Τοπικές Ειδήσεις

Γιολάντα Κάππα:Υπάρχει δικαιολογημένη αισιοδοξία και για την επόμενη σεζόν

Την εκτίμηση ότι φέτος, ήταν μια πάρα πολύ καλή τουριστική σεζόν, εξέφρασε σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους το μέλος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κυρία Γιολάντα Κάππα. Η ίδια αναφέρθηκε στις αγορές που κινήθηκαν πολύ καλά για την Ρόδο ενώ εμφανίσθηκε αισιόδοξη για την σεζόν του 2023.
«Ήταν μια πάρα πολύ καλή σεζόν! Νομίζω ότι θα πρέπει να είναι όλοι ικανοποιημένοι –παρά τα μικροπροβλήματα που σημειώθηκαν με την έκρηξη της ζήτησης, φέτος. Σημείο αιχμής πρέπει να παραμένει η ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος, την οποία οφείλουμε να κρατήσουμε σε υψηλά επίπεδα, καθώς και η αντοχή των υποδομών μας», όπως τόνισε.
ΘΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ– ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Προβαίνοντας σε έναν απολογισμό η κυρία Κάππα αναφέρθηκε στις αγορές που κινήθηκαν πολύ καλά φέτος, αρχής γενομένης από τη Δανία και το Ισραήλ:
«Φέτος η αγορά της Δανίας, πήγε πάρα πολύ καλά. Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, είχε πωληθεί σχεδόν το… 70% του θερινού προγράμματος (!) ενώ το 2019 την ίδια εποχή είχε πωληθεί γύρω στο 22%. Συνεπώς, η ζήτηση του Δανού τουρίστα να πάει διακοπές φέτος, ήταν ασυγκράτητη. Είναι μια αγορά που ξεκινάει από τον Απρίλιο και κρατάει έως το τέλος Οκτωβρίου –μεγαλώνοντας την σεζόν. Για το 2023 πάντως, οι τουρ οπερέιτορς που δραστηριοποιούνται στην Δανέζικη αγορά, σκοπεύουν να αυξήσουν τις θέσεις τους για την Ρόδο. Έγινε και φέτος μια ανάλογη προσπάθεια τον περασμένο Ιούνιο, αλλά λόγω της έλλειψης προσωπικού και τα προβλήματα στα αεροδρόμια, δεν καταφέραμε να βρούμε αεροπλάνα.
Η άλλη μεγάλη αγορά που είναι το Ισραήλ, παραμένει σταθερή. Το πρόβλημα με το Ισραήλ σημειώθηκε όταν τον περασμένο Μάρτιο και Απρίλιο, αναγκάστηκαν να ακυρώσουν πολλές πτήσεις καθώς το προσωπικό στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ δεν επαρκούσε. Άρα, δεν κατάφεραν να προχωρήσουν στο αρχικά διαμορφωθέν πρόγραμμα. Ωστόσο, ο Ισραηλινός επισκέπτης –όπως είναι γνωστό- γνωρίζει την Ρόδο, αγαπάει το νησί μας και είναι ένας πολύ καλός πελάτης για την τοπική αγορά».
Από τις αγορές, όπως η Φινλανδία, ιστορικά οι επισκέπτες μας έρχονται στην αρχή και στο τέλος της σεζόν ενώ δυναμικά επανεμφανίσθηκε η αγορά της Ιταλίας με νέους τουρ οπερέιτορς να μπαίνουν στο παιχνίδι.
«Οι Ιταλοί επιστρέφουν δριμύτεροι. Είναι κάτι που θα το δούμε και στην επόμενη σεζόν. Μην ξεχνάτε ότι πριν και κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, πολλά πρακτορεία είτε έκλεισαν είτε ανέστειλαν τις δραστηριότητές τους. Τώρα επανέρχονται με άλλη μορφή και προσπαθούν να χτίσουν ξανά τα προγράμματά τους για τις επόμενες χρονιές», ανέφερε.
ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2023
Τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στο 2023, φυσικά. Σύμφωνα με την κυρία Κάππα: «Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους ξενοδόχους είναι πάρα πολύ θετικά. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η επόμενη σεζόν θα είναι εξίσου καλή με την φετινή. Οι διεθνείς στατιστικές αναφέρουν πως όταν υπάρχει μια μεγάλη κρίση, η επιστροφή θα είναι δυναμική και θα κρατήσει τουλάχιστον για δύο χρόνια. Ειδικά τα πρακτορεία τουρισμού, σκοπεύουν να αυξήσουν τις θέσεις τους για την επόμενη σεζόν αλλά βλέπουν πρώτα, τα στατιστικά των πωλήσεων που έχουν κατά την διάρκεια του χειμώνα. Π.χ. όταν τελειώνει εδώ η σεζόν, ξεκινάει μια σεζόν σε κάποιες άλλες χώρες, όπως οι Κανάριοι Νήσοι. Συνεπώς, είναι λίγο συγκρατημένοι προς το παρόν».
Την ίδια ώρα, οι τιμές στα συμβόλαια εμφανίζονται αυξημένες αλλά σε μικρά ποσοστά. Ανάλογα με τις διεθνείς εξελίξεις σε ό,τι αφορά στο ενεργειακό, τα δεδομένα αλλάζουν καθημερινά οπότε όλα θα φανούν στην πορεία.
«Οι αυξήσεις στην ενέργεια, θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα επηρεάσουν τις διακοπές του μέσου Ευρωπαίου επισκέπτη, τόσο πολύ όσο φοβόμαστε μέχρι τώρα. Αυτό είναι κάτι που θα το δούμε στην πορεία. Οι αγορές πάντως όπως η Δανία, ξεκίνησαν να κλείνουν πακέτα διακοπών από τώρα για το 2023. Το Ισραήλ (που θεωρείται last minute market) έχει ξεκινήσει να κάνει πλάνα από φέτος και φαίνεται να επανέρχεται δυναμικά. Αγορές όπως η Ιταλία και η Φινλανδία, ανακάμπτουν δυναμικά. Συνεπώς, αισιοδοξία υπάρχει!».
Σε ερώτηση εάν μπορεί να πετύχει το εγχείρημα του υπουργείου Τουρισμού να προσελκύσει Ευρωπαίους συνταξιούχους και τον χειμώνα, η κυρία Κάππα δήλωσε: «Μπορεί να λειτουργήσει εάν και εφόσον γίνει ένα μακροχρόνιο πλάνο. Η Ρόδος δεν μπορεί να γίνει, ξαφνικά, ένας χειμερινός προορισμός. Είναι ένα εγχείρημα που απαιτεί προετοιμασία, οργάνωση, υποδομές, προγραμματισμό σε όλα τα επίπεδα. Το νησί δεν στερεί σε πολλά, αλλά απαιτείται οργανωμένο σχέδιο στο οποίο να συμμετέχουν οι επιχειρήσεις, τα ξενοδοχεία και όλοι οι συναρμόδιοι του τουρισμού».
Καταλήγοντας, εκτίμησε ότι η Ρόδος μπορεί να δεχτεί κι άλλους τουρίστες, αλλά με σχέδιο: «Η αύξηση σε αφίξεις μπορεί να γίνει, αλλά με σχέδιο. Να προσπαθήσουμε να γεμίσουμε τον Μάιο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Δηλαδή, η Ρόδος δεν μπορεί να δεχτεί παραπάνω κόσμο στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση (και καλώς εχόντων των… πραγμάτων) η επόμενη σεζόν θα ξεκινήσει στα τέλη Μαρτίου με προοπτική επίσης, επέκτασης έως τον Νοέμβριο!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου