Αλλάζουν τα δεδομένα στον κλάδο των ταξί μετά την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να χορηγήσει άδειες για αλλαγές σε εξαθέσια και εννιαθέσια οχήματα.
Η απόφαση έρχεται να ικανοποιήσει σχετικό αίτημα του κλάδου, που έγινε δεκτό:
«Ένα από τα αιτήματα μας ήταν να επιτρέψει το υπουργείο και σ’ εμάς, να διαθέτουμε εξαθέσια και εννιαθέσια οχήματα.
Αυτό τελικά έγινε δεκτό και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι αφού στη δική μας περιοχή (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) θα υπάρχουν τέτοια οχήματα. Θα γίνει αντικατάσταση των οχημάτων (με τις υπάρχουσες άδειες) ενώ θα υπάρχει και ταξίμετρο, κανονικά.
Είναι μια πολύ καλή εξέλιξη και θα μας βοηθήσει να δουλέψουμε και να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό από τους παράνομους που το κάνουν συστηματικά.
Όλες τις λεπτομέρειες, τα τιμολόγια κ.λπ. θα τις συζητήσουμε και θα τις αποφασίσουμε σύντομα. Από εκεί και πέρα, θα προωθήσουμε τις αποφάσεις μας στο υπουργείο προκειμένου να εκδοθούν και οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις.
Φυσικά, δεν θα μπορούμε να τα πάρουμε όλοι. Το υπουργείο θα θέσει κάποια ποσόστωση δηλαδή στα 400 οχήματα ταξί τα 100-200, θα αλλάξουν και θα γίνουν εξαθέσια ή εννιαθέσια.
Δυστυχώς, η παρανομία με τους ιδιώτες που χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα υπάρχει στη Ρόδο και εμφανίσθηκε από το 2012. Εμείς, προσπαθούμε να είμαστε νόμιμοι, καλούμε την αστυνομία σε πολλές περιπτώσεις κι έχουμε περιορίσει το φαινόμενο –αλλά παραμένει.
Σε μία συνάντηση που είχαμε με τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο για το θέμα αυτό, η πρότασή του ήταν ότι έπρεπε να είναι ακόμη περισσότερα στον αριθμό, ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και να αποφεύγονται οι ουρές και η ταλαιπωρία του κόσμου.
Συνεπώς, θα βοηθήσει στην εξυπηρέτηση των ξένων επισκεπτών μας κυρίως στους καλοκαιρινούς μήνες στην περιοχή μας που είναι τόσο τουριστική», όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόσης Καστανίδης.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ Uber
Ερωτηθείς σχετικά με την εταιρεία – πλατφόρμα Uber που εκτελεί μεταφορικό έργο σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου, ο κ. Καστανίδης επικαλέσθηκε μία πρόσφατη απόφαση των Βρυξελλών, κατά την οποία, η εταιρεία έλαβε εντολή να σταματήσει την προσφορά της κύριας υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών στις Βρυξέλλες –μόλις πριν από μία εβδομάδα.
Η κυβέρνηση του Βελγίου συμφώνησε σε μια μεταρρύθμιση του κλάδου των ταξί και ιδιωτικών αυτοκινήτων της περιοχής, μόλις μια ημέρα αφότου ένας δικαστής διέταξε την Uber να σταματήσει σχεδόν πλήρως τις δραστηριότητές της στις Βρυξέλλες.
Μάλιστα, το Εφετείο των Βρυξελλών αποφάσισε ότι η απαγόρευση του 2015 σε ιδιώτες που προσφέρουν υπηρεσίες ταξί ισχύει και για επαγγελματίες οδηγούς.
Η Uber είπε ότι η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με τις ψηφιακές και πράσινες φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η εταιρεία δίνει νομικές «μάχες» σε όλη την Ευρώπη για τον τρόπο με τον οποίο απασχολεί οδηγούς και, όπως αναφέρει, συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για τα ταξί.
«Η εταιρεία αυτή δεν μπορεί να δουλέψει με δικά της ταξί. Μπορεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα μόνον ως διαμεσολαβητής. Η απόφαση των Βρυξελλών όμως, αλλάζει πλέον τα δεδομένα…» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καστανίδης.
Σχολιάζοντας την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν (και ενόψει της γενικής συνέλευσης του Συλλόγου Ταξί στην Ρόδο την επόμενη εβδομάδα) ο κ. Καστανίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του, αν και όπως τόνισε οι μήνες που δούλεψαν οι συνάδελφοί του ήταν λίγοι:
«Η σεζόν του 2021 που πέρασε ήταν καλή για τον κλάδο μας. βέβαια, ήταν σύντομη, αφού ξεκίνησε από τις 10 Ιουλίου κι έπειτα. Παρ όλα αυτά, είμαστε ικανοποιημένοι καθώς καταφέραμε να συγκεντρώσουμε απόθεμα για να περάσουμε τους δύσκολους μήνες του χειμώνα. Εάν η επόμενη τουριστική σεζόν πάει καλά, θα μπορέσει και ο δικός μας κλάδος να ανακάμψει. Για μία περίοδο, η ζήτηση ήταν τεράστια.
Εμείς περιμένουμε να ξεκινήσουμε ξανά από το τέλος του επόμενου Μαρτίου. Θέλουμε όμως να ευχαριστήσουμε όλους τους τοπικούς φορείς και παράγοντες για την δουλειά που έκαναν, αφού τα φετινά αποτελέσματα στον τουρισμό, δεν ήρθαν από μόνα τους. Ο κλάδος μας, τους ευχαριστεί όλους κι ελπίζουμε για ένα καλύτερο επόμενο έτος…»