Συνεντεύξεις

K. Aντωνιάδης: «Οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας κινούνται γενικά προς τη θετική κατεύθυνση»

Για τις αλλαγές που σχεδιάζονται και προωθούνται στην Παιδεία από την υπουργό κα Κεραμέως, μιλάει σήμερα στην «δημοκρατική» ο κ. Κωνσταντίνος Αντωνιάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του «Κολλεγίου Ρόδου».
Όπως αναφέρει, «είναι γνωστό και παραδεκτό ότι στη χώρα μας η Παιδεία τις τελευταίες δεκαετίες νοσεί. Εμάς, που βρισκόμαστε στην πλευρά τις ιδιωτικής εκπαίδευσης μας ενδιαφέρει η αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας διότι μέσα από αυτή την αναβάθμιση, όλοι θα βελτιωθούμε και έτσι κερδισμένοι θα είναι τελικά οι μαθητές, τα παιδιά μας…»
Ο κ. Αντωνιάδης, μιλάει ακόμη για την δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών, για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την προσαρμογή του ‘Κολλεγίου Ρόδου’ σε αυτές τις αλλαγές.
Κύριε Αντωνιάδη, η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως παρουσίασε μια σειρά από αλλαγές στην Παιδεία. Θα ήθελα το σχόλιό σας όσον αφορά αυτές τις αλλαγές.
Είναι γνωστό και παραδεκτό ότι στη χώρα μας η Παιδεία τις τελευταίες δεκαετίες νοσεί. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις διάφορες εγχώριες αλλά και διεθνείς μελέτες και μετρήσεις όπου καταλαμβάνουμε μη τιμητικές θέσεις αν αναλογιστεί κάποιος την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Μάλιστα, αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το γεγονός ότι οι Έλληνες μαθητές/φοιτητές/εργαζόμενοι διαπρέπουν, όποτε βρεθούν στο εξωτερικό. Αυτό καταδεικνύει ότι τα άτομα έχουν ικανότητες τις οποίες το περιβάλλον δεν επιτρέπει να αναπτυχθούν και να παράξουν αποτελέσματα. Με βάση αυτές τις θέσεις, θεωρώ επιτακτική την αναγκαιότητα των αλλαγών στο εγχώριο εκπαιδευτικό σύστημα. Με βάση αυτά που ακούσαμε, είναι προς τη θετική κατεύθυνση στοιχεία όπως το Εθνικό Απολυτήριο, η απόκτηση Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας από το σχολείο, η δυνατότητα παρεμβάσεων στα προγράμματα σπουδών, η αξιολόγηση κλπ. Είναι επίσης θετικό ότι ξεκίνησαν προσλήψεις ώστε το προαπαιτούμενο (ύπαρξη επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών) τουλάχιστον να είναι κάπως δεδομένο. Μένει φυσικά να δούμε την υλοποίηση και κατά πόσο η εκπαιδευτική κοινότητα θα αποδεχθεί την αναγκαιότητα στοιχείων όπως η αξιολόγηση, η εξειδίκευση, η ουσιαστική επιμόρφωση, η τυποποίηση διαδικασιών, ο έλεγχος κλπ. Τέλος, θέλω να κάνω απόλυτα σαφές, ότι και εμάς που βρισκόμαστε στην πλευρά της ιδιωτικής εκπαίδευσης μας ενδιαφέρει η αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας διότι μέσα από αυτή την αναβάθμιση, όλοι θα βελτιωθούμε και έτσι κερδισμένοι θα είναι τελικά οι μαθητές, τα παιδιά μας.
• Σας βρίσκουν σύμφωνο, η απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, οι αλλαγές τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα καθώς και η δυνατότητα, τα ιδρύματα να μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και να ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων και γιατί;
Όπως είπα και παραπάνω, οι αλλαγές κινούνται γενικά προς τη θετική κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα, είναι σημαντικό μια εκπαιδευτική πορεία να καταλήγει σε ένα αναγνωρίσιμο, αξιοκρατικό και αποδεκτό απολυτήριο. Αφού αυτό θα προκύπτει από αδιάβλητες διαδικασίες και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, φυσικά και μας βρίσκει σύμφωνους. Επίσης, είναι σημαντικό το Πανεπιστήμιο να θέτει το πλήθος των εισακτέων που μπορεί να διαχειριστεί καθώς και τα ελάχιστα προσόντα (βάση εισαγωγής) που θεωρεί ότι πρέπει να έχουν οι εισακτέοι του προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στο πρόγραμμα σπουδών του. Έτσι, η ευθύνη περνά πλέον στο Πανεπιστήμιο και η Πολιτεία θα μπορεί να απαιτεί αυτό να μπαίνει σε διαδικασίες αξιολόγησης της αποτελεσματικότητάς του όσο αφορά στη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας, στην επαγγελματική απορρόφηση των αποφοίτων του, στο ύψος της κρατικής χρηματοδότησής του κλπ. Σήμερα, το κάθε Πανεπιστήμιο, λόγω των στρεβλώσεων που υπάρχουν, μπορεί και βρίσκει διάφορες «δικαιολογίες» για την οποιαδήποτε αναποτελεσματικότητα εμφανιστεί. Με τις αλλαγές όμως που θεσπίζονται, δεν θα μπορεί να συνεχιστεί αυτό.
Πόσο εύκολα θα προσαρμοστεί το ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΡΟΔΟΥ σε αυτές τις αλλαγές;
Κοιτάξτε, κάποια από τα στοιχεία των αλλαγών στην ουσία δεν μας αφορούν με την έννοια ότι εμείς εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούμε με την προς θέσπιση στοχοθεσία. Για παράδειγμα, οι μαθητές μας, μέσα από την λειτουργία του σχολείου και χωρίς την ανάγκη οποιασδήποτε εξωσχολικής υποστήριξης, αποκτούν και σήμερα σε ποσοστό που αγγίζει το 100%, το αργότερο μέχρι την Α΄ Λυκείου, τα πιστοποιητικά σε 2 τουλάχιστον ξένες γλώσσες και στην πληροφορική. Επίσης, και παλιότερα που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, το σχολείο μας δημιούργησε τις υποδομές ώστε να καταστεί ένα από τα πιο αποτελεσματικά σχολεία της χώρας – στοιχείο που αποδεικνύεται κάθε χρονιά από τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι εδώ και καιρό για τις νέες προκλήσεις.
Αυτό αποτυπώνεται και στο ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον για νέες εγγραφές που υπάρχει αυτόν τον καιρό, ειδικά σε μαθητές που τελειώνουν το Γυμνάσιο και την επόμενη σχολική χρονιά θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου. Ήδη έχουν γίνει αρκετές προεγγραφές που και εμάς βοηθούν όσο αφορά στον προγραμματισμό μας αλλά και τις οικογένειες που λαμβάνουν τις ιδιαίτερα ευνοϊκές τιμές που ισχύουν αυτήν την περίοδο (Φεβρουάριος – Μάρτιος).
• Πώς κρίνετε την δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών – μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών;
Θα πρέπει κάποια στιγμή αυτό που εμείς θεωρούμε αυτονόητο και απαιτητό για τους δικούς μας απόφοιτους στο εξωτερικό (δηλαδή να αναγνωρίζονται τα πτυχία των Ελληνικών Πανεπιστημίων στο εξωτερικό) να ισχύσει και ανάποδα. Ασφαλιστικές δικλείδες φυσικά να υπάρχουν και ήδη υπάρχουν, επομένως το κρίνω όχι μόνο θετικό αλλά και «τίμιο».
• Υπάρχει και μία διάταξη με την οποία παρέχεται ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Όλοι φαντάζομαι μιλούν για την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης και εκπαίδευσης. Αυτό απαιτεί η ανθρώπινη φύση και η κοινωνία προκειμένου να ενισχυθεί ο πιο σημαντικός συντελεστής παραγωγής – το ανθρώπινο κεφάλαιο. Επομένως, όσο μεγαλύτερη ευελιξία υπάρξει ώστε να ενισχυθεί ο καθένας από εμάς προς αυτήν την κατεύθυνση τόσο πιο θετικά θα είναι τα αποτελέσματα για την κοινωνία και την οικονομία μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου