Δεν εφαρμόστηκε τελικά στη Ρόδο η αναστολή της 24ωρης λειτουργίας του αεροδρομίου, κατά τη χειμερινή περίοδο. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης μεταξύ της Fraport, της ΥΠΑ και της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ/Hellenic Slot Coordination Authority) αποφασίστηκε να μην εφαρμοστεί το μέτρο αυτό στη Ρόδο, όπως και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Στόχος της αναστολής της 24ωρης λειτουργίας θα ήταν η εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας κατά τις ώρες που δεν εκτελούνται ούτως ή άλλως πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο της Ρόδου.
Συγκεκριμένα σχεδιαζόταν το ΔΙΑΓΟΡΑΣ να παραμένει κλειστό από τις 23.30 έως και τις 4.30 την περίοδο από 29 Οκτωβρίου 2017 έως και 24 Μαρτίου 2018. Πηγές της Fraport έκαναν λόγο για μία γραφειοκρατικού χαρακτήρα διαδικασία, που είναι συνηθισμένη σε πολλά αεροδρόμια ανά τον κόσμο. Αυτό το μέτρο δεν θα επηρέαζε σε καμία περίπτωση το πτητικό έργο. Στην περίπτωση που προέκυπτε ανάγκη να εκτελούνται πτήσεις κατά τις ώρες που θα παρέμενε κλειστό το αεροδρόμιο, θα προσαρμοζόταν ανάλογα το ωράριο λειτουργίας. Τελικά όπως φαίνεται, δεν κρίθηκε απαραίτητη η αναστολή της 24ωρης λειτουργίας του ΔΙΑΓΟΡΑΣ.
Ξεκινούν τα έργα
Στο μεταξύ, ξεκινούν τα έργα για την ανακαίνιση του αεροδρομίου. Ήδη στο εσωτερικό του αεροδρομίου και εξωτερικά, έχουν κλείσει κάποιοι χώροι και έχει τοποθετηθεί σχετική σήμανση.
Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από τον νέο τερματικό σταθμό και το διάδρομο αποπροσγείωσης. Η κατασκευαστική δραστηριότητα θα γίνεται πλέον αντιληπτή στο επιβατικό κοινό, χωρίς ωστόσο να δημιουργείται όχληση. Όπως είχαν δεσμευθεί τα στελέχη της FRAPORT Greece με τη λήξη της τουριστικής περιόδου και την αποχώρηση των τελευταίων πτήσεων τσάρτερ την περασμένη Κυριακή, ξεκινούν οι εργασίες ανακαίνισης οι οποίες θα διακοπούν λίγο πριν την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις παρεμβάσεις στον νέο τερματικό σταθμό, στην πτέρυγα δηλαδή απ’ όπου αναχωρούν οι επιβάτες των τσάρτερ, αυτές αφορούν στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων check in. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αεροδρομίου με μοντέρνες υποδομές και υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών.
Θα εγκατασταθεί συγκεκριμένα ένα μοντέρνο σύστημα διαχείρισης αποσκευών που θα εξυπηρετεί απόλυτα τον επιβάτη, ο οποίος πλέον δεν θα υποχρεούται να περνά ο ίδιος τις αποσκευές του από τα μηχανήματα xray. Η όλη διαδικασία θα εκτελείται πλέον αυτόματα, όπως σε όλα τα σύγχρονα αεροδρόμια της Ευρώπης με τον ταξιδιώτη να μην ταλαιπωρείται όπως πριν.
Παράλληλα με τον νέο τερματικό σταθμό, θα προχωρά η διαδικασία της αναδιοργάνωσης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών. Στόχος είναι να αυξηθεί η χωρητικότητα του αεροδρομίου ώστε να μπορούν να φιλοξενούνται όσο το δυνατόν περισσότερα αεροσκάφη. Σε δεύτερο επίπεδο θα γίνει η συντήρηση του διαδρόμου αποπροσγείωσης, για την αντιμετώπιση προβλημάτων, όπως η καθίζηση που σημειώθηκε λίγες μέρες πριν και ήταν αιτία να κλείσει για λίγη ώρα το αεροδρόμιο και να μην εκτελούνται πτήσεις.
Τα κύρια κατασκευαστικά έργα περιορίζονται ωστόσο στο νέο τερματικό σταθμό και στο διάδρομο αποπροσγείωσης. Σημειώνεται ότι συνολικά την επόμενη τετραετία η Fraport θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, των οποίων έχει αναλάβει τη διαχείριση.
Μετά και το πρόσφατο περιστατικό με τον τραυματισμό αδέσποτων σκυλιών που περιφέρονταν στο διάδρομο αποπροσγείωσης κατά την απογείωση αεροσκάφους, θα ελεγχθεί εκ νέου η περίφραξη, η οποία σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα. Θα ελεγχθεί ωστόσο η πρόσβαση αδέσποτων ζώων στην πίστα του αεροδρομίου μέσω των αποστραγγιστικών έργων.