Ένα από τα δημοφιλή εργαλεία μάρκετινγκ είναι η λεγόμενη «διαχείριση της εικόνας» (imagery management) που χρησιμοποιείται κατά κόρον από πολιτικά κόμματα στο εξωτερικό. Σε αυτό το δημοφιλή εργαλείο που αποτελεί και ασφαλή οδηγό για το «πολιτικό μάρκετινγκ» επιλέγει η ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας ώστε να ενισχύσει την εικόνα του κόμματος προς την κοινωνία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται για λίφτινγκ στην αξιωματική αντιπολίτευση.
Αυτό το εργαλείο είχε χρησιμοποιηθεί εκτενώς για πρώτη φορά στις ΗΠΑ από τον Ρούσβελτ και τους συμβούλους του προκειμένου να πείσει τους ψηφοφόρους ότι ήταν σε θέση να περπατήσει, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ανάπηρος. Αυτή τη στιγμή, η Ν.Δ.αν και προηγείται σημαντικά του ΣΥΡΙΖΑ _αυτό το επιτυγχάνει κυρίως λόγω της δημοσκοπικής κατάρρευσης του κόμματος που ηγείται ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας_ παραμένει ένα κόμμα «τοξικό» για την κοινωνία λόγω του πρότερου κυβερνητικού παρελθόντος.
Ο κ. Μητσοτάκης αυτή τη στιγμή, αναδεικνύεται ως το ισχυρό χαρτί της Ν.Δ. καθώς προηγείται σημαντικά έναντι του κ. Τσίπρα στο ερώτημα περί δημοφιλίας, αλλά η εικόνα του κόμματος προς την κοινωνία δεν είναι αυτή που θα ήθελε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ο ίδιος φέρεται να αναγνωρίζει τα προβλήματα, αν και δεν δέχεται τον όρο περί τοξικότητας και ετοιμάζεται λίαν συντόμως να προβεί σε στοχευμένες αλλαγές και στην Κ.Ο.και στο κόμμα, τόσο σε επίπεδο συντονιστών και κυρίως τομεαρχών, αλλά και στο πεδίο της επικοινωνιακής ομάδας της Ν.Δ.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», υπάρχουν εισηγήσεις και φαίνεται ότι πλέον έχει προβάδισμα _είχε ακουστεί και το όνομα της Νίκης Κεραμέως_ να αναλάβει εκπρόσωπος του κόμματος ο Βασίλης Κικίλιας που έως σήμερα είναι συντονιστής της Ν.Δ.για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής.
Για τον βουλευτή Α΄ Αθηνών υπάρχει άριστη εικόνα στην ηγεσία της Ν.Δ.και οι έως σήμερα παρουσίες του τόσο στη Βουλή όσο και στα ΜΜΕ κρίνονται ως άκρως ικανοποιητικές και ο τρόπος που τοποθετείται θεωρείται πως ταιριάζει στη νέα εικόνα που θέλει να παρουσιάσει η αξιωματική αντιπολίτευση, μετά και τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Εξάλλου για την ηγεσία θεωρείται κρίσιμο να αλλάξει περαιτέρω, η εικόνα του κόμματος σε επίπεδο επικοινωνιακό, ενώ μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα, όπως λένε πάρα πολλοί βουλευτές, αλλά και εντός της Πειραιώς, η τοποθέτηση δυο νέων σε ηλικία αναπληρωτών της Σοφίας Ζαχαράκη και του Κώστα Κυρανάκη.
Η ενδεχόμενη προώθηση του κ. Κικίλια στη θέση του εκπροσώπου τύπου θα σημάνει και την μετακίνηση του Γιώργου Κουμουτσάκου σε άλλο πόστο, πιθανότατα αυτό του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του κόμματος. Μια τέτοια κίνηση θα αναδιατάξει και την ομάδα των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της Ν.Δ., την οποία σήμερα απαρτίζουν η κυρία Κεραμέως και οι Νίκος Δένδιας και Γιάννης Βρούτσης.
Ο κ. Μητσοτάκης είχε αποφασίσει εδώ και καιρό να προβεί σε αλλαγές, αλλά για διάφορους λόγους που σχετίζονταν με την πολιτική συγκυρία, ανέβαλε το λίφτινγκ, παρά το γεγονός ότι αναγνώριζε τα σοβαρά προβλήματα εσωκομματικής δυσλειτουργίας.
Ως εκ τούτου, και με τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης, η ανασυγκρότηση της Κ.Ο.και του κόμματος ήταν μονόδρομος για τον ίδιο, καθώς στις δημοσκοπήσεις αν και ο κ. Μητσοτάκης έχει θετική εικόνα σε μεγάλο βαθμό, το κόμμα παραμένει καθηλωμένο στη συνείδηση των πολιτών και δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τη λειτουργία του.
Αυτό έχει άμεση σχέση και με τα πρόσωπα που την εκπροσωπούν, βουλευτές και συντονιστές και τομεάρχες που τις περισσότερες φορές περιορίζονται απλά στην κίνηση να εκδώσουν μια τυπική ανακοίνωση για θέματα που παρακολουθούν, απλά για να φανούν ότι είναι συνεπής στα αντιπολιτευτικά τους καθήκοντα.
Παρά το γεγονός ότι από το επιτελείο του κ. Μητσοτάκης τηρούν χαμηλούς τόνους και δεν συζητούν το θέμα, το κλίμα είναι αρνητικό για αρκετούς τομεάρχες και 1 – 2 συντονιστές, ενώ προβληματισμός υπάρχει και για την εικόνα της Ν.Δ.στη Βουλή.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ανεξάρτητα από τις κοινοβουλευτικούς αλλαγές (σε επίπεδο κοινοβουλευτικών εκπροσώπων, συντονιστών και τομεαρχών) ο κ. Μητσοτάκης φέρεται έτοιμος _δεν το έχει αποφασίσει ακόμα_ να θέσει και ασυμβίβαστο μεταξύ γραμματέων του κόμματος και υποψηφίων βουλευτών ώστε να μην πριμοδοτούνται και δημιουργούνται εντάσεις σε πολλούς νομούς.
Ο κ. Μητσοτάκης δίνει μεγάλη σημασία στην αλλαγή της εικόνας της ΝΔ στην κοινωνία και κυρίως αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να παρουσιάσει το κόμμα μια αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση που θα πείσει τους πολίτες. Οι αλλαγές είναι μονόδρομος, καθώς υπάρχει η … «μαύρη τρύπα», δηλ. ότι η ΝΔ θεωρείται ένα φθαρμένο πολιτικό προϊόν και μια γηρασμένη παράταξη που εξακολουθεί και έχει αντικειμενικό πρόβλημα διείσδυσης στους κεντρογενείς ψηφοφόρους.
Στη σκιά αυτών των πληροφοριών, ο πρόεδρος της Ν.Δ.που περιοδεύει από σήμερα σε Ρέθυμνο και Χανιά, απ’ όπου το αίτημα για εκλογές θα είναι κυρίαρχο.
ΒΗΜΑ