Τοπικές Ειδήσεις

Σύσκεψη για την αλλαγή στην ΔΕΣ ΡΟΔΑ

Πολύωρη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες, στα γραφεία της ΠΕΔ υπό την προεδρία του νέου αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Κώστα Χαλκιά με υπηρεσιακούς του Δήμου Ρόδου και της (πρώην) ΔΕΣ ΡΟΔΑ και του νέου εντεταλμένου συμβούλου Συγκοινωνίας, Τροχαίου Υλικού & Κινητής Περιουσίας κ. Στέργου Παπαστεργή.
Με την νέα της μορφή, η πρώην Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ καταργείται και κατ’ όνομα (ΔΕΣ ΡΟΔΑ) και μεταφέρεται στον Δήμο Ρόδου και μετατρέπεται πλέον, σε Διεύθυνση Μεταφορών.
Για τις αλλαγές μίλησε στους δημοσιογράφους, ο κ. Χαλκιάς, ο οποίος ξεκαθάρισε τα εξής:
«Όπως είναι γνωστό, με απόφαση της κεντρικής διοίκησης, όλες οι κοινωφελείς επιχειρήσεις στους δήμους, λύθηκαν –μεταξύ αυτών και η ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Γι’ αυτό και πρέπει εμείς να οργανώσουμε τον τρόπο με τον οποίο το συγκοινωνιακό έργο, θα εκτελείται, εφεξής από τον Δήμο Ρόδου, ο οποίος υποκαθίσταται αυτοδίκαια στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις της ΡΟΔΑ. Κατ’ αρχάς θα εξετάσουμε το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις μεταφορές επιβατών, να δούμε τις δυνατότητες που παρέχει σ’ εμάς το θεσμικό πλαίσιο ώστε να ενεργήσουμε αναλόγως και βεβαίως, να ρυθμίσουμε κάθε αναγκαία λεπτομέρεια προκειμένου να μπορέσει να εκτελεστεί το συγκοινωνιακό έργο.
Μιλάμε για μια σειρά από ζητήματα και εκκρεμότητες για τα οποία θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα (μεταφορά προσωπικού στον Δήμο Ρόδου, μεταφορά των παγίων της επιχείρησης, των τραπεζικών λογαριασμών και τις ενοποιήσεις τους με αυτών του Δήμου Ρόδου, τις ενοποιήσεις των λογιστικών εγγραφών που μεταφέρονται στον Δήμο Ρόδου, της ένταξης των δομών της ΡΟΔΑ σε αυτές του Δήμου Ρόδου, τα ζητήματα της προμήθειας των αναγκαίων υλικών όπως π.χ. τα καύσιμα και τα ανταλλακτικά, τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η είσπραξη του αντιτίμου και γενικότερα την πλήρη οργάνωση της υπηρεσίας). Κάτι τέτοιο, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να πραγματοποιηθεί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε. Αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ούτε μία μέρα κενή που η ΡΟΔΑ δεν θα εκτελεί το μεταφορικό της έργο για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Γι’ αυτό και είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε τα αδύνατα – δυνατά για να συνεχιστεί, το μεταφορικό έργο απρόσκοπτα».
Σε ερώτηση σχετικά με την χρονική προθεσμία, ο κ. Χαλκιάς δήλωσε ότι η εξάμηνη προθεσμία που δίδεται, έχει να κάνει με την οριστική ένταξη των δομών της ΔΕΣ ΡΟΔΑ προς τον Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου: «Έχει ήδη γίνει με απόφαση δημάρχου και αναμένεται να οριστικοποιηθεί, εφόσον προηγηθεί η μετάβαση. Προσωρινά, σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές, με τη διευθέτηση και τη ρύθμιση του μεταφορικού έργου κ.λπ. θα διατηρηθούν όπως είναι. Ωστόσο, σε σχέση με τα ζητήματα του προσωπικού και τα ζητήματα της οικονομικής υπηρεσίας, είναι δύσκολο να διατηρηθούν οι δομές αυτούσιες και αποφασίσαμε την ένταξή τους σε αυτές, του Δήμου Ρόδου. Δηλαδή, το προσωπικό πλέον της (πρώην ΡΟΔΑ) θα παρακολουθείται από τη Διεύθυνση Προσωπικού του Δήμου Ρόδου και ακολούθως, τα οικονομικά από τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου. Συνεπώς, οι προμήθειες θα γίνονται ενιαία και η μισθοδοσία του προσωπικού, θα γίνεται επίσης ενιαία με τους κανόνες που διέπουν τη μισθοδοσία του προσωπικού του Δήμου Ρόδου, συνολικά. Όμως, ειδικότερα ζητήματα τα οποία έχουν μια ιδιαιτερότητα όπως το συγκοινωνιακό έργο, ο τρόπος εκτέλεσής του, ο αριθμός των δρομολογίων, ο καθορισμός του αντιτίμου και όλα όσα έχουν μια ιδιαιτερότητα από μόνα τους, θα διατηρηθούν ως έχουν και θα υπαχθούν στην αρμοδιότητα του νέου αντιδημάρχου κ. Παπαστεργή».
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, ξεκαθάρισε πως ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΔΕΣ ΡΟΔΑ εφόσον μετατρέπεται σε Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών:
«Δυστυχώς, η ΔΕΣ ΡΟΔΑ δεν υπάρχει πλέον από 1η Ιανουαρίου 2024 (!). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουν οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων, τα ασφαλιστικά συμβόλαια των οχημάτων, τα εισιτήρια και το ΑΦΜ, τα εισιτήρια, οι προμήθειες (που δεν τιμολογούνται στη ΔΕΣ ΡΟΔΑ αλλά στο σύστημα προμηθειών του Δήμου Ρόδου κ.ο.κ.)».
Επίσης διευκρίνισε πως όποια απόφαση λαμβάνεται για την νέα Διεύθυνση Μεταφορών θα πρέπει να τυγχάνει της έγκρισης του δημοτικού συμβουλίου. Για τους υπαλλήλους, έχει γίνει ήδη μια διαδικασία απογραφής τους και καταχώρησής τους στα αντίστοιχα μητρώα του Δήμου Ρόδου. Θα ακολουθήσουν μια σειρά από διαδικασίες που έχουν γραφειοκρατικό χαρακτήρα, αλλά είναι αναγκαίες να γίνει για την πλήρη μετάβαση στον Δήμου Ρόδου».
Επίσης, υπογράμμισε πως το μεγάλο στοίχημα είναι να μην επηρεαστεί ο πολίτης από τις αλλαγές στην ΡΟΔΑ.
«Ο στόχος μας είναι οι μεταφορές να συνεχίσουν να εκτελούνται απρόσκοπτα χωρίς προβλήματα και στον βαθμό που μπορεί, να βελτιωθούν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Πάντως θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο γιατί πρέπει να βελτιωθεί το συγκοινωνιακό έργο και να φτάσει στο καλύτερο επίπεδο. Επιδίωξή μας είναι, αυτό το έργο να υπερδιπλασιαστεί και να φτάσει στο καλύτερο σημείο» -κατέληξε ο κ. Χαλκιάς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου