Συνεντεύξεις

Σπύρος Δεληγιάννης: Εχουμε ως ορόσημο την 1η Μαρτίου για την έναρξη της τουριστικής σεζόν

Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρξει μία πρώτη εικόνα όσον αφορά στο πτητικό έργο, δηλώνει σε συνέντευξή του προς τη «δ», ο αερολιμενάρχης Ρόδου, κ. Σπύρος Δεληγιάννης, ο οποίος έχει συμπληρώσει περισσότερα από 35 χρόνια στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έχοντας βιώσει από πρώτο χέρι την ανάπτυξη των τουριστικών ροών προς τη Ρόδο, στις καλές και στις πιο δύσκολες στιγμές του τουρισμού.
«Το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι μια από τις μεγαλύτερες μονάδες της Υπηρεσίας μας με ένα πολύ σύνθετο έργο. Όλοι οι εμπλεκόμενοι, δημόσιο και ιδιωτικός τομέας, είναι άριστοι επαγγελματίες, με αποτέλεσμα ένα δύσκολο έργο να εκτελείται χωρίς σοβαρά προβλήματα, αλλά πάνω από όλα να παρουσιάζουμε έναν από τους υψηλότερους δείκτες ασφάλειας και στον εναέριο χώρο αλλά και στο έδαφος», αναφέρει ο κ. Δεληγιάννης σχετικά με το πόσο νευραλγικός μπορεί να είναι ο ρόλος του αερολιμενάρχη.
• Κύριε Δεληγιάννη, ο αερολιμένας της Ρόδου προσέλκυσε 1,4 εκατ. ξένους επισκέπτες, παρά τη συνεχιζόμενη πανδημία του κορωνοϊού. Πώς θα χαρακτηρίζατε την περσινή σεζόν σε σύγκριση με την προηγούμενη και συγκριτικά με τις εποχές προ κορωνοϊού;
Ήταν μια πολύ δύσκολη σεζόν, δυσκολότερη από το 2020 διότι τότε ξέραμε ότι υπήρχε μια σχεδόν καθολική απαγόρευση ταξιδιών και αυτό δεν μας άφηνε πολλά περιθώρια, ήταν μια κατάσταση που έπρεπε να ζήσουμε και στη συνέχεια να επιβιώσουμε. Το 2021 ήταν και αυτή μια δύσκολη χρονιά με την έννοια ότι υπήρχαν πολλά προβλήματα με τις συνεχείς και ανανεωμένες απαγορεύσεις που επέβαλλαν διάφορες χώρες στους κατοίκους τους.
Υπήρχε μια συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά ο παράγων πανδημία δεν μας καθησύχαζε ως προς την εξέλιξη της κίνησης, με την μεγαλύτερη ανησυχία να στρέφεται προς την αγορά της Βρετανίας, η οποία άργησε χαρακτηριστικά να ξεκινήσει. Στο τέλος βέβαια είχαμε αυτό το θεαματικό αποτέλεσμα, το οποίο ήταν απόρροια πολλών παραγόντων με πρωταρχικό την εικόνα που δώσαμε σαν προορισμός το 2020.
Η πανδημία δεν αφήνει πολλά περιθώρια σύγκρισης διότι πολλές χώρες, παραδοσιακοί προορισμοί διακοπών, ήταν κλειστοί ή με απαγορεύσεις από τις χώρες τροφοδότες του τουριστικού προϊόντος.
• Ποιες ήταν το 2021 οι χώρες με τις περισσότερες πτήσεις και τις υψηλότερες πληρότητες στα αεροσκάφη;
Παραδοσιακά η Γερμανία και ακολούθησε η Αγγλία.
• Ποια είναι η εικόνα που έχετε για το 2022; Πότε ξεκινούν οι πτήσεις τσάρτερ;
Δεν έχω ακόμα εικόνα, διότι κατά τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν έχουμε πολλές εκπαιδεύσεις και ανανεώσεις ειδικοτήτων/ πιστοποιήσεων, επανεξέταση όλων των προβλημάτων που παρουσιάσθηκαν κατά τη θερινή περίοδο και πολλές ασκήσεις, για να μετρήσουμε την ανταπόκριση του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του συστήματος σε ένα πιθανό πρόβλημα.
Εμείς έχουμε σαν ορόσημο την 1η Μαρτίου, όπως έχουν γίνει οι εξαγγελίες, και θεωρούμε ότι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα έχουμε μια αρχική ενημέρωση όσον αφορά το πτητικό έργο.
• Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει την ευθύνη της ασφάλειας των πτήσεων και των επιβατών. Πόσο δύσκολος είναι ο ρόλος σας;
Το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι μια από τις μεγαλύτερες μονάδες της Υπηρεσίας μας με ένα πολύ σύνθετο έργο.
Έργο που απαρτίζεται από τα τμήματα Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, το τμήμα Αερολιμενικών, το τμήμα Ηλεκτρονικών, Τηλεπικοινωνιακών, Τεχνικής Συντήρησης και το τμήμα Διοικητικού Οικονομικού.
Το κάθε τμήμα έχει τη δικιά του, κατά νόμο δομή, με πολλαπλές ευθύνες και καθήκοντα.
Για όλα αυτά τα επιμέρους τμήματα, η Υπηρεσία με τίμησε με το να μου αναθέσει τη διοίκηση. Έχω την τύχη να συνεργάζομαι με άριστους επαγγελματίες, γνώστες του αντικειμένου τους, και με ανθρώπους που έχουν αποδείξει το αμέριστο ενδιαφέρον τους για το αεροδρόμιο.
Όμως πέρα από τα καθήκοντα λειτουργίας της ΥΠΑ, ο ομιλών έχει και την ευθύνη συνεργασίας αφενός μεν με τον «Φύλακα-Άγγελο» μας, το Πυροσβεστικό Σώμα, αφετέρου δε την ΕΜΥ, το Αστυνομικό Τμήμα, αλλά και με το Τελωνείο, δηλαδή τους φορείς του δημοσίου.
Έχουμε μια άριστη συνεργασία με τη διαχειρίστρια εταιρεία, FRAPORT, καθώς επίσης και με όλους τους υπόλοιπους Ιδιωτικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο και έχουν σχέση με το πτητικό έργο, διότι όλοι μας έχουμε έναν κοινό σκοπό, την εύρυθμη και άριστη λειτουργία του αεροδρομίου, προς όφελος των επισκεπτών μας.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι, δημόσιο και ιδιωτικός τομέας, είναι άριστοι επαγγελματίες, με αποτέλεσμα ένα δύσκολο έργο να εκτελείται χωρίς σοβαρά προβλήματα, αλλά πάνω από όλα να παρουσιάζουμε έναν από τους υψηλότερους δείκτες ασφαλείας και στον εναέριο χώρο αλλά και στο έδαφος.
• Έχετε πάνω από 35 χρόνια στην Υπηρεσία. Πώς έχετε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια την τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου;
Κάθε καινούρια χρονιά είναι ένα νέο ξεκίνημα. Σαν υπάλληλος αλλά και σαν αερολιμενάρχης έχω βιώσει πολλές καταστάσεις, δύσκολες, επικίνδυνες, αλλά και ευχάριστες. Είχα την τύχη να ζήσω το 2019, μια χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό του νησιού, της δεύτερης πατρίδας μου, και να το δω να αναπτύσσεται ραγδαία από το 1986, που είχα έρθει για πρώτη φορά στο νησί…
• Ο τουρισμός είναι απολύτως εξαρτώμενος από τις μεταφορές και ιδιαίτερα το πτητικό έργο, τις αεροπορικές συνδέσεις. Η κρίση του κορωνοϊού μπορεί να οδηγήσει στη συρρίκνωση του αερομεταφορικού έργου; Ποια είναι η άποψή σας;
Έχει ήδη συρρικνωθεί επηρεάζοντας εκατομμύρια συνανθρώπους μας σε όλον τον κόσμο από τον άνθρωπο που εργάζεται σε ένα τουριστικό γραφείο, μέχρι και τα πληρώματα θαλάμου και επιβατών.
Η ανάκαμψη θα έρθει, όλες οι μελέτες αυτό δείχνουν, το θέμα είναι να επιβιώσουμε και να είμαστε παρόντες.
Σας ευχαριστώ πολύ για την παραχώρηση του βήματος ευχόμενος σε εσάς και στους αναγνώστες σας έναν Καλό Χρόνο με υγεία, γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό είναι που μετράει.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου