκόσμιας δημοσίων σχέσεων στην Small Luxury Hotels (SLH).
Από το βήμα του διεθνούς φόρουμ «Γυναίκες σε Ταξίδια & Τουρισμό», επικεντρώθηκε στην αξιοσημείωτη αλλαγή που είναι τάση στις luxury αποδράσεις τα τελευταία χρόνια.
Οπως είπε χαρακτηριστικά «η πολυτέλεια δεν αφορά πλέον τόσο πολύ τις χρυσές βρύσες. Τώρα έχει να κάνει περισσότερο με το να εκφράζεις ποιος είσαι ως άτομο.
Οι άνθρωποι θέλουν καθηλωτικές εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις με τις τοπικές κοινότητες, ενώ ψηλά στην ατζέντα τους είναι η βιωσιμότητα».
Τα ξενοδοχεία στην ομπρέλα της SLH προσλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό προσωπικό από τις γύρω περιοχές τους και επιδιώκουν συνεργασίες με τους ντόπιους.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και όσα δήλωσε η Klaudija Janzelj, επικεφαλής εμπειριών πόλης της TUI, σημειώνοντας ότι στοιχεία βιωσιμότητας ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στα ταξίδια πολυτελείας.
Ανέφερε ως παράδειγμα την Ρόδο όπου ότι οι επισκέπτες στο νησί καλούνται να κολυμπήσουν με ένα κοπάδι ψάρια, ανοίγοντας την συζήτηση για τις ιχθυοκαλλιέργειες και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Τι αναζητούν οι luxury τουρίστες από τα πρακτορεία
Σχετικά με το τι αναζητούν όλο και περισσότεροι οι luxury τουρίστες από τα πρακτορεία η Klaudija Janzelj, είπε ότι αυτά είναι:
Εξατομικευμένα δρομολόγια και προορισμούς εκτός της πεπατημένη με αυθεντικές και συναρπαστικές εμπειρίες.
Να μπορούν να κάνουν κράτηση, να αλλάζουν ή να ακυρώνουν ταξίδια με ευκολία.
Η Patricia Bergler, επικεφαλής μάρκετινγκ του TourRadar, συνέστησε στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να αναζητούν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα στο σχεδιασμό αποδράσεων.
Εξήγησε πως ο τρόπος αυτός «βοηθά να αντικατοπτρίσετε όλες τις διαφορετικές οπτικές γωνίες για ένα ταξιδιωτικό προϊόν».
Οι κυρίαρχες τάσεις
Πρόσθεσε ότι «όλοι έχουμε εντελώς διαφορετικές ανάγκες», σημειώνοντας τις διαφορές σχετικά με την προτιμώμενη εποχή για να ταξιδέψει κανείς και με ποιον ταξιδεύει. Οσον αφορά στις πρόσφατες τάσεις θεωρεί ως κυρίαρχες, την άνοδο σε:
Solo ταξίδια για γυναίκες.
Αποδράσεις την shoulder σεζόν.
Στόχος είναι όπως είπε «να κάνουμε τα μέρη προορισμούς όλο το χρόνο. Αυτή είναι μια όμορφη πρόκληση και έχει επίσης μια πτυχή βιωσιμότητας.
Κατανέμετε τις αφίξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αντί να έχετε μια εισροή τουριστών που πιέζει ολόκληρο το σύστημα».
Με βάση την εμπειρία της η ξεναγός Vaishali Patel, συνιστά στα τουριστικά πρακτορεία να κάνουν «τοπική έρευνα» όταν δημιουργούν πολυτελή ταξιδιωτικά προϊόντα σε έναν προορισμό.
Πηγή tourismtoday.gr