Σκέψεις για να προσελκύσουν μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να επενδύσουν στην Ελλάδα στο τομέα της βελτίωσης των υποδομών στα λιμάνια όπου δένουν κρουαζιερόπλοια υπάρχουν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με το «αντάλλαγμα» να είναι η εξαίραση από την καταβολή τελών χρήσης λιμένων μέχρι το ποσό της επένδυσης.
Στελέχη μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας μιλώντας στο «Βήμα» έλεγαν ότι βλέπουν με θετικό μάτι την σκέψη αυτή ωστόσο σημείωναν με νόημα ότι «θα πρέπει πρώτα να διαμορφωθεί κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των εταιρειών και των διοικήσεων των λιμένων αλλά και προς την κυβέρνηση γιατί παλαιότερα έχοντας απογοητευτεί από την ελληνική πλευρά στράφηκαν προς την Τουρκία».
Eπίσης σε συνάντηση που είχαν την Τρίτη ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με αντιπροσωπεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας τέθηκε το θέμα της κατανάλωσης καυσίμων που χρησιμοποιούν κρουαζιερόπλοια σε ανοικτές θάλασσες για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι εκπρόσωποι της Ένωσης ζήτησαν οι όποιες τροποποιήσεις να ισχύσουν μετά το 2020 όπως θα γίνει σε Γαλλία και Ισπανία. Σημειώνεται ότι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ήδη καταστρώσει επενδυτικά σχέδια για την ναυπήγηση υπερσύγχρονων πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Εν τω μεταξύ Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος σχετικά με την τροφοδότηση των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο είτε από έτερο πλοίο (ship-to-ship transfer) είτε από βυτιοφόρο όχημα (truck-to-ship) είτε από δεξαμενή ξηράς (ship-to-shore transfer) προετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Με σχετική απόφαση ( https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%9D%CE%A764653%CE%A0%CE%A9-3%CE%959 ) που αναρτήθηκε στη “Διαύγεια” συστήθηκε επιτροπή για την σύνταξη του σχετικού ΠΔ και όπως αναφέρεται «η ομάδα εργασίας να λάβει υπόψη της την ισχύουσα σχετική εθνική και διεθνή νομοθεσία καθώς και τις υπάρχουσες Οδηγίες των Διεθνών Οργανισμών/ Ενώσεων που ασχολούνται με τη διαχείριση υγροποιημένου φυσικού αερίου»ενώ το έργο της ομάδα εργασίας θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο 10ημερο του Απριλίου.
Ακόμη ο Π.Κουρουμπλής σε δηλώσεις του την Τρίτη είπε ότι το υπουργείο καταγράφει συστηματικά όλα τα λιμάνια και τα αγκυροβόλια της χώρας, μικρά και μεγάλα, τα οποία είναι περίπου 890, ταυτοχρόνως εκπονεί ένα σχέδιο λιμενικής πολιτικής και έτσι η χώρα θα αποκτήσει ένα σύστημα παρακολούθησης όλων αυτών των χώρων και θα μπορεί, ιεραρχώντας τις ανάγκες και τις δυνατότητες που διαθέτει κάθε λιμάνι, να βελτιώνει τις υποδομές.
«Θα μπορούμε έτσι να λύνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν με τις προσεγγίσεις των πλοίων», σημείωσε και πρόσθεσε ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρχε σχέδιο λιμενικής πολιτικής. «Αυτό που υπήρχε ήταν ατάκτως ερριμμένα πολλά πράγματα σε ότι αφορά τα λιμάνια. Όμως, λιμάνια που πλέον αποτελούν την πόρτα μεγάλων οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων της Ευρώπης, λιμάνια που αποτελούν την έξοδο για την Μέση Ανατολή και την Άπω Ανατολή, λιμάνια που μπορεί να παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας έχουν ανάγκη από κανονισμούς ικανούς να διαμορφώσουν ένα σταθερό σύγχρονο και ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες πλαίσιο, κανονισμό, για τη λειτουργία τους. Σε αυτόν τον τομέα οι προσπάθειες που έχουν γίνει είναι πάρα πολύ χρήσιμες, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα αυτός ο κανονισμός να έρθει και να δέσει με τον τρόπο λειτουργίας των λιμανιών μας».
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα γίνει μια καταγραφή όλων των λιμανιών και τις ανάγκες που καλύπτει το καθένα π.χ εάν εξυπηρετεί πλοία ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, εμπορικά κ.α. και ανάλογα θα σχεδιάζεται το πλάνο ανάπτυξης.
Το ΒΗΜΑ