Τοπικές Ειδήσεις

Στη Ρόδο το πρώτο υδατοδρόμιο του Νοτίου Αιγαίου!

• Ανεδαφική η συζήτηση για τον υπερτουρισμό, δηλώνει ο περιφερειάρχης

Το πρώτο υδατοδρόμιο στο Νότιο Αιγαίο είναι γεγονός. Όπως δήλωσε χθες ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε μαζί με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, Βασίλη Βαγιανάκη και τον αντιπρόεδρο του ΔΛΤ, Νίκο Μπόνη, εκδόθηκε έπειτα από πολλά χρόνια και πολλές προσπάθειες, η πρώτη άδεια υδατοδρομίου στο Νότιο Αιγαίο. Πρόκειται συγκεκριμένα για το υδατοδρόμιο της Ρόδου που θα είναι το πρώτο νησί το οποίο θα υποδεχθεί τα υδροπλάνα.
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζημάρκος, «ιδιοκτήτης» του υδατοδρομίου είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ν. Δωδεκανήσου. Στο πλαίσιο της σχετικής προγραμματικής σύμβασης της ΠΝΑι με το ΔΛΤ, θα προχωρήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα η κατασκευή του (στον προβλήτα του κολυμβητηρίου του ΝΟΡ). Η κατασκευή και χρηματοδότηση του υδατοδρομίου θα γίνει από την Περιφέρεια, όπως προβλέπεται στην προγραμματική σύμβαση. Ήδη είναι έτοιμος ο τεχνικός φάκελος και μένει να διευθετηθούν κάποιες μικρές λεπτομέρειες σχετικά με τις χερσαίες εγκαταστάσεις.
«Ένας αγώνας πολλών ετών έφερε αποτέλεσμα. Αν το ελληνικό Δημόσιο χρειάζεται 6-7 χρόνια να προχωρήσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση μίας τέτοιας πρωτοβουλίας, ένας ιδιώτης θα είχε την ίδια υπομονή; Όσα πράγματα και αν αναλάβαμε, ήταν βαλτωμένα για ολόκληρες δεκαετίες. Τα παραδείγματα είναι πολλά, από το φράγμα του Γαδουρά, στο Εθνικό Θέατρο, τη γέφυρα της Κρεμαστής και τόσα άλλα… Στην περίπτωση των υδατοδρομίων μας έβγαλαν την πίστη άπειρες υπηρεσίες μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να πούμε ότι έχουμε ένα φάκελο ολοκληρωμένο και να ζητήσουμε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να μας εκδώσει τη σχετική άδεια», δήλωσε ο περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος και πρόσθεσε ότι στόχος είναι να παραδοθεί … το υδατοδρόμιο Ρόδου έτοιμο προς χρήση εντός του 2025. Ακολουθεί μία σειρά πολλών άλλων υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο, πάνω από 30 στον αριθμό. Τα αμέσως επόμενα υδατοδρόμια στα Δωδεκάνησα θα είναι της Τήλου, του Αγαθονησίου και της Κάσου.


Λαμβάνοντας το λόγο ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου, Βασίλης Βαγιανάκης, ευχαρίστησε τον κ. Χατζημάρκο για τη συνεργασία. Δήλωσε ότι τα υδατοδρόμια στο Ν. Αιγαίο φέρουν το όνομα του Γιώργου Χατζημάρκου. «Χωρίς την επιμονή του και το όραμά του δεν θα είχε ποτέ ολοκληρωθεί αυτή η πρωτοβουλία», είπε ο κ. Βαγιανάκης και πρόσθεσε ότι το ΔΛΤ με τη στήριξη της ΠΝΑι έχει δρομολογήσει μία σειρά έργων στη Ρόδο και στα νησιά όπως η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης από τη θαλασσινή πύλη μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς, η κατασκευή λιμενικών εγκαταστάσεων στην Κάμειρο Σκάλα, κατασκευή κρηπιδωμάτων στο λιμάνι της Σύμης, κατασκευή ράμπας ανέλκυσης στο Φοινίκι και στα πηγάδια Καρπάθου κ.α. Ανέφερε επίσης ότι σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, το ΔΛΤ σχεδιάζει το νέο μάστερπλαν για τα λιμάνια του νησιού (Ακαντιά, Κολόνα, τουριστικό), καθώς το υφιστάμενο χρονολογείται από το 2003 και είναι ανεπίκαιρο», είπε ο κ. Βαγιανάκης.
Υπερτουρισμός και υποδομές
Στη συνέχεια ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στη μεγάλη συζήτηση που έχει ανοίξει στην Ελλάδα και στα ερωτήματα που προκαλούνται διεθνώς για τον υπερτουρισμό. Χαρακτήρισε την όλη αυτή συζήτηση ανεδαφική και τόνισε ότι υπάρχει ζήτημα υποδομών. Παρά την διαχρονική …αδιαφορία της κεντρικής διοίκησης για τα νησιά, έχουν δρομολογηθεί πολλά σημαντικά έργα υποδομής στο Νότιο Αιγαίο και δη στη Ρόδο.
«Φέτος αναπτύχθηκε στη χώρα μας σε ένα βαθμό υστερίας κατά την προσωπική μου άποψη η ανεδαφική συζήτηση περί υπερτουρισμού. Δεν μπορεί να μιλά κανείς για υπερτουρισμό σε νησιά όπου για πέντε με έξι μήνες το χρόνο επικρατεί ερημιά. Στο εξωτερικό γελάνε με εμάς. Στο τελευταίο μου ταξίδι στις ΗΠΑ πριν από λίγες μέρες με αφορμή το συνέδριο ATCS του τουριστικού Οργανισμού Affluent Traveler Collection όπου ήμουν ομιλητής, δέχθηκα πολλές ερωτήσεις σχετικά με όλα αυτά που εμείς λέμε για τον τουρισμό.
Και μπορεί η συζήτηση για τον υπερτουρισμό να είναι ανεδαφική. Είναι όμως υπαρκτό το ζήτημα των υποδομών. Τα ζητήματα των υποδομών της Ρόδου σε σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια, τους υδάτινους πόρους και τη διαχείριση των απορριμμάτων, είναι δρομολογημένα. Η ηλεκτρική διασύνδεση της Δωδεκανήσου με την ηπειρωτική Ελλάδα έχει ανακοινωθεί επίσημα. Το 2017 τέθηκε σε λειτουργία το μεγάλο υδραγωγείο της Ρόδου (φράγμα Γαδουρά) από όπου υδροδοτείται το Βόρειο τρίγωνο του νησιού. Έτσι το νησί έχει σταθεί όρθιο. Η σύνδεση του φράγματος με Αφάντου, Λίνδο, Νότια Ρόδο, δεν προχωρά με το ρυθμό που θα θέλαμε, όμως είναι εγκατεστημένος ο ανάδοχος. Τέλος σε ό,τι αφορά στα απορρίμματα, περνάμε στη Β φάση του ΣΔΙΤ για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων. Όμως σήμερα που μιλάμε ζήτημα για τη διάθεση των απορριμμάτων στη Ρόδο δεν υπάρχει. Με τη λειτουργία του ΦΟΔΣΑ και τους δύο ΧΥΤΑ ο ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου είναι ένας άριστος και σωστά αδειοδοτημένος ΧΥΤΑ, ο ΧΥΤΑ στο βόρειο τρίγωνο είχε προβλήματα και σε 10 μήνες αποκαταστάθηκε και σήμερα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση και γίνεται μία ορθή περιβαλλοντική διαχείριση εκεί. Είναι επίσης σε εξέλιξη πολλά έργα για το οδικό δίκτυο», δήλωσε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι:
«Η μεγάλη είδηση για εμένα είναι ότι επιτέλους γίνεται ένα σύγχρονο μάστερ πλαν για όλες τις λιμενικές υποδομές του νησιού. Θα σταθώ κυρίως στις υποδομές της πόλης. Εδώ είναι ο μεγάλος αγώνας που πρέπει να δοθεί προκειμένου να οριστικοποιηθεί το σχέδιο. Τα πράγματα μπαίνουν σε μία πορεία αισιοδοξίας ότι ξέρεις που θες να πας και έχεις οδικό χάρτη. Αυτή είναι η συνολική απάντηση σε όλη την ανεδαφική φλυαρία περί υπερτουρισμού. Εγώ είμαι ο άνθρωπος που θα συνεχίσει να φωνάζει ότι υπερτουρισμός στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου δεν υπάρχει. Σε κανένα νησί! Το κομμάτι των υποδομών δουλεύεται και σχεδιάζεται με καθαρό μυαλό και συνεργασίες. Και η συνεργασία μας με το δήμο Ρόδου είναι στενή, μία συνεργασία δύο φορέων όπου ο ένας βάζει πλάτη στον άλλο, προκειμένου να προχωρήσουν τα μεγάλα ζητήματα του νησιού».

Το Εθνικό Θέατρο
Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στο Εθνικό Θέατρο. Σημείωσε ότι από τη στιγμή που εγκαταστάθηκε ο εργολάβος, διαπιστώθηκε η στατική ανεπάρκεια του κτηρίου. Συντάχθηκε πρόσθετη μελέτη η οποία έχει εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο και πλέον έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας του σημαντικού μνημείου του νησιού. Συνεχίζονται παράλληλα οι διαδικασίες για την αποκατάσταση των εξωτερικών όψεων περιμετρικά του κτηρίου. Λόγω της εκτύπωσης με την οποία έχει επενδυθεί το κτήριο, δεν φαίνεται ότι έχουν «ξηλωθεί» τα επιχρίσματα στις εξωτερικές όψεις του Εθνικού θεάτρου. Εντός του 2025, όπως είπε ο κ. Χατζημάρκος, θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη μελέτη για τον εξοπλισμό του ιστορικού κτηρίου.

Η … ποιότητα των τουριστών
Τέλος, ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στα τουριστικά έσοδα και στην γκρίνια που υπάρχει στα νησιά για την …ποιότητα των επισκεπτών. Τόνισε ότι δεν μπαίνουν στη διαδικασία του face control τα νησιά, όπως συμβαίνει στα νυχτερινά κλαμπ. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, η μέση κατά κεφαλή δαπάνη μειώθηκε μόλις κατά 2,7% στο Νότιο Αιγαίο. Και αν αναλογιστεί κανείς την οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε όλη την Ευρώπη, σε μία γειτονιά κοντά σε εμπόλεμες περιοχές, τότε το 2,7% δεν είναι ένα …αμελητέο ποσοστό. Μάλιστα από τα στοιχεία της ΤΤΕ προκύπτει ότι στο Νότιο Αιγαίο είναι αυξημένη κατά 19% η μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανά διανυκτέρευση από τη δεύτερη Περιφέρεια που είναι η Κρήτη. «Όποιος ονειρεύεται καλύτερο πελάτη θα πρέπει να τον αναζητήσει σε άλλη χώρα.
Σε αυτή τη χώρα, στην Ελλάδα, τον καλύτερο πελάτη τον έχουμε εμείς», είπε ο κ. Χατζημάρκος, ο οποίος ανέφερε επίσης ότι η ΠΝΑι θα πραγματοποιήσει ειδική καμπάνια για την τουριστική αγορά των ΗΠΑ με στόχο να ενισχυθούν οι ροές στη Ρόδο και στην Κω (στα δύο μεγαλύτερα διεθνή αεροδρόμια της Δωδεκανήσου), αφού οι Κυκλάδες και δη η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι γνωστές στην αμερικανική αγορά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου