Τοπικές Ειδήσεις

Ολοκλήρωση και αποτίμηση του προγράμματος Εrasmus KA220 “STEM and Gaming Aims for a Meaningful Educational Success – STEM & GAMES” στην Ισπανία

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εrasmus KA220 “STEM and Gaming Aims for a Meaningful Educational Success – STEM & GAMES” στην πόλη Villena της Ισπανίας από 26 έως 27 Οκτωβρίου 2023. Επρόκειτο για μία ιδιαίτερα εποικοδομητική συνεργασία που έδωσε σε όλους – για μία ακόμη φορά – την ευκαιρία να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους μεστοί από εμπειρίες και νέες γνώσεις.

Η συνάντηση διεξήχθη στο σχολείο I.E.S. HERMANOSAMOROS με συμμετοχή του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου. Στη συνάντηση, συμμετείχαν συνολικά αντιπρόσωποι οκτώ οργανισμών από την Ελλάδα, την Κροατία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Λιθουανία. Η διάρκεια του προγράμματος εκτείνεται στα δύο έτη, ενώ η συγκεκριμένη αποστολή στην Ισπανία αποτέλεσε και την τελευταία συνάντηση, με την οποία ολοκληρώνεται η πορεία του προγράμματος.

Κατά τα δύο χρόνια κοινών δράσεων, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα στόχευσαν σε μία σειρά από δραστηριότητες, που θα επωφελήσουν μελλοντικά το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αρχικά, δημιούργησαν υλικό (σενάρια μαθημάτων) STEM & Gamification, που εφαρμόστηκε από τους εκπαιδευτικούς κατά τη διδασκαλία, οι οποίοι σε πρότερη φάση επιμορφώθηκαν σε αντίστοιχες εναλλακτικές τεχνικές εμπλουτισμού της διδασκαλίας.

Στο ίδιο πλαίσιο,αξιοποίησαν το υλικό STEM & Gamification, με σκοπό τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την αποφυγή της σχολικής διαρροής μέσω της ενίσχυσης της συνεργασίας, της ομαδικότητας, της ευγενούςάμιλλας, της εργατικότητας και της κριτικής σκέψης. Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε εξίσου στην καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμπεριφορών σχετικά με το σχολείο, τις θετικές επιστήμες και τις δραστηριότητες STEM αλλά και στο κρίσιμο ζήτημα της σύνδεσης των σχετικών σχολικών θεωρητικών γνώσεων με την καθημερινή γνώση και πολλές πρακτικές εφαρμογές.

Στην συνάντηση στη Villena της Ισπανίας παρουσιάστηκε το συνολικό εγχειρίδιο-οδηγός που δημιουργήθηκε από τους συμμετέχοντες οργανισμούς για την εισαγωγή του STEM και της παιχνιδοποίησης στην εκπαίδευση και η εφαρμογή εικονικού δωματίου απόδρασης (escape room)για κινητά τηλέφωνα με γρίφους από τα πεδία STEM, που αποτελούν τα δυο παραδοτέα του προγράμματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δυο παραδοτέα του προγράμματος είναι διαθέσιμα στα αγγλικά, στα ελληνικά, στα ιταλικά, στα γερμανικά, στα ισπανικά, στα λιθουανικά και στα κροατικά. Επίσης, συζητήθηκαν προτάσεις για την τελική πολλαπλασιαστική εκδήλωση διάχυσης του σχεδίου, για εκδηλώσεις διάχυσης στις χώρες των συμμετεχόντων οργανισμών, όπως και θέματα σχετικά με την τελική αποτίμηση και αξιολόγηση του σχεδίου.

Συνολικά, και αυτή η συνάντηση έληξε με θετικό πρόσημο, καθώς όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία μέσα από τη διάδραση και τη γόνιμη ανταλλαγή ιδεών να εξοικειωθούν με νέους τρόπους διδασκαλίας που μελλοντικά θα καταστήσουν ακόμα πιο εποικοδομητική τη συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπρόσωποι των σχολείων στο σύνολό τους θα αναλάβουν, μετά την επιστροφή τους, τη διάχυση όλων των νέων καλών πρακτικών που έμαθαν στους λοιπούς συναδέλφους, ώστε να επωφεληθεί η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου