Σε απόγνωση οι φοροτεχνικοί και λογιστές που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον όγκο δουλειάς. Όλες οι πλατφόρμες στήριξης μέτρων κατά του κορωνοϊού που έχει ανακοινώσει και έχει θέσει σε λειτουργία η κυβέρνηση περνούν μέσα από τα λογιστικά γραφεία και τους υπολογιστές τους, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να απευθύνονται ακόμη και για το παραμικρό στο λογιστή τους.
Τα λογιστικά γραφεία μετά βίας προλαβαίνουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και στις απαιτήσεις των πελατών τους μέσα στις ασφυκτικές προθεσμίες που έχουν τεθεί με αποτέλεσμα οι λογιστές να οδηγούνται σε απόγνωση, αφού δέχονται πολύ συχνά αιτήματα που δεν ανήκουν απαραίτητα στις αρμοδιότητές τους. Ακόμη και την συμπλήρωση φόρμας μετακίνησης ζητούν από λογιστικά γραφεία Ροδίτες!
«Όντως, όλα αυτά τα μέτρα στήριξης και ενίσχυσης που έχουν λάβει τα υπουργεία λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού-επιδόματα, αναστολή εργασίας κλπ-συνδέονται με την πλατφόρμα του taxisnet. Μου έχουν ζητήσει ακόμη και την έκδοση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας, ενώ δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος. Μπορεί κανείς να την εκτυπώσει γρήγορα και απλά στο σπίτι του. Βέβαια, είναι γεγονός ότι δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Εμείς εξυπηρετούμε καθένα και ανταποκρινόμαστε πάντα σε κάθε ανάγκη. Αυτό όμως συνεπάγεται περισσότερες εργατοώρες για τα γραφεία μας, πέραν του αντικειμένου μας. Και βέβαια δεν γνωρίζουμε από αργίες και Κυριακές. Συχνά οι καταληκτικές ημερομηνίες για την υποβολή αιτήσεων τυχαίνει να είναι Κυριακή», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΛΦΕΕ Ρόδου, Σπύρος Σπυρόπουλος για το φόρτο εργασίας των λογιστικών γραφείων και συμπλήρωσε:
«Εκπλησσόμαστε όμως κάθε φορά από αιτήματα που δεχόμαστε. Πελάτης μου χρειάστηκε βεβαίωση τζίρου, επειδή ήθελε να ταξιδέψει η κόρη του από τη Γερμανία στη Ρόδο και ζητούσαν τη συγκεκριμένη βεβαίωση οι Γερμανοί. Όπως βλέπετε, όλα τα περίεργα αιτήματα καταλήγουν σε εμάς. Ευτυχώς, μεγάλο τμήμα της δουλειάς μας μπορούμε να διεκπεραιώσουμε ηλεκτρονικά, πέρα από τη συγκέντρωση των τιμολογίων, που είτε παραλαμβάνουμε από τον πελάτη, είτε φέρνει ο πελάτης σε εμάς. Αυτό το πρόβλημα θα λυνόταν, εάν είχαν εφαρμοστεί τα ηλεκτρονικά τιμολόγια».
Ο κ. Σπυρόπουλος τονίζει ότι οι λογιστές-φοροτεχνικοί αυτό που αναμένουν ως ένδειξη αναγνώρισης του έργου τους είναι η έγκριση της τροπολογίας που θα τους κατοχυρώνει το δικαίωμα στην ασθένεια. Όπως είναι γνωστό, ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Ιωάννης Παππάς, έπειτα από σύσκεψη μέσω του διαδικτύου με την Διοίκηση της ΕΛΦΕΕ Ρόδου και τον πρόεδρο της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. κ. Βασίλη Καμπάνη, συμμετείχε στην κατάθεση πρότασης τροπολογίας προκειμένου επιτέλους και ο λογιστής φοροτεχνικός να μπορεί να παρέχει στον εαυτό του κάθε φροντίδα όταν ασθενεί λόγω κορωνοϊού, έχοντας έτσι την δυνατότητα να απέχει από τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η οποία όμως απορρίφθηκε για «τεχνικούς» λόγους. «Πρόκειται για ένα αίτημα ετών.
Συνάδελφοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν κάποια σοβαρή ασθένεια και αδυνατούν να ανταποκριθούν σε πάγιες υποχρεώσεις και να είναι τυπικοί στις καταληκτικές ημερομηνίες, έρχονται αντιμέτωποι με μεγάλα πρόστιμα επειδή δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμά μας στην ασθένεια. Αυτό ζητούμε να αλλάξει προκειμένου επιτέλους και ο λογιστής φοροτεχνικός να μπορεί να παρέχει στον εαυτό του κάθε φροντίδα όταν ασθενεί, έχοντας έτσι την δυνατότητα να απέχει από τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο κ. Σπυρόπουλος.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός άργησε 20 χρόνια…
Ο κ. Μιχαήλ Μιχαήλ, μέλος του Δ.Σ. του τοπικού παραρτήματος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και επίσης μέλος της Συνέλευσης των Αντιπροσώπων του ΟΕΕ, δήλωσε ότι η μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που ακολουθεί το Δημόσιο έγινε «απότομα» και δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στους ρυθμούς αυτούς οι πολίτες, με αποτέλεσμα τα λογιστικά γραφεία να αναλάβουν την τύχη αυτού του εγχειρήματος. «Ο όγκος δουλειάς είναι δυσβάστακτος για το λογιστικό επάγγελμα.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός καλώς έγινε αυτό το χρόνο. Έπρεπε όμως αυτό το βήμα να είχε γίνει εδώ και 20 χρόνια. Αυτή η απότομη μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό πέρασε από το χέρια των λογιστών. Ο μέσος πολίτης δεν έχει καμία, ή τουλάχιστον έχει ελάχιστη εξοικείωση με την τεχνολογία και την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Για το παραμικρό απευθύνονται στα λογιστικά γραφεία, ακόμη και για την εγγραφή των παιδιών τους στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Ακόμη και βεβαιώσεις μετακίνησης περνούν από τα λογιστικά γραφεία», είπε ο κ. Μιχαήλ.