Ειδήσεις

Το χαρτί των ιδιωτικοποιήσεων θέλει να παίξει η κυβέρνηση- Λιμάνια-ΟΣΕ-Αεροδρόμια

Έναν δεύτερο φάκελο, πέραν των επτά μεταρρυθμίσεων που ήδη έχουν παρουσιαστεί στους εταίρους, θα έχει μαζί του ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης για να παρουσιάσει στους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης στο σημερινό Eurogroup προκειμένου να πείσει για τις προθέσεις της κυβέρνησης να υλοποιήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα και να ανοίξει σταδιακά ο δρόμος της χρηματοδότησης της χώρας.

Μπορεί η ελληνική πλευρά να κρατά χαμηλούς τόνους όσον αφορά τις προσδοκίες από το σημερινό Εurogroup όμως- σύμφωνα με πληροφορίες- το Μέγαρο Μαξίμου έχει ανάψει το «πράσινο φως» στον Γιάννη Βαρουφάκη να παρουσιάσει το σχέδιο Β της ελληνικής πλευράς – εάν αυτό καταστεί αναγκαίο- που επικεντρώνεται στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων και των ενοποιήσεων των ταμείων.

Από την πλευρά των δανειστών έχει ζητηθεί η επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων, οι αλλαγές στα εργασιακά και οι περικοπές σε επικουρικές συντάξεις και μισθούς, όπως επιβεβαίωσε χτες και ο υπουργός Εσωτερικών Ν. Βούτσης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοσταθμό 9,84. Υπό συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, η ελληνική πλευρά αναμένεται να θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σήμερα την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων στον ΟΣΕ, στα περιφερειακά αεροδρόμια και στα λιμάνια καθώς και την ενοποίηση των ταμείων με νέου τύπου ιδιωτικοποιήσεις όπως είναι το μοντέλο του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα αναμένεται να προωθηθούν οι προτάσεις:

Για την αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ με την διατήρηση της πλειοψηφίας των μετοχών στο Δημόσιο αλλά την παραχώρηση της χρήσης του δικτύου σε ιδιώτη για 30 ή 40 χρόνια που θα δημιουργεί την υποχρέωση να συντηρεί και να επεκτείνει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, προεκλογικά ο Γιάνης Βαρουφάκης είχε πει για τον ΟΣΕ, μιλώντας σε οικονομικούς και τραπεζικούς παράγοντες στο Citi του Λονδίνου, ότι θα τον πουλούσε -ως ζημιογόνο- και έναντι ενός ευρώ, αν δίνονταν εγγυήσεις για έργα. Πριν από λίγες ημέρες άνοιξε ξανά το θέμα του ΟΣΕ λέγοντας ότι «η είσοδος επενδυτών στον ΟΣΕ είναι απολύτως απαραίτητη», αλλά «στη ΔΕΗ σε καμία περίπτωση». Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση συζητά ήδη με την Κίνα για την επένδυση του ΟΣΕ ενώ επίκειται επίσκεψη του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη στο Πεκίνο όπου θα συζητηθεί και αυτό το θέμα
Αποκρατικοποιήσεις αεροδρομίων και λιμανιών. Με αλλαγές στην μέθοδο και το ποσοστό που θα κατέχει το κράτος αναμένεται να προωθήσει η κυβέρνηση τις αποκρατικοποιήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια και στα λιμάνια. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, θα διατηρηθεί η πλειοψηφία των μετοχών στο κράτος και θα ενταχθούν στο μετοχικό κεφάλαιο και οι δήμοι τόσο στα αεροδρόμια όσο και στα λιμάνια προκειμένου να αρθούν οι αντιρρήσεις των ΟΤΑ και να ασκούν ουσιαστικό έλεγχο στην πορεία της επένδυσης. Στις αποκρατικοποιήσεις των αεροδρομίων αναμένεται να προωθηθεί η συμφωνία με την γερμανική εταιρεία Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με το μοντέλο αποκρατικοποιήσεων του ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή με αυξημένη παρουσία του ελληνικού δημοσίου και των ΟΤΑ στο μετοχικό σχήμα. Μοντέλο «ΟΛΠ» αναμένεται να ακολουθηθεί και στα λιμάνια της χώρας με παραχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες για κάποια χρόνια.
Ενοποιήσεις ασφαλιστικών ταμείων. Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση δεν περιλαμβάνεται στην λίστα που απέστειλε ο Γ. Βαρουφάκης στο Eurogroup. Όμως ο αν. υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δ. Στρατούλης σε συνέντευξή του στην «Ημερησία» είχε ανοίξει «παράθυρο» για την ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, «εφόσον χρειαστεί» και «χωρίς να ισοπεδωθούν προς τα κάτω τα ασφαλιστικά δικαιώματα», όπως είπε. Είναι πιθανό η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων να ενταχθεί στο Plan B του Γ. Βαρουφάκη που θα παρουσιαστεί στο Eurogroup προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ροή των χρηματοδοτήσεων στην Ελλάδα.

thetoc.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου