Συνεντεύξεις

Δ. Παρασκευάς: «Η ΡΟΔΑ θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων»

Συνέντευξη
στη Μαρία Χονδρογιάννη

«Η σεζόν του 2015 ξεκίνησε λίγο μουδιασμένα. Παρατηρήθηκε πτώση της κίνησης  εξαιτίας της πολιτικής  αβεβαιότητας και  των capital controls . Ήταν λίγοι και οι τουρίστες εκείνη την περίοδο στο νησί μας.Μετά τις 15 Ιουλίου η κίνηση σημείωσε μεγάλη αύξηση. Όταν έκλεισε  η σεζόν  διαπιστώσαμε πως είχαν καλυφθεί κατά πολύ  οι απώλειες που είχαμε στην αρχή. Πήγαμε αρκετά καλά».
Aυτό δηλώνει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ  κ. Δημήτρης Παρασκευάς και προσθέτει πως ήταν ελάχιστες οι απώλειες σε έσοδα φέτος για την επιχείρηση παρά το γεγονός ότι η φετινή σεζόν δεν ξεκίνησε με καλούς οιωνούς.
Ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ αναφέρεται στην ανανέωση του στόλου της επιχείρησης  αλλά και στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κάτοικοι του νησιού.
«Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουμε να δοκιμάζουμε τα νέα δρομολόγια . Θέλουμε να εξετάσουμε το χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων αλλά και το κόστος.  Επιδιώκουμε να εξυπηρετούνται σωστά  οι επιβάτες  και να μην ταλαιπωρούνται και οι οδηγοί. Για την πόλη χρειάζονται ευέλικτα δρομολόγια που θα εκτελούνται γρήγορα  και θα καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού», υπογραμμίζει ο κ. Παρασκευάς.
Σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα ο κ. Δημήτρης Παρασκευάς αποκαλύπτει πως στους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής είναι να δημιουργηθούν υπαίθρια πάρκινγκ στην πόλη και να περιοριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο.

Η συνέντευξή του κ. Δημήτρη Παρασκευά, αναλυτικά:
• Ποια ζητήματα θέσατε στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών κ. Πουλάκη;
Ζητήσαμε να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών της  ΔΕΣ ΡΟΔΑ . Παρουσιάσαμε και οικονομικά στοιχεία που δείχνουν ότι η επιχείρηση μπορεί να καλύψει τη μισθοδοσία των εργαζόμενων που χρειάζεται και δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο κ. Πουλάκης κατανόησε  ότι υπάρχει ανάγκη για περισσότερο προσωπικό και θα θέσει το ζήτημα στους εκπροσώπους των θεσμών. Τελούμε σε αναμονή της απάντησής του.
• Θα δημιουργηθεί πρόβλημα αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά σας;
Αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά μας θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις προσωπικού με οκτάμηνες συμβάσεις. Δεν καλύπτονται όμως με τον τρόπο αυτό οι ανάγκες της επιχείρησης. Χρειάζεται προσωπικό χειμώνα- καλοκαίρι.  Απασχολούμε τώρα  μόνο  18 οδηγούς με τους οποίους,   δεν μπορούμε να καλύψουμε όλα τα δρομολόγια.  Να μην ξεχνάμε  πως υπάρχουν και τα  μαθητικά δρομολόγια .  Σε καθημερινή βάση δημιουργούνται προβλήματα με τα συγκεκριμένα δρομολόγια και εκφράζονται παράπονα από τους γονείς για  καθυστερήσεις. Ζητούμε την κατανόησή  τους. Πρέπει και εκείνοι να καταλάβουν πως η επιχείρηση με τους λιγοστούς εργαζόμενους  που διαθέτει, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Είναι επιτακτική ανάγκη να προσληφθεί μόνιμο  προσωπικό.
• Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί σας για την ανανέωση του στόλου της επιχείρησης;
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια  καθημερινά είναι  εν κινήσει  30 λεωφορεία της ΡΟΔΑ. Υπήρχαν πολλά οχήματα τα οποία ήταν παροπλισμένα για δύο ή και  τρία χρόνια. Αυτά επισκευάστηκαν. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην αγορά έξι μεταχειρισμένων λεωφορείων. Θα παραληφθούν πιστεύω  μέχρι το τέλος του 2015. Σχεδιάζουμε επίσης  να προχωρήσουμε στην αγορά άλλων έξι λεωφορείων επίσης μεταχειρισμένων  το 2016.  Σταδιακά θα αρχίσουμε να αποσύρουμε τα οχήματα που είναι παλαιάς τεχνολογίας. Υπάρχουν λεωφορεία που είναι ηλικίας 20 ετών.
• Υπάρχουν πόροι για να αγοραστούν άλλα οχήματα;
Με ιδίους πόρους θα αγοραστούν όλα  τα λεωφορεία. Δεν θα προχωρήσουμε σε δανειοδότηση.
• Πώς εξελίχθηκε η σεζόν του 2015 για τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ;
Το 2014 ήταν για την επιχείρηση χρονιά ορόσημο για τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ.  Παρατηρήθηκε τότε αύξηση 20% με 25%  των εσόδων της επιχείρησης  που   ανήλθαν  σε 1.100.000 ευρώ.  Η σεζόν του 2015 ξεκίνησε λίγο μουδιασμένα. Παρατηρήθηκε πτώση της κίνησης  εξαιτίας της πολιτικής  αβεβαιότητας και  των capital controls . Ήταν λίγοι και οι τουρίστες εκείνη την περίοδο στο νησί μας.
Μετά τις 15 Ιουλίου η κίνηση σημείωσε μεγάλη αύξηση. Όταν έκλεισε  η σεζόν  διαπιστώσαμε πως είχαν καλυφθεί κατά πολύ  οι απώλειες που είχαμε στην αρχή. Πήγαμε αρκετά καλά . Θυμίζω ότι το έτος ο 2013 τα κέρδη της επιχείρησης ήταν  650.000 ευρώ.
• Παρατηρήθηκε αύξηση της κίνησης στα δρομολόγια που εκτελούνται στην πόλη ή σε αυτά που γίνονται σε τουριστικές περιοχές;
Είναι σταθερή η κίνηση στα δρομολόγια που εκτελούνται στην πόλη. Μεγάλη αύξηση  παρατηρήθηκε στις αποκαλούμενες τουριστικές  γραμμές, δηλαδή,  από και προς το αεροδρόμιο και προς το Φαληράκι.
• Θα προβείτε σε αυξήσεις των τιμών στα εισιτήρια εξαιτίας της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ;
Υπάρχει σκέψη για αναπροσαρμογή των τιμών κατά 10% αλλά μόνο στις τουριστικές γραμμές. Δεν επιθυμούμε να αυξήσουμε τις τιμές των εισιτηρίων στα δρομολόγια με τα οποία εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του νησιού. Μέχρι τώρα δεν είχαμε προχωρήσει σε αναπροσαρμογές των τιμών. Η επιχείρηση απορρόφησε  όλες  τις   αυξήσεις του ΦΠΑ.
• Παρατηρείτε αύξηση της  κίνησης και στα δρομολόγια της πόλεως, δηλαδή οι κάτοικοι άρχισαν να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα λεωφορεία;
Με την οικονομική κρίση, τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, την έλλειψη χώρων στάθμευσης και το κυκλοφοριακό οι κάτοικοι του νησιού άρχισαν να αλλάζουν νοοτροπία και να στρέφονται στις αστικές συγκοινωνίες. Υπάρχει  δηλαδή ζήτηση. Για το λόγο αυτό και εμείς σχεδιάζουμε να προχωρήσουμε σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων.
• Ποιες είναι οι  αλλαγές που θα γίνουν  στα δρομολόγια;
Προχωρήσαμε στο  σχεδιασμό  νέων δρομολογίων  σε συνεργασία με το τμήμα κίνησης. Διαπιστώσαμε πως υπάρχουν συνοικίες που δεν εξυπηρετούνται από τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ.  Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουμε να δοκιμάζουμε τα νέα δρομολόγια. Θα εξετάσουμε το χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων,  το κόστος που θα έχουν και τα έσοδα της ΡΟΔΑ από αυτά.  Επιδιώκουμε να εξυπηρετούνται σωστά  οι επιβάτες  και να μην ταλαιπωρούνται και οι οδηγοί. Για την  πόλη χρειάζονται ευέλικτα δρομολόγια που θα εκτελούνται γρήγορα  και θα καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
• Αναφερθήκατε στο  κυκλοφοριακό πρόβλημα και στην έλλειψη χώρων στάθμευσης. Υπάρχουν σκέψεις να περιοριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλεως και να εξυπηρετούνται οι οδηγοί από τη ΡΟΔΑ;
Αυτό περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής. Ο δήμαρχος κ.  Φώτης Χατζηδιάκος  έχει αναφέρει αρκετές φορές ότι θέλει να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία στο κέντρο.  Σχεδιάζεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης στην πόλη.  Σε αυτά θα αφήνουν οι οδηγοί τα αυτοκίνητά τους και θα μεταφέρονται  στο κέντρο με τα λεωφορεία της  ΔΕΣ ΡΟΔΑ.  Το αντίτιμο του εισιτηρίου θα είναι σχετικά μικρό.  Η αρχή μπορεί να γίνει από το επόμενο καλοκαίρι με τη δημιουργία χώρου  στάθμευσης στην Ακαντιά. Αν υπάρξει ενδιαφέρον από  ιδιώτες -επενδυτές θα δημιουργηθούν μέχρι το τέλος του 2016 και άλλοι χώροι στάθμευσης οχημάτων στην πόλη. Δεν πιστεύω ότι θα υπάρξουν οδηγοί που θα θέλουν να ταλαιπωρούνται για ώρες καθημερινά αναζητώντας θέσεις στάθμευσης στην πόλη όταν θα υπάρχουν πάρκινγκ περιμετρικά  και λεωφορεία για την εξυπηρέτησή τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου