Από την ερχόμενη Δευτέρα ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις των εμπορικών καταστημάτων όλης της χώρας, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος, τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων μετά την έκπτωση.
Οι επικείμενες εκπτώσεις, σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, «έχουν ιδιαίτερη σημασία για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν αναθέρμανση της κίνησης, έτσι ώστε να αποφύγουν τις δυσμενείς παρενέργειες της αναδουλειάς. Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν όσο αυτό είναι οικονομικά δυνατόν, τις πλέον συμφέρουσες τιμές των ειδών αυτών που πραγματικά έχουν ανάγκη. Οι έμποροι, θα προσπαθήσουν να δελεάσουν τους καταναλωτές με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων έτσι ώστε να αναστρέψουν έστω και προσωρινά το υποτονικό κλίμα της αγοράς».
Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας, με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, συμβουλεύει τους καταναλωτές:
– Να ιεραρχήσουν τις αγορές τους με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
– Να κάνουν επισταμένη σύγκριση τιμών και ποιότητας, ιδιαίτερα πριν από την έναρξη των εκπτώσεων για να διαπιστώνουν εάν από την έναρξή τους εμπεριέχουν έκπτωση.
– Να καταρτίσουν λίστα με τα απαραίτητα είδη.
– Να διαχωρίσουν το θέλω από το χρειάζομαι.
– Να μην αγοράζουν βεβιασμένα, γιατί κερδισμένοι καταναλωτές θα είναι αυτοί που η αγοραστική τους συμπεριφορά θα είναι πέρα του δέοντος ορθολογική.
– Οι καταναλωτές δεν πρέπει να βιάζονται καθώς οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξουν τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό τους.
– Να ενημερώνονται για τις αλλαγές των ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
– Να ζητάνε αποδείξεις, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
– Να ζητάνε πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζουν με δόσεις.
– Nα καταγγέλλουν οτιδήποτε «στραβό» πέφτει στην αντίληψή τους στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520) εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για παραπλανητικές – πλασματικές εκπτώσεις.